Νέα μέθοδος αυτοκαταστροφής των καρκινικών κυττάρων

3/4/2017 11:18:16 πμ
Σπουδαία ανακάλυψη από Ισραηλινούς ερευνητές

Ελπιδοφόρα είναι τα μηνύματα που προκύπτουν από έρευνες Ισραηλινών στο πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ για την αντιμετώπιση των επιθετικών καρκίνων όπως αυτού του παγκρέατος και του μαστού.

Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα στο ιατρικό περιοδικό «Oncotarget», οι Ισραηλινοί επιστήμονες έχουν ανακαλύψει μια μέθοδο για να αυτοκαταστρέφονται τα καρκινικά κύτταρα.

Ρόλο κλειδί φαίνεται πως έχουν τρεις πρωτεΐνες που μπορούν να τροποποιηθούν κατά τη διαδικασία κατανομής, της γνωστής μίτωσης από τη βιολογία, όταν δηλαδή διχοτομείται ο κυτταρικός πυρήνας στα ευκαρυωτικά κύτταρα.

Στη συνέχεια, μετά την τροποποίησή τους, εξαπολύουν έναν «μηχανισμό θανάτου», ο οποίος σταματά την αναπαραγωγή των καρκινικών κυττάρων.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, αυτή η μέθοδος είναι κατάλληλη για την αντιμετώπιση επιθετικών μορφών καρκίνου, όπως είναι ο καρκίνος του μαστού και του παγκρέατος, οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται πάντα με επιτυχία στις χημειοθεραπείες.

«Η ανακάλυψη ενός αποκλειστικού μηχανισμού που σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα χωρίς να βλάπτει τα υγιή κύτταρα και το γεγονός ότι ο μηχανισμός αυτός λειτουργεί σε μια ποικιλία των ταχέως πολλαπλασιαζόμενων καρκινικών κυττάρων, είναι πολύ συναρπαστική.
Σύμφωνα με το μηχανισμό που ανακαλύψαμε, όσο πιο γρήγορα τα καρκινικά κύτταρα πολλαπλασιάζονται, τόσο πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά θα πρέπει να εξαλειφθούν», δήλωσε η επικεφαλής της έρευνας, καθηγήτρια Μάλκα Κοέν Αρμόν.

Η καθηγήτρια ανέφερε ότι η ομάδα των Ισραηλινών επιστημόνων διεξήγαγε τις έρευνές της σε ανίατες μορφές καρκίνου, όπως είναι οι καρκίνοι του μαστού, του πνεύμονα, των ωοθηκών, του παχέος εντέρου, του παγκρέατος, του αίματος και του εγκεφάλου.

Η επιστημονική ανακάλυψη αναμένεται να ανοίξει νέους δρόμους στην ίαση των επιθετικών καρκίνων χωρίς να καταστρέφονται οι υγιείς ιστοί.