Οι προβλέψεις για τις πωλήσεις των καλλυντικών 2021-2022 δεν είναι εφικτό να γίνουν στις παρούσες συνθήκες, αναφέρει ο Θ. Γιαρμενίτης, πρόεδρος του ΠΣΒΑΚ, με αφορμή τα στοιχεία που απέστειλε ο Σύνδεσμος στην εταιρεία ICAP, προκειμένου να συνταχθεί η 23η κλαδική μελέτη για αυτήν την κατηγορία προϊόντων.
Σύμφωνα με τον ΠΣΒΑΚ, το μόνο που μπορεί να προβλεφθεί είναι ότι το e-commerce θα αναπτυχθεί το 2021 μεταξύ +30-35%, ενώ το brick & mortar θα είναι οριακά θετικό. Όσο για το 2020, η διάρθρωση της συνολικής αξίας των πωλήσεων καλλυντικών εκτιμάται ως εξής (σε τιμές χονδρικής): τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών: 161 εκατ. €, τα προϊόντα υγιεινής 90 εκατ. €, τα προϊόντα περιποίησης προσώπου & σώματος 239 εκατ. €, το μακιγιάζ 72 εκατ. € και τα αρώματα 59 εκατ.€.
Στις πωλήσεις αυτές του 2020, εκτιμάται ότι τα φαρμακεία συμμετείχαν κατά 22,4%, ενώ το e-commerce κατά 15,4%. Την πρωτιά κατείχε η ευρεία διανομή (monobrands included) με 38,7%. Όπως εξηγεί ο ΠΣΒΑΚ, η έξαρση της Covid-19 προκάλεσε μια απότομη καθίζηση της ζήτησης αλλά και της προσφοράς καλλυντικών. Ο καταναλωτής μπορεί να προμηθευτεί τα προϊόντα είτε από το σουπερμάρκετ είτε από το φαρμακείο, και φυσικά μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο «άνθισε», όπως αναφέρει.