Εκδήλωση για την «Καινοτομία και επιχειρηματικότητα στο σύγχρονο κόσμο» διοργάνωσε ο Σ.Ε.Β. σε συνεργασία με τη Microsoft Corporation τον Ιανουάριο του 2008 στο Μέγαρο Μουσικής.
Επίσημος ομιλητής της εκδήλωσης, στην οποία συμμετείχε μεγάλος αριθμός εκπροσώπων του πολιτικού και επιχειρηματικού κόσμου της χώρας μας, ήταν ο πρόεδρος της Microsoft Corporation Bill Gates.
Η εκδήλωση κορυφώθηκε με την τιμητική αναγνώριση από τον Bill Gates και τον πρόεδρο του Σ.Ε.Β. Δημήτρη Δασκαλόπουλο της ερευνητικής ομάδας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και των εκπροσώπων της Apivita, Nanophos και Tropical.
Με αφορμή την τιμητική αναγνώριση της Apivita ως πρότυπο στο επιχειρείν, ο Νίκος Κουτσιανάς, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλός της, μας μιλά για το δυναμικό παρόν, την κοινωνική ευθύνη και την προοπτική της εταιρείας για το μέλλον.
|
Πρόσφατα η Apivita διακρίθηκε από το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (Σ.Ε.Β.) ως εταιρεία-πρότυπο καινοτομίας στο επιχειρείν, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Καινοτομία και επιχειρηματικότητα στο σύγχρονο κόσμο» - και με αφορμή αυτή την εκδήλωση δεχθήκατε τα συγχαρητήρια του Bill Gates. Τι σημαίνει προσωπικά για εσάς και για την εταιρεία η διάκριση αυτή;
Κάθε διάκριση αποτελεί μια ξεχωριστή τιμή και μια πρόσθετη σημαντική ευθύνη. Η επιλογή μας από τον Σ.Ε.Β. ως εταιρεία με καινοτόμο επιχειρηματική δραστηριότητα αποτελεί συμβολικά και ουσιαστικά αποτέλεσμα μιας δημιουργικής, πολύμορφης και πολύμοχθης προσπάθειας 30 χρόνων. Μέσα από αυτή τη διάκριση νιώθω δικαιωμένος, γιατί με τη σύζυγό μου Νίκη πιστέψαμε και πιστεύουμε με πάθος στη δύναμη που κρύβει η αλληλουχία του δημιουργείν, του καινοτομείν και του ευ επιχειρείν.
Η διάκριση αυτή αποτελεί για την Apivita σημαντική προβολή στην Ελλάδα αλλά και παγκoσμίως, καθώς όλοι γνωρίζουν τι σηματοδοτεί η πορεία του Gates από πλευράς καινοτομίας και επιχειρηματικότητας. Βρισκόμενος πρόσφατα στο εξωτερικό, διαπίστωσα το μέγεθος της αποδοχής αυτής της διάκρισης, η οποία προάγει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία της μάρκας και δίνει υπεραξία στην ίδια την εταιρεία.
Η Apivita θα κλείσει το 2009 τα 30 χρόνια ζωής. Πού βρίσκεστε σε σχέση με τους αρχικούς στόχους που είχατε θέσει στο ξεκίνημά σας;
Όταν ξεκινήσαμε την προσπάθειά μας πριν από 29 χρόνια, τα καλλυντικά που κυριαρχούσαν στην αγορά ήταν αμιγώς χημικά. Επιπλέον, η προέλευση των προϊόντων μας, το «made in Greece», δημιουργούσε ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς τότε οι Έλληνες εμπιστεύονταν μόνο τα εισαγόμενα καλλυντικά. Έπρεπε λοιπόν να υπερνικήσουμε και τα δύο αυτά εμπόδια και το πετύχαμε με υπομονή και επιμονή, με «συμμάχους» μας προϊόντα «αγνά, φυσικά και αποτελεσματικά», όπως λέγαμε από τότε, αλλά και με τη στήριξη των φαρμακοποιών, την οποία αποκτήσαμε με βάση τα προϊόντα μας, το όραμα και τη φιλοσοφία μας.
Νιώθουμε δικαιωμένοι από τις εξελίξεις, διότι τελικά ήρθε η αγορά σε αυτό που πρεσβεύαμε: το φαρμακείο είναι πια ένα σημαντικό κανάλι διανομής για τα φυσικά προϊόντα, τα οποία προτείνουν οι φαρμακοποιοί και εμπιστεύονται οι καταναλωτές.
