Ανοδικά κινήθηκαν για ακόμη μία χρονιά την Black Friday ο κλάδος του ηλεκτρονικού φαρμακείου, καθώς σημείωσε αύξηση 115% στην αξία των online αγορών σε σύγκριση με τη μέση αξία των προηγούμενων τριών Παρασκευών του Νοεμβρίου. Ωστόσο o συνολικός online τζίρος της φετινής Black Friday δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον αντίστοιχο της περσινής που τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά λόγω του lockdown του Νοεμβρίου του 2020.
Τα στοιχεία αυτά καταγράφηκαν σε πραγματικό χρόνο στην καινοτόμο πλατφόρμα eRetail Audit της Convert Group που επιτρέπει σε προμηθευτές και εμπόρους καταναλωτικών αγαθών να έχουν πρόσβαση σε πολύτιμα εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα για τη διαμόρφωση της στρατηγικής τους στο ψηφιακό ράφι.
Σε ποιες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών κατευθύνθηκε η online αγοραστική μανία των Ελλήνων στη φετινή Black Friday;
Σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις, οι 5 κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online φαρμακεία ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+209%), οι κρέμες αντιγήρανσης (+164%), τα προϊόντα περιποίησης ματιών (+156%), τα προϊόντα καθαρισμού προσώπου (+149%) και οι ανοιχτές πάνες (+138%).
Ο online καταναλωτής φαίνεται να προσθέτει και περισσότερα προϊόντα στις αγορές της Black Friday, καθότι η μέση παραγγελία στο online φαρμακείο είχε αξία €44,80 και εμπεριείχε 5,1τμχ (συγκριτικά με €43,10 με 4,8τμχ τις 3 προηγούμενες Παρασκευές). Η Convert Group εκτιμά ότι η αξία των οnline αγορών από τα οnline φαρμακεία και τα online super markets θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει το 2021 τα €500εκ (συμπ. ΦΠΑ), χωρίς να περιλαμβάνονται αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ κ.α.
Η Black Friday «έσπασε» τις τιμές στα φαρμακεία με μειώσεις έως και 85%
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του f.daily, η Black Friday δεν άφησε ούτε φέτος αμέτοχους τους ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών φαρμακείων. Το σύνολο των ηλεκτρονικών φαρμακείων, ασχέτως του τζίρου και του όγκου των προϊόντων που διακινούν, κάνουν προσφορές σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης για τις βιταμίνες διακεκριμένων brands να αγγίζουν το 60%, τα καλλυντικά το 55%, ενώ ιδιαίτερα δελεαστικές είναι και οι προσφορές για προϊόντα υγείας, όπως είναι οι παιδικές πάνες. Είναι χαρακτηριστικό ότι γνωστά e-shops έχουν επεκτείνει την Black Friday σε Black Week ή και σε 10ήμερα, διαφημίζοντας σχετικές εκπτώσεις που αγγίζουν το 85% σε 800 brands που αφορούν 30 χιλιάδες προϊόντα.