Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επιχειρείν

τελευταία νέα


Νίκος Αναγνωστάκης

21/7/2008
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Ο Νίκος Αναγνωστάκης γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Οικονομικά στην ΑΣΟΕΕ. Από μικρή ηλικία αναζήτησε τη σκληρή δουλειά και ήρθε σε επαφή με την αγορά των φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων. Σύντομα κατάφερε να πραγματοποιήσει τα όνειρα και τις φιλοδοξίες του, ιδρύοντας το 1976 την πρώτη δική του εταιρεία. Στη συνέχεια ακολουθούν άλλες δύο εταιρείες, οι οποίες, μαζί με την πρώτη, συγχωνεύονται το 2000 στη γνωστή σε όλους ανώνυμη εταιρεία Vican Ν. Αναγνωστάκης.

Με κύρια αρχή την ποιότητα και την αξιοπιστία, ο Νίκος Αναγνωστάκης είναι, έτσι, ο δημιουργός μίας από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες εισαγωγής ορθοπαιδικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων της χώρας.

Τα προϊόντα Varisan, Viva, Rapidepi, Tip Toes και πολλά άλλα είναι από εκείνα που οι περισσότεροι φαρμακοποιοί εμπιστεύονται και προτείνουν στους πελάτες τους.

Στη μελλοντική εξέλιξη της εταιρείας συμμάχους έχει τα δύο του παιδιά, τη Μαρία και τον Αντώνη, που επιδεικνύουν τον ίδιο ζήλο και αγάπη για την εταιρεία με τον πατέρα τους.

Ο Ν. Αναγνωστάκης, όμως, δεν είναι μόνο ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας. Ασχολείται με τη συλλογή αντικειμένων και καρτ-ποστάλ προηγούμενων αιώνων και την έκδοση λευκωμάτων.

Ένας πολυπράγμων και ικανότατος άνθρωπος μιλά στο Φαρμακευτικό Κόσμο για τη ζωή του, την εταιρεία του και τα προϊόντα της και τα μελλοντικά του σχέδια.

 

Ας ξεκινήσουμε την κουβέντα μας με μια γνωριμία. Πείτε μας λίγα λόγια για τον εαυτό σας.

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα, σε μια μαγική –για την εποχή εκείνη– γειτονιά, την πλατεία Βικτωρίας· μια γειτονιά με καταπληκτικά νεοκλασικά σπίτια και σχολεία, περιτριγυρισμένη από πολλά θέατρα και κινηματογράφους και με ένα πάρκο καταπράσινο δίπλα της. Θλίβομαι σήμερα με την κατάντια αυτής της γειτονιάς όπου πολύ δύσκολα βρίσκεις πλέον κάποιον να μιλάει ελληνικά. Παρ’ όλα αυτά, πολύ συχνά επισκέπτομαι την πλατεία Βικτωρίας και πίνω τον καφέ μου αναπολώντας το παρελθόν της.

Σπούδασα Διοίκηση Επιχειρήσεων στην ΑΣΟΕΕ, το σημερινό Οικονομικό Πανεπιστήμιο. Ασχολούμαι με τη συλλογή παλαιών βιβλίων και περιοδικών, αντικειμένων και καρτ ποστάλ του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα, για τα οποία έχω εκδώσει έως τώρα δύο λευκώματα.

Εκτός από τις συλλογές μου, ασχολούμαι με τη συγγραφή στίχων, ποιημάτων και άρθρων σε περιοδικά, έχοντας το γράψιμο σαν την προσωπική μου διέξοδο.

Αυτές οι δραστηριότητες με τον πολιτισμό σού δίνουν κάποιο άλλο ενδιαφέρον για τη ζωή. Ουσιαστικά είναι ένας ποιοτικός μετασχηματισμός του ελεύθερου χρόνου που επενδύεται στην ήρεμη σκέψη, τη δημιουργία και την απομάκρυνση, έστω και για λίγο, από τη σκληρή πραγματικότητα.

Ιδιαίτερα η απασχόληση με τις συλλογές μοιάζει με ένα ταξίδι στο χρόνο που πέρασε και ο συλλέκτης είναι σαν να προσπαθεί να μαζέψει κομμάτια από το γοητευτικό παρελθόν, να τα ενώσει και να τα ξαναζωντανέψει.

