Στην έρευνα με αντικείμενο την «Εταιρική Φήμη της Φαρμακοβιομηχανίας» που πραγματοποίησε η Patient View συμμετείχαν 2.150 ομάδες ασθενών, μεταξύ των οποίων και η Ελληνική Εταιρεία Αντιρευματικού Αγώνα/ΕΛΕΑΝΑ, ενώ οι ομάδες ασθενών που συμμετείχαν είχαν έδρα στη Δυτική Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική, την Κεντρική και Λατινική Αμερική και την Ασία. Συνοπτικά:
- Το 59% δήλωσε ότι ο κλάδος είχε «Εξαιρετική» ή «Καλή» εταιρική φήμη.
- Έως και το 76% δήλωσε ότι η φαρμακοβιομηχανία ήταν «Πολύ αποτελεσματική» ή «Αποτελεσματική» στην παροχή υποστήριξης σε ασθενείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ωστόσο, η συντριπτική πλειονότητα των ομάδων ασθενών που ερωτήθηκαν το 2021 συνέχισαν να πιστεύουν ότι η φαρμακοβιομηχανία θα μπορούσε ακόμα να κάνει πολύ περισσότερα σε αρκετούς τομείς: • διαφάνεια • επικοινωνία της πολιτικής για τη διαφθορά • βελτίωση πρόσβασης στα φάρμακα και • εμπλοκή ασθενών στην έρευνα και ανάπτυξη (R&D).
Οι 5 πρώτες φαρμακευτικές εταιρείες, ανάμεσα σε 47 εξ αυτών, για τη συνολική εταιρική τους φήμη το 2021 είναι:
- ViiV Healthcare
- Pfizer
- Roche/Genentech
- Gilead Sciences
- Janssen.
Οι 3 πρώτες «μεγάλες» φαρμακευτικές εταιρείες, ανάμεσα σε 13 εξ αυτών, κατατασσόμενες για τη συνολική εταιρική τους φήμη το 2021 είναι:
1η Pfizer | 2η Roche/Genentech | 3η Janssen.
Οι 3 πρώτες φαρμακευτικές εταιρείες γενοσήμων, ανάμεσα σε 5 εξ αυτών, κατατασσόμενες για τη συνολική εταιρική τους φήμη το 2021 είναι:
1η Sun Pharma | 2η Sandoz | 3η Mylan.
Οι ομάδες ασθενών πιστεύουν ότι η ανταλλαγή σχολίων και εμπειριών σχετικά με το εάν η φαρμακευτική βιομηχανία (και μεμονωμένες φαρμακευτικές εταιρείες) ανταποκρίνεται/ονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους θα βοηθήσει τον κλάδο να αποκτήσει πολύτιμες γνώσεις για τη βελτίωσή του, με ουσιαστικούς τρόπους. Επίσης αξίζει να σημειωθεί πως πολλές από τις 47 φαρμακευτικές εταιρείες που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα χτίζουν στρατηγικές γύρω από τους ασθενείς, ενώ τα συμπεράσματα που παρέχουν τα αποτελέσματα της έρευνας μπορεί να επηρεάσουν τα μοντέλα και τις προσεγγίσεις τους, επιτρέποντας στις εταιρείες να ευθυγραμμιστούν πιο στενά με τις ανάγκες και τις προοπτικές των ασθενών.