Ποιο είναι το ιδανικό στήσιμο ενός φαρμακείου; Πώς διασφαλίζει ο φαρμακοποιός την άψογη οργάνωση και λειτουργία του; Πώς φροντίζει να ικανοποιείται πάντοτε το τρίπτυχο «ευχαριστημένοι πελάτες, ευχαριστημένο προσωπικό, μεγέθυνση και ανάπτυξη του φαρμακείου»;
Απαραίτητη προϋπόθεση, είναι η ύπαρξη ενός διοικητικού και οργανωτικού πλάνου, το μυστικό όμως είναι η εκπόνησή του.
Είναι τέχνη;
Είναι επιστήμη; Πρέπει να βασίζεται σε προδιαγεγραμμένες αρχές ή στο ένστικτο
κάθε φαρμακοποιού; Παραδόξως, η απάντηση σε όλα τα ερωτήματα είναι «ναι».
Ειδικότερα,
η οργάνωση ενός φαρμακείου είναι επιστήμη και τέχνη ταυτόχρονα. Σαν επιστήμη,
αντλεί από την πείρα και επενδύει σε κανόνες που επιφέρουν την καλύτερη δυνατή
αξιοποίηση του κεφαλαίου και του στελεχιακού δυναμικού που διαθέτει ο
φαρμακοποιός. Είναι όμως και τέχνη, καθώς πρέπει να κινηθεί όχι μόνο by the
book, αλλά δημιουργικά και με βάση τη δική του επιχείρηση. Χρειάζεται να
συνταιριάξει τις βασικές αρχές οργάνωσης μιας επιχείρησης με τις δικές του
αποφάσεις και εμπνεύσεις, για να καταλήξει στο δικό του πλάνο οργάνωσης και
λειτουργίας, που ουσιαστικά έχει εφαρμογή στο δικό του φαρμακείο και μόνον.
Η οργάνωση του φαρμακείου πρέπει να ικανοποιεί συγκεκριμένες ανάγκες και να θέτει στόχους εφικτούς και υλοποιήσιμους μεν, φιλόδοξους δε. Οι άξονες είναι λίγο-πολύ γνωστοί:
- εκπόνηση marketing plan,
- εφαρμογή εμπορικής αρχιτεκτονικής και conceptual design,
- visual merchandising – εμπορική ανάδειξη προϊόντων,
- διαχείριση αγορών/πωλήσεων,
- άψογη εκπαίδευση προσωπικού,
- προσωποποιημένη εξυπηρέτηση του πελάτη,
- αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων επικοινωνίας.
Στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, ένα φαρμακείο πρέπει να στηθεί εξαρχής σε υγιείς βάσεις για να επιζήσει στα πρώτα στάδια της ζωής του, να ανδρωθεί και να καθιερωθεί στη συνέχεια. Όπως ακριβώς ένας ζων, υγιής οργανισμός.
To παρόν άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση.