Οργάνωση χώρου και συνδεδεμένες υπηρεσίες Hellas Pharm 2011
Μια από κοινού πρωτότυπη πρωτοβουλία
• Η Pierre Fabre Ελλάς, με παράδοση στο χώρο του φαρμακείου, συνδυάζει την πρόταση των δερμοκαλλυντικών και οδοντιατρικών προϊόντων με υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών για την αναβάθμιση του φαρμακείου. Το γεγονός αυτό την οδηγεί να συνεργάζεται με τις καλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες και εταιρείες εμπορικής αρχιτεκτονικής για την επίτευξη της βέλτιστης εικόνας και εμπορικότητας του φαρμακείου: μια από τις πλέον καταξιωμένες εταιρείες στον κλάδο της είναι η Mobil-M του ομίλου Coupechoux.
• Η Mobil-M Ελλάς, ως εταιρεία εμπορικής αρχιτεκτονικής, οργανώνει το χώρο του φαρμακείου με γνώμονα τη βέλτιστη προβολή, προώθηση και επικοινωνία των προϊόντων και υπηρεσιών με στόχο την επιχειρηματική ανάπτυξη του φαρμακείου. Το γεγονός αυτό την οδηγεί στην αναζήτηση εταιρειών που αναπτύσσουν υπηρεσίες και τεχνογνωσία γύρω από την προβολή, προώθηση και επικοινωνία των προϊόντων μέσα στο χώρο του φαρμακείου: μία από τις πλέον αναγνωρισμένες για τέτοιου είδους υπηρεσίες εταιρείες είναι η Pierre Fabre Ελλάς.
Φέτος οι δύο εταιρείες αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους γύρω από ένα κοινό φιλόδοξο σχέδιο, τη δημιουργία στην έκθεση Hellas Pharm ενός πρότυπου φαρμακείου που προβάλλει ιδανικά αλλά και ενδεικτικά προϊόντα και υπηρεσίες με επίκεντρο τον πελάτη.
Η προσέλευση του κόσμου και το ενδιαφέρον που εισπράξαμε από την μεριά των επαγγελματιών υγείας δεν είναι τίποτε άλλο από την απόδειξη της δυνατότητας μιας πετυχημένης συνεργασίας ανθρώπων που ειδικεύονται στο χώρο του φαρμακείου.
Στο πρότυπο φαρμακείο που δημιούργησε η Mobil-M με την Pierre Fabre, δόθηκε έμφαση στον τρόπο που κινείται ο πελάτης μέσα στο χώρο, με βάση μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε φαρμακεία της Ιταλίας (28 φαρμακεία, 2.234 παρατηρήσεις, 546 δημοσκοπήσεις, 2.873 καταγεγραμμένες αγορές).
Έτσι παρουσιάστηκε η πορεία του πελάτη κατά την είσοδο, την εξυπηρέτηση και την έξοδο του από το φαρμακείο.
1. Κατά την είσοδο και αναμονή προς εξυπηρέτηση ο πελάτης αξίζει:
• Να προσανατολίζεται μέσα στο χώρο και στα διάφορα τμήματα, ώστε να μην νιώθει χαμένος ψάχνοντας απεγνωσμένα το φαρμακοποιό.
• Να πληροφορείται επαρκώς για θέματα που αφορούν την υγεία, την ευεξία και την ομορφιά του.
• Να ευαισθητοποιείται σε τομείς που τον αφορούν άμεσα.
• Να προσελκύεται από πόλους μέσα στο φαρμακείο που ικανοποιούν τόσο την αισθητική του όσο και τις καθημερινές του ανάγκες.
Πώς πετυχαίνουμε κάτι τέτοιο;
Α. Προσανατολισμός του πελάτη
• Μέσα από τη σωστή κατηγοριοποίηση των προϊόντων, που ξεκινά από την ευρεία κατανάλωση προς την εξειδίκευση και από τη συνθετική σύσταση στη φυσική.
• Μέσα από μια ευανάγνωστη εικόνα που περιλαμβάνει κάθετη τοποθέτηση των επιμέρους μαρκών αλλά οριζόντια αντιστοίχιση των κατηγοριών προϊόντων.
