Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν
τα βασικά ευρήματα του τελευταίου κύματος της έρευνας καταναλωτών στο πλαίσιο
του HealthCare Media Map
της Ira Media. Συγκεκριμένα,
προκύπτει πως το δυναμικό κοινό του φαρμακείου που
αγοράζει OTC/ΜΗΣΥΦΑ είναι κυρίως γυναίκες 19-54 ενώ οι
καταναλωτές ενημερώνονται για τα OTC κυρίως από την
τηλεόραση, το ίντερνετ αλλά και τον ίδιο τον φαρμακοποιό, τον οποίο
βλέπουν σαν επιστημονικό σύμβουλο υγείας.
Παράλληλα, προτιμούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία το
φυσικό φαρμακείο έναντι του e-shop για τις αγορές OTC/ΜΗΣΥΦΑ ωστόσο παρατηρείται
αυξανόμενη τάση σε αγορές από on-line φαρμακεία
ενώ η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη είναι σημαντικά μεγαλύτερη για όσους
αγοράζουν και online. Τέλος, ο ρόλος του φαρμακοποιού αναδεικνύεται ιδιαίτερα
σημαντικός καθώς το 14% των καταναλωτών φαρμακείου επηρεάζεται από τη γνώμη του.
Το HealthCare Media Map
είναι το αποκλειστικό εργαλείο που ανέπτυξε η Ira Media για το κλάδο των
προϊόντων φαρμακείου και βασίζεται σε έρευνες καταναλωτών και φαρμακοποιών, σε
στοιχεία πωλήσεων αλλά και σε δεδομένα διαφημιστικής επένδυσης. Παράλληλα,
αναλύει την αγορά του φαρμακείου μελετώντας πάνω από 800 προϊόντα OTC απ' όλες τις
κατηγορίες, καταμετρά τη διείσδυση των προϊόντων υγείας και ευεξίας, καταγράφει
τις τάσεις για τη ζήτηση των προϊόντων OTC στα φαρμακεία, αξιολογεί τις δυνατότητες της φαρμακευτικής
αγοράς στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας την αποτελεσματική στόχευση σε ένα ιδιαίτερα
ανταγωνιστικό και πολυπαραγοντικό διαφημιστικό περιβάλλον.
Το πρόσφατο κύμα της έρευνας, που διεξάγεται δύο φορές το χρόνο, ολοκληρώθηκε το Νοέμβριο ενώ πραγματοποιήθηκαν 1004 συνεντεύξεις σε καταναλωτές ηλικίας 15-64, αντιπροσωπευτικές του πληθυσμού στην Ελλάδα.