Η υπηρεσία αφορά σε ζητήματα που σχετίζονται με την πρόσβαση των ασθενών σε υπηρεσίες υγείας και στο φάρμακο, καθώς και με τα δικαιώματά τους και τα ειδικά μέτρα που έχουν νομοθετηθεί εν μέσω της πανδημίας. Ορισμένα ενδεικτικά πεδία είναι τα ακόλουθα:
- Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω την άυλη συνταγογράφηση;
- Που μπορώ να αναζητήσω ψυχολογική υποστήριξη;
- Είμαι χρόνιος ασθενής. Δικαιούμαι άδεια ειδικού σκοπού;
- Το παιδί μου ζει με χρόνια πάθηση. Δικαιούται να μην πάει στο σχολείο;
- Τι πρέπει να κάνω για να συνεχίσω τη θεραπεία μου στο νοσοκομείο ή στο γιατρό μου;
- Υπάρχει κάποιος σύλλογος ασθενών στην περιοχή μου που μπορεί να με βοηθήσει;
- Πώς θα παραλάβω τα φάρμακά μου από το φαρμακείο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.;
- Ποια προληπτικά μέτρα οφείλω να εφαρμόζω;
Οι χρόνιοι ασθενείς, οι περιθάλποντες ή οι οικογένειές τους, μπορούν να απευθυνθούν
ανώνυμα και με πλήρη εμπιστευτικότητα στην Ένωση, με τους παρακάτω τρόπους:
- Μέσω της Τηλεφωνικής Γραμμής 216 800 2673, καθημερινά από τις 10:00 έως
τις 15:00.
- Μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στο e-mail info@greekpatient.gr.
- Μέσω της ειδικής φόρμας υποβολής ερωτήσεων στην ιστοσελίδα mazi.greekpatient.gr.
Η πρωτοβουλία υποστηρίζεται ταυτόχρονα από τους 45 συλλόγους ασθενών της Ένωσης από όλη την Ελλάδα και αναμένεται να συμβάλει στην έγκαιρη ανίχνευση και κωδικοποίηση προβλημάτων και αδυναμιών, με σκοπό την προάσπιση των δικαιωμάτων των χρόνιων πασχόντων. Οι σχετικές εκθέσεις θα κοινοποιούνται στα αρμόδια υπουργεία και δημόσιους φορείς σε περιοδική βάση και θα συνοδεύονται από προτεινόμενες παρεμβάσεις.