
Η Eli Lilly φιλοδοξεί να συνεργαστεί με τον κόσμο του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, ώστε ασθένειες που απασχολούν μεγάλο μέρος του πληθυσμού να αφορούν και τους χαρακτήρες ταινιών και σειρών και να παρουσιάζονται με περισσότερη ακρίβεια. Αξιοποιώντας υπάρχουσα συνεργασία με οργανισμό υπέρ της συμπερίληψης, σκοπεύει να απευθυνθεί σε εταιρείες παραγωγής και να εκπαιδεύσει σεναριογράφους ώστε παθήσεις, όπως η παχυσαρκία και ο καρκίνος, να αποτελούν μέρος της ζωής των χαρακτήρων, να αντικατοπτρίζεται περισσότερο η πραγματικότητα και τελικά να ενημερώνονται σωστά κοινό και ασθενείς.
Σπάνια η παρουσία κοινών παθήσεων στις κινηματογραφικές παραγωγές και παραπλανητικά τα μηνύματα
Πριν απευθυνθεί όμως στο Χόλυγουντ, η εταιρεία χορήγησε τη διεξαγωγή μελέτης όσον αφορά την «παρουσία» χρόνιων παθήσεων σε δημοφιλείς παραγωγές. Διερευνήθηκαν 8.700 χαρακτήρες ταινιών και σειρών και τα συμπεράσματα είναι ότι οι αναφορές είναι σπάνιες και αυτές συνήθως αρνητικές ή παραπλανητικές. Για παράδειγμα, μόνο το 2,8% των χαρακτήρων έπασχε από παχυσαρκία και αυτή συνήθως παρουσιαζόταν με αρνητική ή χιουμοριστική χροιά.
Αναφορά στον καρκίνο βρέθηκε στο 0,16% των χαρακτήρων, οι οποίοι συνήθως έχαναν τη ζωή τους από τη νόσο. Έτσι μεταδίδεται το μήνυμα πως δεν υπάρχει ελπίδα για τους ασθενείς, κάτι που δεν ισχύει πάντα, ιδίως για τους έγκαιρα διαγνωσμένους. Η άνοια εντοπίστηκε μόνο στο 0,1% των χαρακτήρων. Εδώ το σύνηθες είναι να επανέρχεται η μνήμη του ασθενή, επειδή ήρθε σε επαφή με ένα αγαπημένο πρόσωπο, χωρίς τελικά να ξεκαθαρίζεται ότι η πάθηση αυτή είναι εκφυλιστική και επιδεινώνεται με τον χρόνο. Επίσης ένας μόνο χαρακτήρας είχε διαβήτη και κανένας έκζεμα.