Το επιχειρείν στην υγεία διαθέτει πολλές προκλήσεις για να είναι επιτυχημένο, όπως τα μεγάλα κόστη έρευνας & ανάπτυξης, οι πιθανές και συχνές «αναποδιές» από τους ρυθμιστικούς οργανισμούς, τα πολύπλοκα τα ζητήματα των πνευματικών δικαιωμάτων. Και όμως 8 διεθνείς και επιτυχημένες εταιρείες που δεν έχουν καμία σχέση με το φάρμακο έχουν «εισβάλλει» στο χώρο και εντυπωσιάζουν με την πορεία τους. Αυτές είναι οι πρόσφατες ανταγωνιστικές δράσεις τους:
Weight Watchers: Η γνωστή επιχείρηση για το αδυνάτισμα εξαγόρασε το Μάρτιο την εταιρεία τηλε-υγείας Sequence που παρέχει κλινική φροντίδα σε ασθενείς που θέλουν να χάσουν βάρος. Η υπηρεσία φέρνει σε επαφή τους ασθενείς με γιατρούς που συνταγογραφούν τα νέα φάρμακα κατά της παχυσαρκίας (π.χ. σεμαγλουτίδη), επιτρέποντας στη Weight Watchers να εισβάλλει σε μια αγορά που εκτιμάται στα 200 δισ. δολάρια.
Uber και Lyft: Οι δύο ανταγωνιστικές εταιρείες, που έχουν «ταράξει» τα νερά στο χώρο των ταξί την τελευταία δεκαετία, έχουν προχωρήσει σε συνεργασίες με εταιρείες διαχείρισης κλινικών μελετών. Αναλαμβάνουν τη μεταφορά των συμμετεχόντων στους χώρους των δοκιμών, έχοντας συμβάλλει μάλιστα σημαντικά στην αύξηση της πρόσβασης.
Nestlé : Η Nestlé Health Sciences τον Απρίλιο του 2023 υπέγραψε μια σειρά συμφωνιών με τη Seres Therapeutics, εταιρεία που επικεντρώνεται στο μικροβίωμα, μεταξύ άλλων και για την από κοινού εμπορική εκμετάλλευση της πρόσφατα εγκεκριμένης θεραπείας Vowst για την πρόληψη υποτροπιάζουσας λοίμωξης από Clostridioides difficile.
Fujifilm και Kodak: Οι φαινομενικά εντελώς άσχετες με το χώρο εταιρείες στράφηκαν ενεργά τα τελευταία χρόνια στο χώρο του φαρμάκου. Σήμερα η Fujifilm έχει ένα χαρτοφυλάκιο 6 φαρμάκων που μελετώνται σε κλινικές δοκιμές με ενδείξεις λοιμώδη και ογκολογικά νοσήματα, καθώς και παθήσεις του ΚΝΣ. Επίσης διαθέτει μονάδες παραγωγής δραστικών ουσιών (API) για θεραπείες αντισωμάτων, ιικούς φορείς και εμβόλια ανασυνδυασμένου DNA και υποστηρίζει την ανάπτυξη γονιδιακών θεραπειών. Η πιο πρόσφατη δραστηριότητα της KODAΚ στο χώρο των API ήταν η προσπάθεια να αναβαθμίσει τις παραγωγικές της μονάδες εν μέσω της πανδημίας, ωστόσο το εγχείρημα δεν στέφθηκε με επιτυχία.
Amazon: Η Amazon μέσα στο 2023 ξεκίνησε την υπηρεσία RxPass για την απεριόριστη εκτέλεση συνταγών και αποστολή γενόσημων φαρμάκων με ένα πολύ μικρό ποσό το μήνα. Επιπλέον συνεργάζεται με κολοσσούς της φαρμακευτικής αγοράς (π.χ. AstraZeneca, Pfizer, Merck/MSD, Teva) για την ίδρυση start-ups που αναπτύσσουν φάρμακα μέσω τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και υπολογιστικής βιολογίας, ενώ παρέχει την εμπειρογνωμοσύνη της στην ΑΙ σε κλινικές μελέτες.
L'Oréal: Με στόχο να μειωθούν οι δοκιμές σε ζώα, η γαλλική εταιρεία καλλυντικών παράγει περισσότερους από 100 χιλιάδες τεχνητούς ιστούς ανθρώπινου δέρματος το χρόνο, τους οποίους πουλάει σε φαρμακευτικές εταιρείες και άλλους παραγωγούς χημικών και καλλυντικών προϊόντων.