Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα


Δημήτρης Αλιμπέρτης: Ο Όμιλος ΣΥΦΑΚ δημιουργεί υπεραξίες για τους πελάτες των φαρμακείων του

18/10/2022 2:28:00 μμ
Συνέντευξη στη Βάσω Καλυβιώτη
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Πρόσφατα, ο Όμιλος ΣΥΦΑΚ διεξήγαγε δια ζώσης και με μεγάλη επιτυχία, το 9ο Συνέδριο Φαρμακοποιών με θέμα: «Το φαρμακείο στην υγεία, ομορφιά και ευεξία στη Metapharma εποχή» στο Ηράκλειο της Κρήτης, παράλληλα με εκδηλώσεις εορτασμού των 40 χρόνων λειτουργίας του και έχοντας βασικούς πυλώνες τον Εκσυγχρονισμό, την Καινοτομία και την Εκπαίδευση των φαρμακοποιών. Για την επιτυχημένη πορεία που έχει επιδείξει ο Όμιλος στο χώρο του χονδρεμπορίου φαρμάκου στην Ελλάδα, ο Γενικός Διευθυντής του ΣΥΦΑΚ, Δημήτρης Αλιμπέρτης μιλά στο f.daily για τις δράσεις, τα οράματα και την προσφορά του Ομίλου.

Το συνέδριο του ΣΥΦΑΚ είχε από όλα. Από το πρόγραμμα φαίνεται μια έμφαση στο μάρκετινγκ & στην επιχειρηματικότητα του φαρμακείου. Πιστεύετε ότι οι φαρμακοποιοί μειονεκτούν σε αυτό το κομμάτι; Χρειάζονται περισσότερη καθοδήγηση από ειδικούς;

Οι φαρμακοποιοί, εκτός από τις επιστημονικές γνώσεις τους στο φαρμακευτικό τομέα, χρειάζεται να αναπτύξουν δεξιότητες σχετικές με τη Διοίκηση Επιχειρήσεων, την Επιχειρηματικότητα, το Μάρκετινγκ για να καταφέρουν να εξελίξουν το φαρμακείο τους και να επιβιώσουν στο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, εντός του οποίου δραστηριοποιούνται. Απαιτείται λοιπόν να ενημερώνονται συνεχώς και να εκπαιδεύονται ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στον επιστημονικό-συμβουλευτικό τους ρόλο αλλά και για να μπορούν να διαχειριστούν επιχειρηματικά το φαρμακείο τους, δεδομένου ότι καλούνται να ισορροπήσουν ανάμεσα στο ρόλο τους στην Υγεία και στην Επιχειρηματικότητα. Ο ΣΥΦΑΚ είναι εδώ, επενδύει στη συνεχή εκπαίδευση των φαρμακοποιών μέσω των εκπαιδευτικών του δράσεων, διοργανώνοντας ανά τακτά χρονικά διαστήματα σεμινάρια με φυσική παρουσία, webinars επιστημονικού περιεχομένου αλλά και με θεματολογία σχετική με τη διοίκηση του φαρμακείου ως επιχείρηση με αποκορύφωμα το ετήσιο συνέδριό του.

Ως ΣΥΦΑΚ, έχετε ψηλά στην ατζέντα σας τη στήριξη του φαρμακείου σε όλες του τις δραστηριότητες, πέρα από την προμήθεια φαρμάκων (επιστημονική ενημέρωση - επιχειρηματικότητα);

Ο ΣΥΦΑΚ δεν επικεντρώνεται μόνο στην προμήθεια φαρμάκων, αλλά υποστηρίζει το φαρμακείο σε όλες του τις δραστηριότητες παρέχοντας του μια σειρά υπηρεσιών. Έχοντας ενσωματώσει πρώτος στη στρατηγική του τον ψηφιακό μετασχηματισμό, αξιοποιεί όλα τα σύγχρονα εργαλεία για να προσφέρει στα φαρμακεία-πελάτες του ποιότητα υπηρεσιών, ποικιλία ειδών, επάρκεια προϊόντων, γρήγορη παράδοση και άρτια εξυπηρέτηση. Παράλληλα υλοποιεί στρατηγικές marketing, ώστε να προσελκύσει καταναλωτές στα φαρμακεία πελάτες του.

