Σε μια χρονιά που οι προϋπολογισμοί για το μάρκετινγκ μειώθηκαν κατακόρυφα για τις περισσότερες εταιρείες παγκοσμίως, λόγω της πανδημίας, η φαρμακευτική αγορά στις ΗΠΑ επένδυσε σημαντικά στη διαφήμιση, ξεπερνώντας μάλιστα -για λίγο- τις δαπάνες του 2019.
Ειδικότερα, το 2019 δαπανήθηκαν στο μάρκετινγκ 6,56 δισ.$, ενώ το 2020 6,58 δισ.$. Από
αυτά, το εντυπωσιακό ποσοστό του 75% (4,58 δισ. δολάρια) αφορούσε την τηλεοπτική
διαφήμιση, ενώ έντυπες καταχωρίσεις και άλλα μέσα έπεσαν 16% και 81% αντίστοιχα,
σύμφωνα με μελέτη που επικαλείται το fiercepharma.com.
Οι μεγαλύτεροι παίκτες ήταν:
- Η AbbVie για το αντi-TNF αντίσωμα: 499,85 εκατ.$, με μείωση 13% σε σύγκριση με το 2019.
- Οι Sanofi και Regeneron ξόδεψαν 409,8 εκατ.$ για τη θεραπεία για το άσθμα και την ατοπική δερματίτιδα, περίπου 200 εκατ.$ περισσότερα από το 2019.
- Η Pfizer για το φάρμακο κατά της ρευματοειδούς αρθρίτιδας και της ελκώδους κολίτιδας έδωσε 232,7 εκατ.$ το 2020 από 202,9 της προηγούμενης χρονιάς.
- H AbbVie για τη θεραπεία της ψωρίασης δαπάνησε 202,25 εκατ.$.
- Pfizer (55 εκατ.$).
- GlaxoSmithKline (48 εκατ.$).
- Allergan (19 εκατ.$).
- Merck (16 εκατ.$).
- Novartis (14 εκατ.$)
που σημαίνει άλλα 152 εκατ.
δολάρια δαπάνες για το φαρμακευτικό μάρκετιγνκ.
Το ερώτημα για το 2021 είναι: Θα προσανατολιστεί η αγορά στα ψηφιακά μέσα με
μεγαλύτερη επιθετικότητα ή θα συνεχίσει να επενδύσει σε αυτά σταδιακά, διατηρώντας ως
βασικό κανάλι την τηλεόραση;