Πώς σκοπεύετε να ανταποκριθείτε στις προκλήσεις του μέλλοντος και ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος του φαρμακείου σε αυτές;
Θα συνεχίσουμε να ανήκουμε στην πρωτοπορία του φυσικού και οικολογικού κινήματος και γι’ αυτό εργαζόμαστε σκληρά για ακόμα πιο φυσικά, βιολογικά και πάντα αποτελεσματικά προϊόντα.
Σε στρατηγικό επίπεδο, η Apivita θα συνεχίσει να έχει κυρίαρχη θέση στην ελληνική αγορά. Τα σχέδιά μας για το οικολογικό εργοστάσιο που ετοιμάζουμε στο Μαρκόπουλο, καθώς και για καθετοποίηση της παραγωγής μας με βιοδυναμικά εκχυλίσματα από τη φάρμα μας στην Αρκαδία θα μας οδηγήσουν σε περαιτέρω ανάπτυξη τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Πιστεύουμε ότι το φαρμακείο θα εξακολουθήσει να ανεβαίνει στις προτιμήσεις του κοινού ως ένα κανάλι που ο καταναλωτής μπορεί να εμπιστεύεται και να βρίσκει αποτελεσματικές λύσεις στα προβλήματά του. Η συνεχής ενασχόληση των ΜΜΕ με την ασφάλεια των προϊόντων, τα παγκόσμια περιβαλλοντικά προβλήματα και η άνοδος του οικολογικού κινήματος θα οδηγούν πολύ περισσότερους καταναλωτές στο φαρμακείο απ’ ό,τι παλαιότερα. Το κλειδί για την επιτυχία θα είναι η ενημερωμένη γνώμη του φαρμακοποιού και η προώθηση προϊόντων που εκτός από τα «χωρίς» (χωρίς parabens, σιλικόνες κτλ.) θα είναι και «με» υψηλή αποτελεσματικότητα.
Ποια εκτιμάτε πως είναι τα σημεία διαφοροποίησης της Apivita σε σχέση με τον ανταγωνισμό, τόσο τον ελληνικό όσο και το διεθνή;
Η χρήση αγνών μελισσοκομικών προϊόντων, τα εκχυλίσματα από την ελληνική φύση καθώς και τα μοναδικά, καινοτόμα προϊόντα μας παραμένουν ένα χειροπιαστό παράδειγμα της καινοτομίας μας, ενώ είμαστε η μόνη εταιρεία στην Ελλάδα που έχει την τεχνογνωσία και παράγει δικά της εκχυλίσματα. Επίσης ξεχωρίζουμε για τον ειδικό τρόπο συλλογής των βοτάνων και για τα συστατικά μας με ονομασία προέλευσης από συγκεκριμένες περιοχές της Ελλάδας.
Η ολοκλήρωση της ανανέωσης των σαμπουάν, μιας μοναδικής σειράς με εξαιρετικές και ακόμα πιο φυσικές συνθέσεις και εκχυλίσματα από βιολογικές καλλιέργειες, αλλά και το πολύ επιτυχημένο λανσάρισμα της σειράς περιποίησης προσώπου Queen Bee (με βασιλικό πολτό εγκλωβισμένο σε λιποσώματα για μέγιστη δράση) μας έκαναν υπερήφανους το 2007.
Το 2008 προχωράμε στην ανανέωση όλων των σειρών μας με ακόμα πιο φυσικές και αποτελεσματικές συνθέσεις. Είμαστε περήφανοι γιατί η νέα μας σειρά αντιηλιακών περιέχει όχι μόνο βιολογικά εκχυλίσματα αλλά και δύο νέα πλήρως πιστοποιημένα βιολογικά προϊόντα. Αναπτύσσουμε περαιτέρω το «προσωπικό καλλυντικό», καινοτομία της Apivita ήδη από το 1990, με νέα σειρά πιστοποιημένων βιολογικών αιθέριων ελαίων.
Επίσης αυτό που πιστεύουμε ότι μας διαφοροποιεί είναι η φιλοσοφία και οι αξίες μας, η βαθιά μας πίστη στο φυσικό τρόπο ζωής, με αρμονία, ρυθμό και μέτρο. Αυτή η ολιστική προσέγγιση της υγείας και της ομορφιάς που μας φαίνεται μοντέρνα, στην πραγματικότητα έχει ρίζες στην αρχαία Ελλάδα και τη θεραπευτική του Ιπποκράτη.