Ένα απόλυτα πετυχημένο project σε αυτήν την κατεύθυνση είναι το «Ράφι Προσφορών ΣΥΦΑΚ», το οποίο δημιουργήθηκε με στόχο να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα στο φαρμακείο, να κερδίσουν τα φαρμακεία-μέλη μας τους καταναλωτές που αναζητούν τη χαμηλότερη τιμή, να αντιμετωπίσουμε τη διαρροή καταναλωτών προς τα e-shops, αλλά και να εισάγουμε στα φαρμακεία κατηγορίες προϊόντων από άλλα κανάλια. Το «Ράφι Προσφορών ΣΥΦΑΚ» εμπεριέχει προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και παραφάρμακα εποχικά και μη, σε ανταγωνιστικές τιμές. Μέσω της προβολής του (διανομή φυλλαδίου Door to Door, Digital Marketing κ.ά.) επιτυγχάνεται η προσέλκυση και η μετατόπιση των καταναλωτών από τα σούπερ μάρκετ στα φαρμακεία που το διαθέτουν και κατά συνέπεια αποτελεί νέα εισροή εσόδων για τα φαρμακεία.

Έτσι, το μέσο φαρμακείο στις περιοχές όπου δραστηριοποιείται ο ΣΥΦΑΚ έχει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα και επισκεψιμότητα, αφού έχει πλέον αναδειχτεί σε σημείο πώλησης όχι μόνο φαρμάκων αλλά και προϊόντων ομορφιάς, ευεξίας και άλλων κατηγοριών προϊόντων ευρείας χρήσης σε ανταγωνιστικές τιμές. Αποτέλεσμα είναι ο μέσος όρος πωλήσεων των φαρμακείων του να είναι υψηλότερος από αυτόν σε φαρμακεία της υπόλοιπης Ελλάδας.

Πιστεύετε ότι οι υπηρεσίες ΠΦΥ εντός των φαρμακείων είναι το μέλλον; Πρέπει οι φαρμακοποιοί να τις αγκαλιάσουν και να τις προωθήσουν και τι θα σημαίνει αυτό για τη δημόσια υγεία αλλά και για την κερδοφορία του φαρμακείου;

Η πανδημία ανέδειξε το σημαντικότατο ρόλο των φαρμακείων στην ΠΦΥ, καθώς αποτέλεσαν -και συνεχίζουν να αποτελούν- τις πιο προσβάσιμες δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας αλλά και ένα αξιόπιστο σημείο παροχής χρήσιμων συμβουλών και υπηρεσιών υγείας. Οι φαρμακοποιοί κλήθηκαν να ανταποκριθούν σε νέες αρμοδιότητες και υπηρεσίες που τους ανατέθηκαν από το κράτος όπως: το κλείσιμο των ραντεβού εμβολιασμού μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η διάθεση και διενέργεια των διαγνωστικών τεστ, η δήλωση του αποτελέσματος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και η εγγραφή των πολιτών στο προσωπικο γιατρό. Σήμερα στη μετά-Covid εποχή, ο ρόλος του φαρμακοποιού ως συμβούλου υγείας και παρόχου υπηρεσιών φροντίδας και πρόληψης έχει ενισχυθεί, όπως και η σχέση του με τους ασθενείς-πελάτες.

Αναμένεται δε να ενδυναμωθεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον, καθώς έχει πλέον αποδειχθεί περίτρανα η σημαντική συμβολή του στη διαχείριση περιστατικών ΠΦΥ, στην προάσπιση της υγείας του πολίτη και στην αποσυμφόρηση του ΕΣΥ. Οι υπηρεσίες λοιπόν εντός των φαρμακείων έχουν ήδη ξεκινήσει και θα αναπτυχθούν πολύ περισσότερο στο μέλλον, καθώς προκύπτουν πολλαπλά οφέλη για όλους τους εμπλεκόμενους, τους πολίτες, το ΕΣΥ και τους φαρμακοποιούς.

