Δύσκολη ήταν η πρώτη μέρα λειτουργίας του αναβαθμισμένου eΔΑΠΥ Παροχών για τους φαρμακοποιούς, όπως γίνεται κάθε φορά που εντάσσονται αλλαγές στην εφαρμογή.
Οι Φαρμακευτικοί Σύλλογοι Αττικής και Θεσσαλονίκης έσπευσαν να στείλουν επιστολές στον ΕΟΠΥΥ διατυπώνοντας τις διαμαρτυρίες τους, καθώς οι φαρμακοποιοί για άλλη μία φορά εκτέθηκαν στους ασθενείς-πελάτες τους.
Συγκεκριμένα ο Φ.Σ.Α. αναφέρει στην επιστολή του ότι "τα κενά που υπάρχουν σε κάθε αναβάθμιση δημιουργούν τεράστια προβλήματα στα φαρμακεία μας. Σχεδόν δύο χρόνια μετά την επίσημη λειτουργία του συστήματος, θα έπρεπε να είχε προβλεφθεί η ομαλή λειτουργία σε κάθε αναβάθμιση, ώστε να μη δημιουργείται χάος".
Ο Φ.Σ.Α. επίσης καταγράφει και συγκεκριμένα προβλήματα που έχουν προκύψει:
- Σε καταχώρηση γνωμάτευσης με 2 υλικά, ταινίες και σκαριφιστήρες ή βελόνες, επιλέγονται κανονικά και τα 2 υλικά (μετά από αναζήτηση με την εμπορική ονομασία), στην εκτύπωση όμως το δεύτερο είδος ΑΛΛΑΖΕΙ και εμφανίζεται ως "ταινίες", όπως το πρώτο είδος. Προς το παρόν έχει παρατηρηθεί με τις βελόνες Microfine BD 32 G και Accuchek Softclix 100 lancets, αλλά δεν είναι γνωστό αν συμβαίνει και με άλλα είδη.
- Η μαζική επιλογή και ανάκτηση (δηλ. περισσότερων του ενός προϊόντων) δεν δίνει αποτελέσματα για προηγούμενη εκτέλεση για όλα τα προϊόντα, αλλά μόνο για το πρώτο προϊόν. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Σύλλογος "αν η σωστή διαδικασία είναι να ανακτώνονται ένα-ένα τα προϊόντα (σ.σ. προκειμένου να ενημερώνει το σύστημα για προηγούμενη χορήγηση του ίδιου είδους), δεν θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα μαζικής ανάκτησης".
- "Χάθηκε" η δυνατότητα να καταχωρηθεί σε ξεχωριστό φύλλο εκτέλεσης ένα προϊόν για την ίδια γνωμάτευση.
- "Χάθηκε" επίσης η επιλογή "ΜΕΤΑΒΟΛΗ", με την οποία γινόταν τροποποίηση σε μια λαθεμένα καταχωρημένη γνωμάτευση. Ο Φ.Σ.Α. εξηγεί ότι στις οδηγίες χρήσης του ΕΟΠΥΥ αναφέρεται ότι η διόρθωση λάθους γίνεται "αφού φέρει κανείς την υποβολή σε κατάσταση καταχώρησης". Αυτό όμως δεν είναι κατανοητό, δεδομένου ότι η επαναφορά κλεισμένης υποβολής δεν ήταν εφικτή στο προηγούμενο σύστημα.
- Από τις οδηγίες χρήσης λείπει ο τρόπος αποθήκευσης της γνωμάτευσης.
Στην επιστολή του ο Φ.Σ.Α. καταλήγει ότι ζητά άμεση απάντηση από τον Οργανισμό για τα προβλήματα αυτά, ενώ παράλληλα τονίζει ότι η εφαρμογή eΔΑΠΥ είναι εξαιρετικά πολύπλοκη σε σύγκριση, με το αντίστοιχο σύστημα για τα φαρμακευτικά είδη, και ότι κανονικά θα έπρεπε να δίνεται περίοδος ενημέρωσης και προσαρμογής.
Στο ίδιο κλίμα, ο Φ.Σ.Θ. αναφέρει ότι "εξαιτίας της δυσλειτουργίας του συστήματος, είχαμε πολλές διαμαρτυρίες από φαρμακοποιούς-μέλη μας, οι οποίοι αδυνατούν να εκτελέσουν τις συνταγές που τους έφεραν οι ασφαλισμένοι, αρκετές εκ των οποίων είχαν νόμιμη ημερομηνία εκτέλεσης, η οποία έληξε χθες ή λήγει εντός των επόμενων ημερών".
"Επειδή είναι σχεδόν αδύνατο να εκτελεστούν σωστά και ολοκληρωμένα οι γνωματεύσεις e-ΔΑΠΥ", συνεχίζει ο Φ.Σ.Θ., "ζητούμε να φροντίσετε για την άμεση επίλυση των σοβαρών δυσλειτουργιών που έχουν προκύψει με τη νέα έκδοση του e-ΔΑΠΥ και να δοθεί παράταση στο χρόνο καταχώρησης των συνταγών".