Κατόπιν αρκετών ερωτημάτων που δέχτηκε ο ΠΦΣ σχετικά με τις διαφημίσεις των φαρμακείων, ο νομικός σύμβουλος του Συλλόγου, Ηλίας Δημητρέλλος, συνοψίζει τα άρθρα του Κώδικα της Ελληνικής Φαρμακευτικής Δεοντολογίας που αφορούν το θέμα.
Καθίσταται
σαφές, όπως αναφέρει ο ειδικός, ότι απαγορεύεται ρητώς η προβολή διαφημιστικών
μηνυμάτων από φαρμακεία για την προσέλκυση πελατείας και η σωρηδόν διαφήμιση των
παραφαρμακευτικών υπηρεσιών του φαρμακείου.
Υπενθυμίζει δε ότι, σύμφωνα με το
ΣτΕ, τα φαρμακεία έχουν διττή ιδιότητα, την επιστημονική και την εμπορική, και για λόγους
βιωσιμότητας και συνέχισης της προσφοράς τους στη δημόσια υγεία απαγορεύεται η
χρήση του ελεύθερου ανταγωνισμού.
Δυνάμει των σχετικών διατάξεων λοιπόν, ο νομικός
αποφαίνεται ότι δεν επιτρέπονται τα εξής:
- Η τοποθέτηση λογοτύπων φαρμακείου επί της φανέλας αθλητικών σωματείων, σε αγωνιστικούς χώρους ή σε κάρτες διαρκείας εισιτηρίων ομάδων.
- Οι διαφημίσεις-χορηγούμενες καταχωρήσεις, οι συνεντεύξεις σε ΜΜΕ (έντυπα και ηλεκτρονικά), σε ιστοσελίδες, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο διαδίκτυο εν γένει που περιλαμβάνουν ακόμα και ρεπορτάζ, δελτία τύπου, ανακοινώσεις και επιστολές του φαρμακείου προς το κοινό.
- Η διαφήμιση της «υπηρεσίας» περί κατ' οίκον παράδοσης παραφαρμακευτικών ειδών (πόσω μάλλον όταν δεν είναι δυνατό να ελεγχθεί εάν παραδίδονται και φάρμακα).
- Η διαφήμιση χορηγιών από φαρμακείο σε οιονδήποτε τρίτο
Σε κάθε περίπτωση η κρίση αν οι εν λόγω διαφημίσεις συνιστούν πειθαρχικές παραβάσεις,
ανήκει κατΆ αρχάς στο Διοικητικό Συμβούλιο του αρμόδιου Συλλόγου, καταλήγει ο ειδικός.