Όλοι λίγο πολύ θα θέλαμε στα όνειρά μας ή στην καθημερινότητά μας να συναντούσαμε έναν αληθινό Άγιο, μα όταν ασχολείσαι με όλα τα παραπάνω, έχεις τουλάχιστον την ψευδαίσθηση ότι μπορεί να μην τον συνάντησες ποτέ, αλλά κάπου ίσως να άγγιξες το πανωφόρι του.


Ιδρυτής και πρόεδρος της Vican N. Αναγνωστάκης από το 1976, πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη φαρμακευτική αγορά;

Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου, τόσο από ανάγκη όσο και από επιθυμία, εργάσθηκα σε μια εταιρεία παιδικών τροφών τη «Βρεφοτροφική Ε.Π.Ε.», η οποία εισήγαγε παιδικές τροφές, γάλα και κρέμες από την Ελβετία και τη Γαλλία. Στην αρχή εργάστηκα ως βοηθός λογιστή και έπειτα από σύντομο χρονικό διάστημα ως υπεύθυνος πωλήσεων.

Αυτή η απασχόληση που διήρκησε από το 1972 έως το 1981, εκτός του ότι μου έλυσε το πρόβλημα της επιβίωσης στα δύσκολα εκείνα χρόνια, με γέμισε με τεράστιες εμπειρίες, μου δημιούργησε κίνητρα, όνειρα και φιλοδοξίες για τη δημιουργία κάτι προσωπικά δικού μου. Από μικρός έμαθα την αγορά των φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων, έζησα το μαγικό χώρο της οδού Ξούθου, όπου βρίσκονταν οι περισσότερες φαρμακαποθήκες, και γνώρισα εκείνους τους καταπληκτικούς ανθρώπους της με τη μεγάλη εργατικότητά τους, το απέραντο μεράκι και την ασύλληπτη, κυριολεκτικά, ταχύτητα και ευστροφία που έδειχναν κατά τη διάρκεια της εργασίας τους. Η οδός Ξούθου ήταν ένα μεγάλο σχολείο για όσους ασχολήθηκαν με το χώρο του φαρμακείου.


Μιλήστε μας για την πορεία της εταιρείας από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα.

Η εταιρεία μου ιδρύθηκε από το 1976, αλλά ουσιαστικά άρχισε να λειτουργεί το 1981. Είχα διαπιστώσει ότι για να μπορέσω να υλοποιήσω τις φιλοδοξίες και τους στόχους μου, δεν έπρεπε να μείνω μόνο στην εμπορία αγαθών, αλλά να εισάγω και δικά μου προϊόντα από το εξωτερικό, πάντα όμως υπό την προϋπόθεση της αποκλειστικής εισαγωγής. Με αυτόν τον τρόπο σταδιακά βρέθηκα να αντιπροσωπεύω αρκετά αξιόλογα και αξιόπιστα προϊόντα, με αποτέλεσμα να αυξήσω τον κύκλο εργασιών καθώς και τον αριθμό των πελατών μου.

Στη διάρκεια των ετών μετά το 1981 άλλες δύο εταιρείες δημιουργήθηκαν και τελικά, το 2000, οι τρεις αυτές εταιρείες συνενώθηκαν σε μία ανώνυμη, τη Vican- N. Αναγνωστάκης Α.Ε.

Τα τελευταία χρόνια στην εταιρεία συμμετέχουν ενεργά και τα δύο μου παιδιά. Η κόρη μου Μαρία, απόφοιτη του Οικονομικού Τμήματος της Νομικής, ασχολείται με το τμήμα ιατρικής ενημέρωσης και ο γιος μου Αντώνης, απόφοιτος του Οικονομικού Πανεπιστημίου με ειδίκευση στον τομέα του Business Administration, στο τμήμα των πωλήσεων.

Με κύριο χαρακτηριστικό την εργατικότητα και τη μεγάλη τους αγάπη προς την εταιρεία, η συμμετοχή τους θεωρείται ζωτική και ουσιαστική και όχι συμμετοχή χάριν του κληρονομικού δικαίου. Νομίζω ότι αυτός ο ζήλος των παιδιών είναι η υλοποίηση της μεγαλύτερης επιθυμίας και προσδοκίας του ιδρυτή μιας εταιρείας.