• Μέσα από τη σαφή και αναλυτική σύνδεση των κατηγοριών και υποκατηγοριών, φτάνοντας σε επίπεδο προϊόντος.
Β. Πληροφόρηση μέσω διαφόρων υλικών επικοινωνίας
• Μέσα από έντυπο υλικό, οθόνες μηνυμάτων, information point.
• Μέσα από αναλυτική αναγραφή των τιμών με δυνατότητα σύγκρισης ομοειδών προϊόντων από τον καταναλωτή.
Γ. Ευαισθητοποίηση του πελάτη
• Μέσα από την αναγραφή στατιστικών στοιχείων ή ερωτήσεων που αφορούν το τρίπτυχο «υγεία-ευεξία-ομορφιά», που στρέφουν τον πελάτη προς τον φαρμακοποιό.
Παράδειγμα
Εσείς κάθε πότε ανανεώνετε την οδοντόβουρτσά σας;
• Μέσα από ερωτηματολόγια ή τεστ προς τους καταναλωτές.
Δ. Προσέλκυση των επισκεπτών του φαρμακείου
• Μέσα από διαφορετικούς πόλους έλξης στο φαρμακείο (χώρο για παιδιά, χώρο συμβουλής/διάγνωσης, test bar, information point κλπ.).
• Μέσα από ένα ελκυστικό τρόπο προβολής των προϊόντων (πυραμίδα, μαζικές προβολές, καθετοποίηση προϊόντων, εναλλαγή χρωμάτων και σχημάτων).
• Μέσα από γραφιστικές και εικαστικές παρεμβάσεις (η τέχνη της μετατροπής ενός απλού λογότυπου σε επιχειρηματική ταυτότητα).
2. Κατά την εξυπηρέτησή του ο πελάτης έχει τη δυνατότητα:
• Να συμβουλεύεται το φαρμακοποιό για θέματα υγείας ή για προϊόντα έχοντας λάβει πολλά ερεθίσματα κατά την είσοδό του.
• Να ενημερώνεται για προσφορές, εποχιακά προϊόντα, υπηρεσίες, κάρτα πελάτη.
Πώς πετυχαίνουμε κάτι τέτοιο;
Ειδικές κατασκευές
• πάνω στον πάγκο, για την προβολή προϊόντων σε προσφορά, προνομιακή τιμή κλπ.
• πίσω από τον πάγκο, για την προβολή εποχιακών OTC προϊόντων, top 10 προϊόντων κλπ.
3. Κατά την έξοδό του ο πελάτης μπορεί:
• Να έρθει σε επαφή με προϊόντα που παρουσιάζουν υψηλό ποσοστό αυθόρμητων πωλήσεων κατά την έξοδο (προϊόντα υγιεινής, προϊόντα που σχετίζονται με τη γεύση κλπ.), έτσι ώστε ο φαρμακοποιός να επωφεληθεί μιας αυθόρμητης αγοράς ή να προετοιμάσει μια επόμενη αγορά του πελάτη.
Πώς πετυχαίνουμε κάτι τέτοιο;
• Με την τοποθέτηση προϊόντων υγιεινής σώματος, στοματικής υγιεινής, διαιτητικής, σε κατασκευές που συναντά κατά την έξοδό του ο πελάτης.
Η οργάνωση του χώρου, όταν εναρμονίζεται με τη συμπεριφορά και τις ανάγκες του καταναλωτή, αποτελεί κλειδί επιτυχίας της εξέλιξής της επιχείρησης, μετατρέποντας τους περαστικούς σε επισκέπτες και τους επισκέπτες σε πιστούς πελάτες του φαρμακείου.
Άλλωστε αυτό δεν είναι και το ζητούμενο;
Οι συνεργασίες μεταξύ ειδικών που έχουν ως αντικείμενο την οργάνωση του χώρου του φαρμακείου και τις συνδεδεμένες υπηρεσίες είναι πάντα επιθυμητές, γιατί οδηγούν σε αποτέλεσμα υψηλής ποιότητας. Τόσο η Pierre Fabre όσο και η Mobil-M είναι σταθερά ανοιχτές σε τέτοιου είδους συνεργασίες.