Αύξηση 65% μέσα σε ένα μόλις εξάμηνο, από τον Οκτώβριο του 2016 έως τον Φεβρουάριο του 2017, σημείωσε ο τζίρος στις κατηγορίες των παραφαρμακευτικών, των καλλυντικών, των ειδών προσωπικής υγιεινής και παιδικής φροντίδας που διατίθενται μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων, τα οποία βρίσκονται στην πλατφόρμα της Skroutz. Αν μη τι άλλο, τα στοιχεία αυτά έρχονται να καταδείξουν τη μεγάλη προοπτική συνολικά του ηλεκτρονικού εμπορίου και της εν λόγω κατηγορίας ειδικότερα, αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «Καθημερινή».
Σημαντικό μέρος των πωλήσεων, συνολικής αξίας 580.000 ευρώ, έχει προκύψει μέχρι στιγμής για τα συνεργαζόμενα φαρμακεία και καταστήματα καλλυντικών από το λεγόμενο «έξυπνο καλάθι» της Skroutz. Υπενθυμίζεται ότι από τα μέσα του περασμένου Ιουνίου η γνωστή πλατφόρμα αναζήτησης τιμών παρέχει την υπηρεσία «έξυπνο καλάθι», τη δυνατότητα δηλαδή δημιουργίας ενιαίου καλαθιού αγορών παραγγέλνοντας από διαφορετικά ηλεκτρονικά καταστήματα που συνεργάζονται με τη Skroutz, μέσω της πλατφόρμας της.
Στο «έξυπνο καλάθι» συνεργάζονται 110 ηλεκτρονικά καταστήματα και οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 54.823 κωδικούς προϊόντων.
Οι παραγγελίες που έχουν πραγματοποιηθεί από την έναρξη της παραπάνω υπηρεσίας μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2017 ανήλθαν σε 21.854, ενώ περίπου το 50% προέρχεται από επαναλαμβανόμενες παραγγελίες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Skroutz, η μέση αξία του καλαθιού αγοράς (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) ανέρχεται σε 55 ευρώ και περιλαμβάνει κατά μέσον όρο πέντε προϊόντα. Από το σύνολο των χρηστών που προσθέτουν προϊόντα στο «έξυπνο καλάθι» περίπου το 8% ολοκληρώνει την αγορά.
Το ποσοστό αυτό φαίνεται εκ πρώτης όψεως χαμηλό, αλλά στην ουσία είναι σχεδόν το διπλάσιο από ό,τι ισχύει συνολικά στις ηλεκτρονικές πωλήσεις στην Ελλάδα. Κι αυτό διότι στις αγορές που γίνονται με τη χρήση του «έξυπνου καλαθιού» η πληρωμή πραγματοποιείται αποκλειστικά με τη χρήση κάρτας (πιστωτικής, χρεωστικής ή προπληρωμένης). Δεν υπάρχει, δηλαδή, η δυνατότητα πληρωμής με αντικαταβολή.
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες βάσει όγκου παραγγελιών
είναι οι κρέμες προσώπου, τα ειδικά συμπληρώματα διατροφής, οι βιταμίνες, οι
βρεφικές τροφές και τα προϊόντα καθαρισμού προσώπου.