Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα


Τι ψωνίζουν οι Έλληνες στο internet;

16/3/2015 12:02:37 μμ
Πόσο ψηλά στις online αγορές είναι τα είδη φαρμακείου;
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Θυμάται κανείς πώς «κλείναμε» τις διακοπές μας πριν λίγα χρόνια; Πώς ψωνίζαμε ηλεκτρονικά προϊόντα ή πώς εντοπίζαμε το ιδανικό «μικρό μαύρο φόρεμα»; Αν και το e-shopping στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα, οι εκπρόσωποί του έχουν καταφέρει να επιφέρουν ριζική αλλαγή σε καταναλωτικές συνήθειες αλλά και σε ολόκληρες κατηγορίες επαγγελμάτων.



Τα ταξιδιωτικά γραφεία με την παραδοσιακή μορφή έχουν περιοριστεί δραματικά και δουλεύουν ουσιαστικά μόνο με πελάτες-μεγάλες εταιρείες. Στη θέση τους τα ηλεκτρονικά ταξιδιωτικά γραφεία έχουν αναλάβει τον κύριο όγκο για κάθε τουριστική υπηρεσία (από εισιτήρια έως καταλύματα), προσφέροντας κυρίως άμεση σύγκριση τιμών, ένα ανεκτίμητο «εργαλείο» για κάθε καταναλωτή.

Αντιστοίχως, ο χώρος των ειδών υψηλής τεχνολογίας έχει την τιμητική του στο διαδίκτυο με τους υποψήφιους πελάτες να «σαρώνουν» την προσφορά προϊόντων και να εντοπίζουν την τιμή. Αν και σύμφωνα με τον Κ. Γεράρδο, αντιπρόεδρο της αλυσίδας Πλαίσιο, ακόμη ο Έλληνας καταναλωτής ελέγχει διαδικτυακά αλλά ψωνίζει από φυσικό κατάστημα, εν τούτοις οι πωλήσεις ηλεκτρονικών ειδών στην Ελλάδα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία μετά τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες.


 

Ο Παναγιώτης Γκεζερλής, γενικός διευθυντής του GRECA, του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου τοποθετεί τον ετήσιο τζίρο των ελληνικών e-shop στα 4 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 20% περίπου το 2014 σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Για το 2015, χρονιά που δεν «χαμογελάει» καθόλου για το λιανεμπόριο, εκτιμά ότι οι πωλήσεις των e-shop τρέχουν κατΆ ελάχιστο με ρυθμό αύξησης κατά 25-30%. Το ποσοστό φαίνεται εντυπωσιακό αλλά σύμφωνα με τον ίδιο «πρόκειται μάλλον για επιβράδυνση, εξαιτίας της ευρύτερης ανησυχίας», υποδεικνύοντας έτσι ότι ο ικανοποιητικός μέσος όρος αύξησης, θα έπρεπε να είναι πολύ υψηλότερος.

 

Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη για το ηλεκτρονικό εμπόριο από τον καθηγητή Γ. Δουκίδη, διευθυντή του εργαστηρίου ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 2014 η μέση δαπάνη των Ελλήνων σε ηλεκτρονικές αγορές ανήλθε σε 1.400 ευρώ έναντι 1.300 το 2013, ενώ αυξήθηκε ο μέσος όρος των συναλλαγών που πραγματοποίησαν οι Έλληνες, με καθένα να ολοκληρώνει 18 αγορές έναντι 12 το 2013. Στην έρευνα καταδεικνύεται ότι βασικό κριτήριο επιλογής για τον online καταναλωτή είναι η τιμή, καθώς επίσης και η άμεση σύγκριση τιμής-προδιαγραφών αλλά και η απόκτηση προϊόντων που δεν υπάρχουν στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων.


 

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες ηλεκτρονικών αγορών είναι οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, η διαμονή σε καταλύματα, τα εισιτήρια για εκδηλώσεις (που έχουν παρουσιάσει σημαντική άνοδο και βρίσκονται στην 3η θέση από 5η το 2013), τα είδη τεχνολογίας (υπολογιστές, tablets, κινητά κτλ.), τα ρούχα (όπου επίσης καταγράφεται σημαντική αύξηση), η παραγγελία έτοιμου φαγητού (νέα προσθήκη στην πρώτη δεκάδα), τα βιβλία και τα οικιακά είδη.


 

Επίσης τη μεγαλύτερη ανάπτυξη μέσα στο 2014 κατέγραψαν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, τα εισιτήρια για εκδηλώσεις, οι ασφάλειες και τα είδη φαρμακείου. Η ανάδειξη των δύο τελευταίων κατηγοριών, καταδεικνύει τις σημαντικές μεταβολές σε συγκεκριμένους χώρους της οικονομίας. Ειδικά στις ασφάλειες, η ύπαρξη νέων ευέλικτων online ασφαλιστικών αποτελούν τομή.

 

Επίσης τα φαρμακευτικά e-shop (τα οποία σήμερα υπολογίζεται ότι φθάνουν τα 750!) έχουν αποκτήσει χώρο στην κατανάλωση κυρίως λόγω των προσφορών σε παραφαρμακευτικά είδη και καλλυντικά.


 

Στην έρευνα σημειώνεται ότι η ζήτηση αυξάνει όσο αυξάνει και η προσφορά, επισημαίνοντας ότι τον τελευταίο χρόνο εκδηλώθηκαν σημαντικές επενδύσεις σε online καταστήματα, τόσο από καθιερωμένους παίκτες της αγοράς (π.χ. Zara, IΚΕΑ) όσο και από αμιγώς απασχολούμενους επιχειρηματίες στο διαδίκτυο. [...]


Σύμφωνα με εκτιμήσεις του GRECA αργά ή γρήγορα θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς, δίνοντας αφενός διευκόλυνση στον καταναλωτή και αφετέρου τη δυνατότητα άμεσης σύγκρισης. «Ο καταναλωτής θα μπορεί να ελέγξει όχι μόνο ένα προϊόν αλλά ολόκληρο το καλάθι του» αναφέρει ο Π. Γκεζερλής, γεγονός που θα θέσει νέα πεδία ανταγωνισμού για τις εταιρίες αλλά και θα φέρει σημαντικό όφελος για τον καταναλωτή. Ο GRECA υπολογίζει πως ένα ποσοστό 4%-5% του σημερινού τζίρου των σούπερ μάρκετ θα περάσει έως το 2020 στο κανάλι των ηλεκτρονικών πωλήσεων.


 

 

 

Πηγή

 

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Το ερώτημα για το θέμα απευθύνεται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
Η Strategy-Nest λέει "ναι" χωρίς 2η σκέψη!






Σχετικά άρθρα

ΣτΕ: Είναι νόμιμες οι διατάξεις που περιορίζουν τη διαδικτυακή πώληση ΜΗΣΥΦΑ;
Το ερώτημα για το θέμα απευθύνεται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
Για τη συνταγογράφηση στατινών οι πολίτες εμπιστεύονται τους φαρμακοποιούς τους
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύει το Journal of Pharmacy Practice
Δ. Κάλφα: Η Ξάνθη κτυπάει κόκκινο σε ελλείψεις φαρμάκων
Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως σε ινσουλίνες και παιδικά αντιβιοτικά, σύμφωνα με την πρόεδρο του Φ.Σ της περιοχής
Καμία σκέψη για αποζημίωση της διανυκτέρευσης στα φαρμακεία
Δεν υπάρχει περιθώριο περαιτέρω επιβάρυνσης του οικογενειακού προϋπολογισμού, σύμφωνα με την κυβέρνηση