Η Vican N. Αναγνωστάκης έχει καθιερωθεί στη συνείδηση καταναλωτή και φαρμακοποιού για τα ορθοπαιδικά και παραφαρμακευτικά προϊόντα της. Ποιο είναι το κριτήριο επιλογής προϊόντων της εταιρείας;

Πράγματι τα κύρια προϊόντα της εταιρείας είναι τα ορθοπαιδικά και παραφαρμακευτικά. Η εταιρεία μας αντιπροσωπεύει τον ιταλικό οίκο Cizeta Medicali, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ευρώπη στην παραγωγή ορθοπαιδικών προϊόντων, με σειρές όπως η Varisan και Viva, για την πρόληψη και αντιμετώπιση κυκλοφορικών προβλημάτων, όπως είναι οι κιρσοί, η φλεβίτιδα, η θρομβοφλεβίτιδα κ.ά. Τα προϊόντα αυτά παράγονται με υψηλές προδιαγραφές, είναι πιστοποιημένα από διεθνείς οργανισμούς και χαίρουν της προτίμησης των κορυφαίων χειρουργών, αγγειοχειρουργών και ορθοπαιδικών χειρουργών. Έχουν δε καθιερωθεί στην Ελλάδα και αποτελούν πρώτη επιλογή των φαρμακοποιών.

Εκτός από τις σειρές Varisan και Viva, η εταιρεία αντιπροσωπεύει προϊόντα για τα πόδια, όπως Carnation, Adaptoplast, Akileine, Tip Toes, τα αποτριχωτικά γάντια Rapidepi, τις πίπες Herb, τα εντομοαπωθητικά αυτοκόλλητα Cer8 (τσερότο) και πάρα πολλά άλλα.

Κριτήριο επιλογής των προϊόντων είναι η ποιότητα, η πιστοποίησή τους από διεθνείς οργανισμούς, η χρηστικότητα και η μοντέρνα συσκευασία τους. Στην εταιρεία κάνουμε εκπτώσεις και προσφορές στους πελάτες μας, αλλά εκπτώσεις στην αξιοπιστία και στην ποιότητα δεν κάνουμε ποτέ.


Τα προϊόντα σας διατίθενται αποκλειστικά από τα φαρμακεία ή και από άλλα κανάλια διανομής;

Τα προϊόντα μας διατίθενται αποκλειστικά στα φαρμακεία, εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων, οι οποίες είναι απαραίτητες για ορισμένα είδη.

Πριν 20 χρόνια, όταν διαφημίζαμε τα προϊόντα μας, αναγράφαμε στις διαφημίσεις «μόνο στα φαρμακεία». Η επιλογή αυτή για μένα έχει ιδιαίτερη σημασία, διότι η αξιοπιστία των προϊόντων βρίσκει αντίκρισμα στο φαρμακείο, ο οποίος είναι και ο καθ’ ύλην αρμόδιος για τη σύσταση ενός προϊόντος.

Ιδιαίτερα δε ο φαρμακοποιός της γειτονιάς που γνωρίζει σε προσωπικό επίπεδο την πλειοψηφία των πελατών του και τα ιδιαίτερα προβλήματα της υγείας τους, είναι το καταλληλότερο πρόσωπο για να συστήσει ή να αποτρέψει την αγορά ενός παραφαρμακευτικού προϊόντος ή ακόμα και ενός καλλυντικού, όταν αυτό δεν είναι συμβατό με την κατάσταση της υγείας του.

Κατά την προσωπική μου άποψη, ο φαρμακοποιός είναι ο βασικός παράγοντας για την ολοκλήρωση της επιστημονικής πιστοποίησης ενός προϊόντος. Μέσα δε από τον καθημερινό βομβαρδισμό των διαφημίσεων, ο καταναλωτής είναι ευάλωτος και ανίσχυρος ως προς την επιλογή του κατάλληλου προϊόντος και ο φαρμακοποιός είναι ο μοναδικός του σύμμαχος ως προς την ασφαλή αγορά ενός προϊόντος. Η συμμετοχή του φαρμακοποιού σε αυτή τη διαδικασία είναι θεμελιώδης και δυστυχώς δεν προβάλλεται και δεν υποστηρίζεται με το δέοντα τρόπο.


