Η εξωτερική εικόνα, η εσωτερική διαρρύθμιση και γενικά η ατμόσφαιρα του χώρου ενός φαρμακείου αποτελούν σημαντικούς παράγοντες που συμβάλουν τόσο στην προσέλκυση πελατών όσο και στην επιρροή της αγοραστικής συμπεριφοράς τους. Η σημασία αυτών των παραγόντων αναφέρονται με τον όρο «store atmospherics». […] Στα «store atmospherics» περιλαμβάνονται στοιχεία που αφορούν εξωτερικά χαρακτηριστικά ενός καταστήματος (μορφή του κτίσματος, διαμόρφωση χώρου μπροστά από το κατάστημα, βιτρίνα κ.ά.), καθώς και εσωτερικά χαρακτηριστικά, όπως χρώματα, φωτισμός, δάπεδα, επίπλωση κ.λπ.
Χρώματα: Τα «ψυχρά χρώματα», όπως είναι το μπλε, το πράσινο και το λευκό, συνδέονται με ειρηνικές, απαλές και καταπραϋντικές καταστάσεις διάθεσης. Συνεπώς, η χρήση τους είναι ιδιαίτερα κατάλληλη για την κάλυψη μεγάλων επιφανειών φαρμακείων. Αντίθετα, τα «θερμά χρώματα» κόκκινο, κίτρινο και μοβ συνδέονται με συναισθηματικές, ζωντανές, ζεστές, ενεργές και έντονες καταστάσεις διάθεσης. Αυτές οι χρωματικές συνθέσεις είναι «σκληρές» για τα φαρμακεία γι' αυτό πρέπει να χρησιμοποιούνται με φειδώ και μόνο σε ειδικές περιπτώσεις (πχ. για σήμανση προσφορών).
Φωτισμός: Ο φωτισμός, σύμφωνα με σχετικές μελέτες, δεν επηρεάζει άμεσα τις πωλήσεις, αλλά μπορεί να επηρεάσει την αντίληψη των πελατών για τα εμπορεύματα και την εικόνα του φαρμακείου. Μια επιτυχημένη εφαρμογή φωτισμού θα πρέπει να ξεκινάει από την κύρια είσοδο και να εκτείνεται σε όλο το χώρο. Ο σωστός φωτισμός μπορεί να αποτελέσει επίσης έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους μείωσης των δαπανών σας.
Μουσική: Έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζει τους
πελάτες με πολλούς τρόπους, όπως την αντίληψη για τα προϊόντα, τις τιμές, το
χρόνο αναμονής, τη δημιουργία συναισθηματικής προσέγγισης με τους εργαζομένους
και γενικά την ποιότητα εξυπηρέτησής τους.
'Aρωμα: Αποτελεί εξαιρετικά σημαντική ατμοσφαιρική μεταβλητή, γιατί μπορεί να δημιουργήσει τόσο θετικές όσο και αρνητικές επιρροές στους πελάτες. Σύμφωνα με τις έρευνες στις θετικές επιρροές περιλαμβάνονται: • αύξηση πωλήσεων και εμπιστοσύνη των πελατών • αύξηση της αντίληψης για την ποιότητα κ.ά. Ωστόσο, για πολλούς πελάτες μπορεί να αποτελέσει δυσάρεστη εμπειρία, επειδή μπορεί να υποφέρουν από άσθμα ή κάποια αλλεργία.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο τεύχος του Φαρμακευτικού Κόσμου εδώ.