Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια ο ΕΟΠΥΥ έχει καταφέρει να μη δημιουργεί επιπλέον ληξιπρόθεσμες οφειλές. Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία του ίδιου του προέδρου Σωτήρη Μπερσίμη, έχει καταφέρει να ελέγχει σταθερά την παραβατικότητα και να εξορθολογίζει σημαντικά τις δαπάνες υγείας, ενώ σχεδιάζεται ένα νέο «ηλεκτρονικό» μέλλον για τον Οργανισμό, φιλικό προς τους ασφαλισμένους του.
Σύμφωνα με τον κ. Μπερσίμη, τρία είναι τα κύρια σημεία που εκπονούνται στον Οργανισμό σήμερα και θα τον οδηγήσουν σε ένα καλύτερο μέλλον:
- Γίνονται προσπάθειες να μετακυληθούν στον ΕΟΠΥΥ εργαζόμενοι από άλλους φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης
- 'Ανοιγμα στον ιατρικό τουρισμό μέσα από τη δημιουργία Εθνικής Πύλης
- 'Αξονας καινοτομίας σε διεθνές επίπεδο για αυτοχρηματοδότηση μέρους των δαπανών υγείας.
Στόχος δε του κ. Μπερσίμη είναι να ικανοποιηθούν οι πραγματικές ανάγκες στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας:
- δίνοντας κίνητρα στους παρόχους υγείας
- εξαλείφοντας τις ανισότητες
- ορίζοντας νέες συμβάσεις με όλους τους παρόχους υγείας με μετρήσιμα κριτήρια ποιότητας και προδιαγραφές
- αξιολογώντας τις διάρκειες νοσηλείας.
Ένα σημαντικό θέμα για τον Οργανισμό, σύμφωνα με τον πρόεδρο, είναι να εξοικονομηθούν πόροι, οι οποίοι θα επενδυθούν και πάλι στην Υγεία, για μία εξατομικευμένη προσέγγιση.
Πληρωμές
Ο Οργανισμός μέσα στο 2016 έχει κατορθώσει να καταθέσει τις εξής πληρωμές:
- Νοσοκομεία: > 573 εκατομμύρια (300% σε σχέση με το 2015)
- Φαρμακευτικές εταιρείες: 981 εκατ. ευρώ έναντι 180 εκατ. ευρώ το 2015 (αύξηση 445%).
- Φαρμακεία: 2 δισ. ευρώ έναντι 1,623 δισ. ευρώ το 2015 (αύξηση 23%).
- Ιδιώτες/κλινικές / διαγνωστικά κέντρα: > 1 δισ. ευρώ έναντι 840 εκατ. ευρώ το 2015 (αύξηση 20%).
Γενικά το Φεβρουάριο του 2016 οι ληξιπρόθεσμες οφειλές άγγιζαν 1.815.482.695,67 ευρώ, ενώ στο τέλος Οκτωβρίου μειώθηκαν στα 1.612.018.892,41 ευρώ (ποσοστό μείωσης11%). Εκτιμάται δε ότι το Νοέμβριο του 2016 οι ληξιπρόθεσμες οφειλές θα έχουν μειωθεί στα 1.450.000.000 ευρώ (μείωση 20%).
Η νέα εικόνα του Οργανισμού απέναντι στους πολίτες
Την αλλαγή του Οργανισμού θα βιώσουν και οι πολίτες, καθώς ανακοινώθηκε ότι θα δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό κέντρο εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων, με το οποίο θα ενημερώνονται για την πορεία των θεμάτων που τους αφορούν, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του στις υπηρεσίες του Οργανισμού.
Σύντομα αναμένεται να λειτουργήσει και η νέα ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ, μέσω της οποίας ο ασφαλισμένος θα έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει – εύκολα και χωρίς κόστος – όσα αφορούν τη σχέση του με τον Οργανισμό και τα δικαιώματά του.
Όσο για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των ασφαλισμένων στις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ, αναμένουμε αλλαγές στο τρόπο προμήθειας υγειονομικού υλικού, όπως επιθέματα και γυαλιά όρασης: Οι πολίτες θα αποζημιώνονται απευθείας από τον ΕΟΠΥΥ, χωρίς προπληρωμή και αναμονή για αποζημίωση.