Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να προωθήσεις τον εμβολιασμό είναι να επιστρατεύσεις διάσημες προσωπικότητες που θαυμάζει ο κόσμος. Αυτό φαίνεται πως πιστεύουν οι ομάδες μάρκετινγκ των φαρμακευτικών εταιρειών που συχνά συνεργάζονται με celebrities είτε για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους είτε σε καμπάνιες ευαισθητοποίησης του κοινού σε θέματα υγείας. Ενόψει την εμβολιαστικής περιόδου, δύο εταιρείες ακολούθησαν αυτήν την τακτική.
Σε ένα σκοτεινό βίντεο, που θυμίζει τρέιλερ ταινίας θρίλερ, ο διάσημος ηθοποιός και ράπερ της δεκαετίας του ’90, ο Ice-T προωθεί τον αντιγριπικό εμβολιασμό των ηλικιωμένων για χάρη της Sanofi.
«Προσπαθούμε να δείξουμε ότι η γρίπη δεν είναι κάτι απλό αλλά ενέχει κρυφούς, σκοτεινούς κινδύνους», αναφέρει σχετικά η επικεφαλής του τομέα εμβολίων της εταιρείας Dominika Kovacs στο Pharma Voice. Στις ΗΠΑ εκτιμάται ότι 36 χιλιάδες θάνατοι ετησίως οφείλονται στη γρίπη, με το 70-85% να αφορά ηλικιωμένους. Επιπλέον, έρευνα έδειξε ότι 12,5% των ανθρώπων που νοσηλεύονται με γρίπη, υπέστησαν και κάποιο καρδιαγγειακό επεισόδιο.
Η γνωστή, τραχιά φωνή του Ice-T αλλά και η ηλικία του (65 χρονών) είναι τα χαρακτηριστικά που πιστεύεται ότι θα τραβήξουν την προσοχή των μεγαλύτερων ενηλίκων, στους οποίους απευθύνονται και τα δύο αντιγριπικά εμβόλια της Sanofi.
Ο θρυλικός Magic Johnson προωθεί τον RSV εμβολιασμό για χάρη της GSK
Στο ίδιο κλίμα, η GSK σχεδιάζει δράσεις σε 4 μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ προκειμένου να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει το κοινό για τους κινδύνους του συγκυτιακού ιού (RSV) πάλι σε μεγαλύτερους σε ηλικία ενήλικες, καθώς κυκλοφόρησε πρόσφατα σχετικό εμβόλιο. Για να παρακινήσει το κοινό επέλεξε τον θρυλικό αστέρα του μπάσκετ Earvin «Magic» Johnson, με τον οποίο έχουν συνεργαστεί και στο παρελθόν.
«Είμαι πάνω από 60 χρονών πια αλλά δεν είχα ιδέα για την επίδραση του RSV. Τώρα έχω παθιαστεί να ενθαρρύνω τον κόσμο να κατανοήσει τους κινδύνους και να προστατεύσει την υγεία του», δήλωσε ο ίδιος ο αθλητής.
Από τη μεριά του ο επικεφαλής επιστημονικών θεμάτων και δημόσιας υγείας της εταιρείας, Leonard Friedland, δήλωσε στο Fierce Pharma σχετικά με την επιλογή του Magic Johnson: «Είναι ένας άνθρωπος που πολλοί θα θέλουν να ακούσουν τι έχει να τους πει».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η GSK έχει ένα σοβαρό ανταγωνισμό στην αγορά των RSV εμβολίων, τα οποία κυκλοφόρησαν πρόσφατα στις ΗΠΑ και η επιλογή του εμβολιασμού έγκειται στην κοινή απόφαση ιατρού-ασθενή.