Ποιος είναι ο ορισμός των πιστοποιημένων βιολογικών προϊόντων και ποια η σημασία τους για τον καταναλωτή;
Η σημασία της πιστοποίησης αυτής για τη φιλικότητα του προϊόντος και της παραγωγής του προς το περιβάλλον αλλά και για την ασφάλειά του είναι εξαιρετικά σημαντική. Τα προϊόντα μας είναι πιστοποιημένα ως οικο-βιολογικά από τoν ICEA (Iταλικός Οργανισμός Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων) που ελέγχει για λογαριασμό του AIAB (Ιταλικός Οργανισμός Πιστοποίησης Βιολογικής Γεωργίας) και ο αντίστοιχος αριθμός έγκρισης για κάθε προϊόν αναγράφεται στη συσκευασία του.
Ο στόχος των ICEA και ΑΙΑΒ είναι η χρήση εκχυλισμάτων και φυτικών ελαίων βιολογικής καλλιέργειας και η δημιουργία προϊόντων ομορφιάς που δε ρυπαίνουν το περιβάλλον και έχουν πρώτες ύλες φυτικής προέλευσης. Επίσης, στόχοι τους είναι ο περιορισμός περιττής μη ανακυκλώσιμης συσκευασίας, η χρήση μεθόδων παραγωγής φιλικών προς το περιβάλλον και η προώθηση της χρήσης των πραγματικά φυσικών προϊόντων ομορφιάς. Τέλος τα προϊόντα δεν πρέπει να περιέχουν απαγορευμένες ουσίες (συνθετικές πρώτες ύλες, γενετικά τροποποιημένες πρώτες ύλες), να μη γίνονται δοκιμές σε ζώα και να μη χρησιμοποιούνται ακτίνες γ.
Η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι μια έννοια που ακούγεται ολοένα και περισσότερο στις επιχειρήσεις. Ποια η θέση της Apivita στο θέμα αυτό;
Η Apivita, μέσω ενεργειών εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, όπως η χορηγία και η ενεργός συμμετοχή στη δημιουργία του Κήπου του Ιπποκράτη στην Κω αλλά και η ανακαίνιση του φαρμακείου του Αγίου Όρους, κάνει τα πιστεύω της πράξη και βοηθάει στην ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα προστασίας του φυσικού αλλά και του πολιτιστικού περιβάλλοντος.
Τα τελευταία χρόνια, ο προσανατολισμός μας στην αναβάθμιση των φαρμακείων μάς έχει ωθήσει στη χορηγία σεμιναρίων για τους φαρμακοποιούς, καθώς και του μεταπτυχιακού προγράμματος για φαρμακοποιούς του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Παράλληλα, εκπαιδεύουμε τους αγρότες και τους μελισσοκόμους σε μεθόδους παραγωγής φιλικές προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
Προσωπικά, πιστεύω ότι τα προϊόντα της Apivita, με όλη την αγάπη και την καινοτομία που κρύβουν μέσα τους, προσφέρουν τη δυνατότητα για εξίσου μεγάλη δράση στην κοινωνική ευθύνη με όλες τις άλλες υπηρεσίες της εταιρείας.
Ποια είναι η μέχρι τώρα πορεία της Apivita στο εξωτερικό και ποια τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Αυτή τη στιγμή η Apivita δίνει το «παρόν» σε 20 χώρες του κόσμου, με εξαιρετικές θέσεις σε αγορές που είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες του πλανήτη, όπως η Ρωσία και η Ασία.
Ειδικά στην Ασία, μέσα στο 2007 άνοιξαν τα δύο πρώτα ανεξάρτητα καταστήματα Apivita στο Χονγκ Κονγκ, ενώ παράλληλα λειτουργεί και spa με θεραπείες Apivita στο πολυτελές πολυκατάστημα LCX Fashion Walk επίσης στο Χονγκ Κονγκ, το μεγαλύτερο οικονομικό κέντρο της χώρας με παγκόσμια εμβέλεια. Προσβλέπουμε στο άνοιγμα του πρώτου μας καταστήματος στο Πεκίνο το 2008, ταυτόχρονα με τους Ολυμπιακούς Αγώνες – κάτι που μας κάνει ιδιαίτερα περήφανους όχι μόνο ως Apivita αλλά και ως Έλληνες. Επίσης, το 2007 εισαχθήκαμε και στην Κορέα, την αγορά με την υψηλότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση καλλυντικών στον κόσμο.
Παράλληλα, στην Ευρώπη είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την πορεία μας στην Ισπανία και τη Σκανδιναβία, ενώ πρόσφατα λανσάραμε τα προϊόντα μας και στην Ιταλία με πολύ καλές προοπτικές.
|