Με εντυπωσιακό ρυθμό 21% αυξάνονται το 2019 οι αγορές των Ελλήνων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.
Η συνολική αξία online αγορών σε τιμές λιανικής με το ΦΠΑ για το 2019 θα κλείσει στα 198 εκατ. ευρώ με ποσόστωση:
- 51% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας,
- 24% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες,
- 14% σε βρεφικά και παιδικά είδη
- 9% σε προϊόντα υγείας και
- 2% σε λοιπά είδη.
Τα στοιχεία αυτά βασίζονται στο καινοτόμο εργαλείο eRetail Audit της Convert Group και παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά από την Έλενα Χαϊλαζοπούλου, Head of eMarket Intelligence και Partner της Convert Group στο 4ο Ετήσιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο για τα Ηλεκτρονικά Φαρμακεία που διοργάνωσε η εταιρεία το Σάββατο 16 Νοεμβρίου στην Αθήνα.
Όπως καταγράφεται στα στοιχεία, παρατηρείται μείωση χρόνο με το χρόνο στη μέση αξία του καλαθιού του καταναλωτή, καθώς από τα 42,50 ευρώ που ήταν το 2017 και 41,50 ευρώ το 2018, φέτος έπεσε στα 40,30 ευρώ.
Παρά τη μείωση της μέσης αξίας του καλαθιού, σημειώθηκε μικρή αύξηση στα τεμάχια από 3,9 σε 4 ανά αγορά. Πώς όμως αυτό μεταφράζεται για
την τσέπη του καταναλωτή; Το 2019 σημειώθηκαν χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα συγκριτικά με το 2018 και αντίστοιχα οι εκπτώσεις ήταν υψηλότερες, οδηγώντας τους καταναλωτές σε περισσότερες αγορές με χαμηλότερο όμως κόστος.
Σημαντική είναι και η ανάπτυξη των κινητών συσκευών ως μέσο παραγγελίας για τους καταναλωτές, με τις μισές παραγγελίες να πραγματοποιούνται πλέον από κινητά και tablet, ποσοστό 65% μεγαλύτερο συγκριτικά με 2 χρόνια πριν.
Τέλος, αυξημένος παρατηρείται ο μέσος δείκτης Μετατροπής - Conversion Rate (είναι ο βασικός δείκτης απόδοσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων), ο οποίος έφτασε στο 3,6% σε σχέση με το 3,2% το 2018 και 3,1% το 2017.
Το eRetail Audit είναι η καινοτομική πλατφόρμα της Convert Group όπου συλλέγει δεδομένα πωλήσεων για έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, καθώς αντλεί στοιχεία σε πραγματικό χρόνο από αντιπροσωπευτικό δείγμα 65 ηλεκτρονικών φαρμακείων που πραγματοποιούν πάνω από το 40% των πωλήσεων της συνολικής αγοράς.