Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Υγεία & Επιστήμη

τελευταία νέα


ΗΠΑ: Το 50% των γιατρών "τα παίρνει"

3/5/2017 4:23:17 μμ
Έρευνα για το φαρμακευτικό μάρκετινγκ αποκαλύπτει πολλά
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Τα φάρμακα για την προώθηση των οποίων οι φαρμακευτικές εταιρείες δαπανούν τα περισσότερα χρήματα, είναι λιγότερο πιθανό να είναι αποτελεσματικά, ασφαλή και φθηνά, σε σχέση με τα φάρμακα που κάνουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις και συνταγογραφούνται συχνότερα.


Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας αμερικανικής έρευνας, σύμφωνα με την οποία το φαρμακευτικό μάρκετινγκ θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με υγιή σκεπτικισμό.Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή ιατρικής και δημόσιας υγείας Τζόζεφ Ρος του Πανεπιστημίου Γέιλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό "British Medical Journal", μελέτησαν την αμερικανική αγορά φαρμάκων και εντόπισαν τα 25 φάρμακα που συνδέονται με τις μεγαλύτερες συνολικές δαπάνες προώθησης σε γιατρούς και νοσοκομεία. Οι δαπάνες αυτές περιλαμβάνουν κάθε άμεση και έμμεση πληρωμή που κάνουν οι φαρμακοβιομηχανίες για την προώθηση των προϊόντων τους.


Τα 25 φάρμακα με το ακριβότερο μάρκετινγκ συγκρίθηκαν με τα 25 φάρμακα που έχουν τις υψηλότερες πωλήσεις στην αγορά και με τα 25 φάρμακα που έχουν τις περισσότερες συνταγογραφήσεις στις ΗΠΑ. Η βασική διαπίστωση της σύγκρισης είναι πως τα φάρμακα με τις περισσότερες πωλήσεις και τις περισσότερες συνταγογραφήσεις είναι πιθανότερο να αντιπροσωπεύουν το ιδανικό φάρμακο, που έχει καλύτερα αποτελέσματα στους ασθενείς, είναι ασφαλέστερο, φθηνότερο και συνιστά μια πραγματική πρόοδο για τη θεραπεία κάποιας πάθησης.


Από τα 25 φάρμακα με το πιο ακριβό μάρκετινγκ μόνο ένα περιλαμβάνεται στον κατάλογο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας με τα ουσιώδη φάρμακα. Ενώ ο ίδιος κατάλογος περιλαμβάνει εννέα φάρμακα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και 14 φάρμακα με τις περισσότερες συνταγογραφήσεις.

 

Οι ερευνητές δήλωσαν πως «οι γιατροί πρέπει, προτού συνταγογραφήσουν, να αναρωτηθούν για την αξία των φαρμάκων εκείνων που προωθούνται πιο έντονα από τις φαρμακευτικές».

Οι μισοί γιατροί «τα παίρνουν» στις ΗΠΑ!

Οι γιατροί στις ΗΠΑ -και σε άλλες χώρες- λαμβάνουν δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο από τις εταιρείες στο πλαίσιο της προώθησης των φαρμάκων τους. Η διοχέτευση των χρημάτων γίνεται μέσα από διάφορα «κανάλια», από την πληρωμή για ταξίδια σε συνέδρια και για ομιλίες έως αμοιβές για ρόλο συμβούλων και καταβολές σε είδος (δωροκάρτες κ.α.). Δεν συμπεριλαμβάνονται οι πληρωμές για τη συμμετοχή σε έρευνες νέων φαρμάκων, ούτε για δικαιώματα στην ανάπτυξη νέων φαρμάκων (royalties), επειδή δεν θεωρούνται μάρκετινγκ.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι όσο συχνότερη επαφή έχει ο αντιπρόσωπος μιας εταιρείας με έναν γιατρό, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα ο τελευταίος να συνταγογραφήσει ένα «επώνυμο» φάρμακο, παρόλο που υπάρχουν φθηνότερες -και πιθανώς καλύτερες- επιλογές.


Από το 2013, στις ΗΠΑ έχει επιβληθεί νομοθεσία που υποχρεώνει τις φαρμακοβιομηχανίες να αποκαλύπτουν δημοσίως όλες τις πληρωμές σε γιατρούς ύψους άνω των δέκα δολαρίων η κάθε μία (ή άνω των 100 δολαρίων συνολικά). Έχει έτσι δημιουργηθεί μια ανοιχτή βάση δεδομένων (Open Payments Database) που περιλαμβάνει τις σχετικές πληρωμές από εταιρείες προς γιατρούς και πανεπιστημιακά νοσοκομεία.


Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, που παρουσιάσθηκαν στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό JAMA (Journal of American Medical Association), σε μελέτη με επικεφαλής την Κάθριν Τρινγκέιλ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Σαν Ντιέγκο, περίπου οι μισοί γιατροί στις ΗΠΑ (το 48%) πληρώνονται από εταιρείες φαρμάκων και ιατρικού εξοπλισμού.


Το 2015, οι εταιρείες έδωσαν περίπου 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και δώρα σε σχεδόν 450.000 γιατρούς από τους συνολικά 933.000. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε "γενικές" πληρωμές (με μέση δαπάνη τα 200 δολάρια ανά γιατρό, αλλά μερικοί γιατροί παίρνουν αρκετές χιλιάδες δολάρια), 544 εκατομμύρια δολάρια με τη μορφή μετοχών και άλλων μετοχικών δικαιωμάτων στις εταιρείες, καθώς και 75 εκατ. δολάρια ως αποζημίωση για συμμετοχή των γιατρών σε έρευνες των εταιριών.

Μερικές εταιρείες δαπανούν περισσότερα χρήματα για μάρκετινγκ στους γιατρούς από ό,τι για έρευνα και ανάπτυξη νέων φαρμάκων και άλλων προϊόντων. Το ποσοστό των Αμερικανών γιατρών που γίνονται αποδέκτες των «δώρων» των εταιρειών ποικίλει ανάλογα με την ειδικότητα (π.χ. είναι 61% στους χειρουργούς και 48% στους παθολόγους) και το φύλο (οι άνδρες γιατροί παίρνουν περισσότερα από τις γυναίκες).


ΠΗΓΗ : ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Μια πρωτοβουλία της ενορίας και της φαρμακοποιού του χωριού Φωτεινής Τάσιου
Η εταιρεία συνεχίζει να πρωτοπορεί και να ηγείται στον τομέα της






Σχετικά άρθρα

EMA: Νέες συστάσεις για τη χρήση των GLP-1 πριν από χειρουργείο
Υπάρχει κίνδυνος αναρρόφησης και πνευμονίας από εισρόφηση
ΕΜΑ: Το glatiramer acetate συνδέεται με αναφυλακτικές αντιδράσεις
Μπορεί να εμφανιστούν έως και χρόνια μετά την έναρξη της θεραπείας
Εγκρίθηκε στην Ευρώπη σύστημα CGM με τεχνητή νοημοσύνη
Είναι προϊόν της Roche Diagnostics