Οι φαρμακοποιοί συμβάλλουν με την παροχή υπηρεσιών στην εξοικονόμηση πόρων και θα πρέπει να αποζημιώνονται γιΆ αυτές τις υπηρεσίες, όπως και για όσες υλοποιούνται από τους φαρμακοποιούς χρόνια τώρα χωρίς να υφίσταται θεσμοθετημένη αμοιβή όπως ισχύει ήδη σε όλη την Ευρώπη. Και βέβαια θα πρέπει άμεσα τα ΦΥΚ να επανέλθουν στα ιδιωτικά φαρμακεία, προς όφελος των ασθενών, της δημόσιας υγείας και των δημόσιων ταμείων.

Ο ΣΥΦΑΚ προσφέρει στα μέλη του έναν πλούτο υπηρεσιών και μέσων προώθησης των προϊόντων. Μπορείτε να μας μιλήσετε αναλυτικά για αυτά;

Ο ΣΥΦΑΚ καινοτομεί και αξιοποιεί ολοένα και περισσότερο τις ευκαιρίες του ψηφιακού μετασχηματισμού, με στόχο να προσφέρει στα φαρμακεία τη δυνατότητα να δημιουργήσουν υπεραξία για τους πελάτες τους, διατηρώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Υλοποιεί Οmnichannel στρατηγική, δίνοντας έμφαση στην ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας στα φαρμακεία-μέλη του, με σκοπό να αξιοποιηθεί η δύναμη όλων των καναλιών επικοινωνίας και να δημιουργηθεί μια πιο ισχυρή και διαδραστική εμπειρία αγορών.

Συνεπώς οι φαρμακοποιοί, συνεργαζόμενοι με τον ΣΥΦΑΚ, μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος με σύγχρονα εργαλεία, μέσω των οποίων αλληλοεπιδρούν με τους ασθενείς-πελάτες τους, προσφέροντάς τους ένα ευρύ φάσμα ερεθισμάτων, συναισθημάτων και εμπειριών που δεν επικεντρώνονται μόνο στη στιγμή της πώλησης αλλά προηγούνται ή και έπονται αυτής. Έτσι μπορούν να αντιμετωπίζουν με αισιοδοξία το μέλλον του επαγγέλματος και της επιχείρησής τους. 

Αυτά τα εργαλεία αποτελούν τις υπηρεσίες που παρέχει ο Συνεταιρισμός προς τα φαρμακεία του, τις οποίες συνεχώς αναβαθμίζει μέσω των τμημάτων: πωλήσεων (το μεγαλύτερο αναλογικά στην Ελλάδα και με συμβουλευτική δράση), αισθητικών, φαρμακοϋπαλλήλων, νοσηλευτών, merchandising, λογιστικής κάλυψης, απογραφών, οργάνωσης & διαχείρισης φαρμακείου, υποστήριξης hardware & software.

Επίσης ο Συνεταιρισμός ενίσχυσε τα φαρμακεία του με μια νέα υπηρεσία, τη Syfak Care, προκειμένου να επωφεληθούν τα φαρμακεία από το νομικό πλαίσιο για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα. Η υπηρεσία αυτή έχει σκοπό την κάλυψη σχετικών συνταγών στο φαρμακείο και παράλληλα την εξυπηρέτηση και τη φροντίδα στους ασθενείς αυτούς (π.χ. χρήστες συμπυκνωτών οξυγόνου).

Ισχυρό παράδειγμα της επιτυχημένης στρατηγικής του ΣΥΦΑΚ αποτελεί η νεοϊδρυθείσα εταιρεία του Ομίλου στην Αθήνα «Φαρμακαποθήκες Αιγαίου ΑΕ». Οι φαρμακοποιοί της Αττικής έχουν αναγνωρίσει την υψηλή ποιότητα παροχής υπηρεσιών και ανταμείβουν το Συνεταιρισμό με όλο και υψηλότερα μερίδια αγοράς.

Τέλος, δείγμα αναγνώρισης του ΣΥΦΑΚ αποτελεί το γεγονός ότι ακόμη και μεγάλοι Συνεταιρισμοί υιοθετούν τις επιτυχημένες δράσεις και στρατηγικές του Ομίλου και τις εντάσσουν στο σχεδιασμό τους.



Δίνετε μεγάλη σημασία στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Ποιες θα είναι οι επόμενες δράσεις του ΣΥΦΑΚ στον τομέα αυτό;

Ήδη από το 2013, κατά τη διάρκεια των εορταστικών ημερών και απευθυνόμενος προς την τοπική κοινωνία ο ΣΥΦΑΚ προβαίνει στη δωρεάν διάθεση ειδικών συσκευών αλκοολομέτρων μίας χρήσης καθώς και ενημερωτικών φυλλαδίων με τίτλο «Πριν Οδηγήσεις Θυμήσου» σε συνεργασία με το αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, την Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης και την Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ρόδου (ΕΥΘΥΤΑ). 

Επιπρόσθετα, έχει μόνιμη συνεργασία με τον Ιατρικό Σύλλογο, την Ελληνική Αστυνομία και το «Χαμόγελο του παιδιού», υλοποιώντας συνεχώς ποικίλες δράσεις.

Παράλληλα πραγματοποιεί δωρεές και παρέχει χορηγίες στην Κρήτη και στα Δωδεκάνησα σε Νοσοκομεία, ΕΚΑΒ, Σώματα Ασφαλείας, Συλλόγους και Σωματεία.

Ο Όμιλος ΣΥΦΑΚ, συμμετείχε δραστικά στην εκστρατεία εμβολιασμού αποδεχόμενος να είναι το μοναδικό HUB που επιφορτίστηκε με τη διανομή των εμβολίων ώστε να φθάσουν έγκαιρα και με ασφάλεια στους πολίτες, επιβεβαιώνοντας στην πράξη ότι οι φαρμακαποθήκες του Ομίλου μας είναι ένας από τους σημαντικότερους κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας του φαρμάκου στην Ελλάδα.

Τέλος ο Όμιλος ΣΥΦΑΚ όντας ευαισθητοποιημένος στην προστασία του περιβάλλοντος επενδύει στην ορθή διαχείριση απορριμμάτων τοποθετώντας κάδους ανακυκλώσιμων υλικών στα συνεταιρισμένα φαρμακεία-μέλη του. Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει και αντικαθιστά τα οχήματα του στόλου του με ηλεκτροκίνητα.

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Η κατακερματισμένη αγορά δεν είναι βιώσιμη, δηλώνει ο άρτι εκλεχθείς πρόεδρος του ΣΥ.ΦΑ. Θράκης
Από τις φαρμακαποθήκες και τους συνεταιρισμούς της χώρας






Σχετικά άρθρα

Ισραήλ: Ξεκινά η διάθεση ΜΗΣΥΦΑ εκτός φαρμακείων
Η ρύθμιση αφορά μικρές συσκευασίες φαρμάκων
Μπλακ άουτ στη διαθεσιμότητα φαρμάκων φοβούνται οι φαρμακοποιοί
Τι ζητούν από τον Αδ. Γεωργιάδη και τον ΣΦΕΕ
Ιστοσελίδα για την επιχείρησή σας;
Η Strategy-Nest λέει "ναι" χωρίς 2η σκέψη!
Βουλγαρία: Αύξηση της χρηματοδότησης των φαρμακείων αποφάσισε η κυβέρνηση
Μετά από απειλές του κλάδου για μεγάλης κλίμακας αντιδράσεις