'Ανοδος πωλήσεων στα on line φαρμακεία σημειώθηκε την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου, ημέρα που έχει καθιερωθεί ως Black Friday για το λιανεμπόριο και φέτος είχαν την τιμητική τους, εξαιτίας του lockdown, οι ηλεκτρονικές αγορές.
Οι πέντε κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online φαρμακεία που
σημειώθηκαν την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου ήταν:
- οι ηλεκτρονικές οδοντόβουρτσες (+304%)
- οι μάσκες περιποίησης προσώπου (+275%)
- τα προϊόντα makeup ματιών (+261%)
- τα προϊόντα περιποίησης χειλιών (+242%)
- τα πακέτα δώρου για περιποίηση γυναικείου προσώπου (+235%)
- οι κρέμες αντιγήρανσης (+195%).
Εν τω μεταξύ, συνεχίζεται η αυξητική πορεία στις πωλήσεις προϊόντων φροντίδας ασθενών τις
εβδομάδες 26/10-15/11, σύμφωνα με τα IQVIA Weekly Data που δημοσίευσε το
Health Daily.
Ειδικότερα, τις εβδομάδες 26/10-15/11, οι κύριες προϊοντικές κατηγορίες που
διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων κινήθηκαν σε πωλήσεις τεμαχίων, σε σύγκριση με
τις αντίστοιχες εβδομάδες του 2019 (28/10 - 17/11), ως εξής:
- Φάρμακα: +2,6% (+649,5 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα OTC: +9,1% (+559,4 χιλ. τμχ.)
- Καλλυντικά: +19,4% (+360,9 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα διατροφής: -1,1% (-2,6 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα φροντίδας ασθενών: +24,5% (+280,7 χιλ. τμχ.).
Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη μεταβολή σε σχέση με το 2019:
- Στα Φάρμακα, η κατηγορία του Νευρικού Συστήματος αυξάνεται κατά +8,6% (+391,6 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα/Αντιπυρετικά αυξάνονται κατά +13,6% (+303,5 χιλ. τμχ.)
- Στα Καλλυντικά, τα Προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής αυξάνονται κατά +66,2% (+150,8 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία Ειδικής Διατροφής Ενηλίκων μειώνεται κατά -30,3% (-5,9 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, τα Ιατρικά/Χειρουργικά Βοηθήματα, στα οποία περιλαμβάνονται οι χειρουργικές μάσκες, αυξάνονται κατά +114% (+226,7 χιλ. τμχ.).