Μετά από πολλά χρόνια οι φαρμακευτικές εταιρείες μείωσαν δραστικά τις τηλεοπτικές διαφημίσεις και στράφηκαν στο κανάλι του digital marketing και στην ψηφιακή διαφήμιση των φαρμακευτικών προϊόντων τους.
Σύμφωνα με στοιχεία της αμερικάνικης εταιρείας Standard Media Index, το 2022 αποτέλεσε σημείο καμπής για τη μετάβαση στην ψηφιακή φαρμακευτική διαφήμιση, καθώς το μερίδιο που της αντιστοιχεί ξεπέρασε πλέον το 50%, ενώ παράλληλα η δαπάνη για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις μειώθηκαν κατά 4% σε ετήσια βάση.
Ο Darrick Li, αντιπρόεδρος πωλήσεων της SMI στη Βόρεια Αμερική, περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο κινείται η αγορά σε συνέντευξή του στο Fierce Pharma. «Υπήρξε μια μικρή μετατόπιση του budget της διαφημιστικής δαπάνης από την τηλεόραση προς τις ψηφιακές επιλογές. Αν και η τηλεόραση εξακολουθεί να έχει τα πρωτεία (στη δική μας αγορά αντιπροσωπεύει 5 δισ. δολάρια, δηλαδή ένα τεράστιο ποσό δαπανών από τη φαρμακευτική διαφήμιση), έχουμε αρχίσει να βλέπουμε τον τελευταίο χρόνο ότι η μετατόπιση είναι λίγο πιο έντονη προς τις ψηφιακές διαφημίσεις. Όμως είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι αυτή η μετατόπιση συμβαίνει τόσο γρήγορα», τόνισε.
Σημειώνεται πως οι συνθήκες τα τελευταία χρόνια έχουν ευνοήσει την ψηφιακή διαφήμιση, καθώς όταν αγοράζεις τηλεοπτικό χρόνο είναι πιο δύσκολο να είσαι ευέλικτος με τις καμπάνιες και τις δεσμεύσεις σου, σύμφωνα με τον ομιλητή, ο οποίος εξήγησε πως αυτό δυσκόλεψε ιδιαίτερα τις φαρμακευτικές εταιρείες κυρίως κατά τη διάρκεια της πανδημίας που πολλές αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο.