Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επιχειρείν

Πάνω από 5% η ανοδική τάση στην αγορά καλλυντικών

20/7/2017 12:28:46 μμ
Σε συνέχεια της ανάκαμψης που καταγράφηκε την τριετία 2014-2016
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Ανοδικές τάσεις προβλέπονται για την αγορά καλλυντικών τα επόμενα χρόνια, με μέσο ρυθμό πάνω από 5%, με ορίζοντα το 2021, σε συνέχεια της ανάκαμψης που καταγράφηκε την τριετία 2014-2016, στοιχεία που επιβεβαιώνουν τη δυναμική του γυναικείου καταναλωτικού κοινού, βασικού πελάτη του κλάδου των καλλυντικών.

 

Ειδικότερα, τις θετικές τάσεις στον κλάδο, που προέβλεψε στις αρχές του έτους ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Αρωμάτων και Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), έρχεται να επιβεβαιώσει νέα μελέτη από τη «Στόχασις Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε.».


Όπως εξηγεί στη Ναυτεμπορική η υπεύθυνη του τμήματος «Κλαδικών Στοχεύσεων» της Στόχασις Παναγιώτα Κόκκα, το μέγεθος της εγχώριας αγοράς των καλλυντικών σε τιμές χονδρικής ανήλθε σε 526 εκατ. ευρώ το 2016 εμφανίζοντας σημάδια ανάκαμψης από το 2014, με τον μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής την περίοδο 2013-2016 να διαμορφώνεται σε 2%.

Το γεγονός αυτό δείχνει ότι η ζήτηση για τα προϊόντα του κλάδου θεωρείται σχετικά ανελαστική, εφόσον οι καταναλωτές εξορθολόγησαν την αγοραστική τους συμπεριφορά την περίοδο 2010-2013.


Σημειώνεται ότι διαχρονικά το μεγαλύτερο μερίδιο της εγχώριας αγοράς, σε αξία, κατέχουν τα προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος, ακολουθούμενα από τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών, τα αρώματα και τις κολόνιες, καθώς και τα προϊόντα μακιγιάζ.

Επίσης, παρατηρείται ότι τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών έχουν εμφανίσει τη μεγαλύτερη πτώση με μέσο ετήσιο ρυθμό -6,5%, κατά το διάστημα 2009-2015, με τα αρώματα-κολόνιες να ακολουθούν με -6,2%.


Η πιο δυναμική κατηγορία της βιομηχανίας είναι τα καλλυντικά ευρείας διανομής, που διατίθενται μέσω σούπερ μάρκετ. Στοιχεία του ΠΣΒΑΚ δείχνουν ότι το μερίδιό τους ξεπερνά το 1/3 της συνολικής πίτας, ανερχόμενο σε περίπου 37%.

Τα οικονομικά μεγέθη

 

Όσον αφορά τη χρηματοοικονομική κατάσταση του κλάδου, σύμφωνα με τη συντάκτρια της μελέτης Μάγδα Παπαστεφάνου, το EBITDA (%) των παραγωγικών επιχειρήσεων παρουσιάζει αυξητική τάση την εξεταζόμενη περίοδο και διαμορφώνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες.


Αντίθετα, διακυμάνσεις παρουσιάζει ο αντίστοιχος δείκτης στις εισαγωγικές επιχειρήσεις, ο οποίος διαμορφώνεται σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι των παραγωγικών. Η οικονομική κατάσταση των παραγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου χαρακτηρίζεται από βελτιούμενες συνθήκες γενικής και άμεσης ρευστότητας μετά το 2011, ενώ ικανοποιητική είναι η ρευστότητα των εισαγωγικών επιχειρήσεων.

Η σταθερότητα του περιθωρίου μεικτού κέρδους, ιδιαίτερα των παραγωγικών επιχειρήσεων κατά την εξεταζόμενη περίοδο, αποτυπώνει τη διαρκή προσπάθεια προσαρμογής των επιχειρήσεων στο οικονομικό περιβάλλον των τελευταίων ετών.


Είναι επίσης ενδιαφέρον ότι όσον αφορά την ευρωπαϊκή αγορά, η μέση ετήσια κατά κεφαλή κατανάλωση καλλυντικών (σε τιμές λιανικής) με στοιχεία του 2015, στην Ε.Ε., ανέρχεται σε 124 ευρώ και στην Ευρώπη σε 134 ευρώ, με την Ελλάδα να υπολείπεται σημαντικά του μέσου όρου, με 74 ευρώ.


Πηγή

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Σύμφωνα με στελέχη εταιρειών, σε δηλώσεις τους στον Φαρμακευτικό Κόσμο






Σχετικά άρθρα

Ο Όμιλος ΠΡΟΣΥΦΑΠΕ ενδυναμώνει τον επιστημονικό ρόλο του φαρμακοποιού
Διοργάνωσε μια άκρως επιτυχημένη εκδήλωση σε συνεργασία με τη Win Medica
Novartis: Καταλαμβάνει την πρώτη θέση στον δείκτη Access to Medicine για το 2024
Οι δράσεις για την ελονοσία, η πρόσβαση στα φάρμακα και το επιχειρηματικό της μοντέλο οι λόγοι της επιβράβευσης
Η LDL χοληστερόλη στενεύει τα περιθώρια της ζωής σου
Η νέα καμπάνια από την Amgen
Η Novo Nordisk Hellas οδηγεί τη συνεργασία για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας
Συνδιαλέγεται με την πολιτεία, την ιατρική κοινότητα και τους συλλόγους ασθενών