Σαφείς οδηγίες δίνει ο ΕΟΦ, ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο διαφήμισης φαρμάκων
ή και να τηρούνται οι όροι που διαφημίζονται τα σκευάσματα αυτά στα
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Σε εγκύκλιό του ο Οργανισμός αναφέρει πως κύριος στόχος είναι η προαγωγή της ορθολογικής χρήσης του φαρμάκου με τρόπο αντικειμενικό, χωρίς υπερβολή των ιδιοτήτων και κυρίως χωρίς παραπλάνηση.
Ο ΕΟΦ ξεκαθαρίζει πως «για τους όρους ενημέρωσης του κοινού για την ανθρώπινη υγεία ή για ασθένειες, δεν επιτρέπεται η χρήση της εμπορικής ονομασίας του σκευάσματος από τη φαρμακευτική εταιρεία».
Οι συστάσεις του ΕΟΦ γίνονται και για τις διαφημίσεις ΜΗΣΥΦΑ, οι οποίες πέρα από συγκεκριμένες προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν, οφείλουν να φέρουν την ευανάγνωστη επισήμανση «ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ: ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ - ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΕΙΤΕ ΤΟ ΓΙΑΤΡΟ Ή ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟ ΣΑΣ».
Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων ξεκαθαρίζει, τέλος, πως διαφορετική πολιτική διαφήμισης θα αφορά μόνο τα εμβόλια, τα οποία αναφέρονται σε εκστρατείες εμβολιασμού. «Οι κοινοποιήσεις επιβάλλονται προς το σκοπό των κατασταλτικών ελέγχων και, σε καμία περίπτωση, δεν υποβάλλονται προς έγκριση ούτε η μη εναντίωση του ΕΟΦ επέχει, σε οιαδήποτε περίπτωση, θέση έγκρισης. Εξαίρεση αποτελούν οι εκστρατείες εμβολιασμού, που από τη νομοθεσία υπόκεινται σε έγκριση και θα πρέπει να κατατίθενται τουλάχιστον 60 ημέρες πριν», αναφέρει σχετικά η πρόεδρος του Οργανισμού.
Δείτε την εγκύκλιο με όλες τις πληροφορίες εδώ.