Πώς έχει στηθεί το δίκτυο πωλήσεων της εταιρείας σε όλη την Ελλάδα;

Συνολικά το δίκτυο των πωλήσεων αποτελείται από περίπου 20 άτομα, τα οποία καλύπτουν όλη την Ελλάδα, και ενισχύεται με τη συνεργασία μας με τους Φαρμακευτικούς Συνεταιρισμούς και ορισμένους χονδρεμπόρους.


Μιλήστε μας για το δυναμικό της εταιρείας σας.

Η εταιρεία, εκτός από το τμήμα πωλήσεων, τις διοικητικές υπηρεσίες και το τμήμα Logistic, διαθέτει τμήμα 5 ατόμων για την ιατρική ενημέρωση και οργανωμένο τμήμα marketing. Όλα τα παραπάνω τμήματα στεγάζονται στα δύο ιδιόκτητα κτίριά μας στη Μεταμόρφωση Αττικής.


Πώς αποφασίσατε να υλοποιήσετε διαφημιστική καμπάνια στα μέσα μαζικής ενημέρωσης;

Τα τελευταία 22 χρόνια η εταιρεία επενδύει μεγάλα ποσά για τη διαφήμισή των προϊόντων της στην τηλεόραση, σε ραδιοφωνικούς σταθμούς και στα έντυπα μέσα (περιοδικά και εφημερίδες). Με τη βοήθεια της διαφήμισης, τα είδη μας βρίσκουν ταχεία έξοδο από τους χώρους πώλησης, ενώ ταυτόχρονα εδραιώνονται σήματα και προϊόντα στην αγορά. Εάν στη σημερινή εποχή του τεράστιου ανταγωνισμού και της μεγάλης προσφοράς και ποικιλότητας των προϊόντων δεν επενδύσεις στη διαφήμιση και προώθηση των αγαθών, είναι πολύ δύσκολο να πάρεις θέση στην αγορά και, αν έχεις, θα τη χάσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα.


Η σχέση συνεργασίας με τους φαρμακοποιούς πώς είναι;

Η σχέση μας με τους φαρμακοποιούς είναι πάρα πολύ καλή. Έχουμε αξιόπιστα προϊόντα, άριστη συμπεριφορά, προθυμία, επαρκή και γρήγορη εξυπηρέτηση, στοιχεία τα οποία δημιουργούν συνθήκες αρμονικής συνεργασίας. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι δεν απευθυνόμαστε απλώς σε εμπόρους αλλά και σε επιστήμονες.

Όλα τα παραπάνω δεδομένα εντάσσονται στη διαδικασία του ονομαζόμενου «σχεσιακού marketing». Σε αυτή τη διαδικασία σταθερές και παράμετροι όπως προϊόντα, τιμές, εκπτώσεις, χρόνος παράδοσης, following κτλ. όταν διαχειρίζονται σωστά, δημιουργούν ένα αμοιβαίο όφελος (mutual benefit) των δύο συναλλασσόμενων πλευρών.


Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον της εταιρείας;

Στα σχέδια της εταιρείας είναι η καλύτερη αξιοποίηση των προϊόντων, ενώ είμαστε στη διαδικασία εισαγωγής και νέων προϊόντων τα οποία σύντομα θα εισάγουμε στην αγορά.

Η αύξηση των εξαγωγών μας είναι επίσης κάτι που στοχεύουμε στο άμεσο μέλλον και αυτό διότι σε ορισμένα από τα προϊόντα που αντιπροσωπεύουμε έχουμε πεδίο ευθύνης και αρμοδιότητας, εκτός από την Ελλάδα, και σε άλλες χώρες, ιδιαίτερα σε βαλκανικές και στην Κύπρο.


Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Έχουν γίνει 600 χιλιάδες περισσότεροι σε σύγκριση με πέρυσι
Τα αιτήματα από τη Διεθνή Φαρμακευτική Ομοσπονδία (FIP)






Σχετικά άρθρα

ΒΙΑΝΕΞ και ΒΙΑΝ στις 200 μεγαλύτερες εταιρείες της Ελλάδας
Στον θεσμό «Diamonds Of The Greek Economy»
Food Drive της ΠΕΦ και Μαζί για το Παιδί
Φέτος στηρίζουν 15 φορείς παιδικής προστασίας πανελλαδικά
ELPEN: Μια ακόμα παγκόσμια διάκριση για την ομάδα iGEM Πάτρας
Γεμίζει περηφάνια την εταιρεία που την υποστήριξε ενεργά