To Pharmacy2020 γράφει για το ελληνικό φαρμακείο
Πώς διατάσσετε
το χώρο του φαρμακείου σας; Πώς τοποθετείτε τα προϊόντα, τυχαία ή
προμελετημένα; Έχετε σαφή εικόνα του τι θέλετε να επιτύχετε; Αντιλαμβάνεστε ότι
κάθε επιλογή σάς οδηγεί σε διαφορετικό αποτέλεσμα;
Η κατηγοριοποίηση και τοποθέτηση του προϊοντικού μείγματος είναι βασικό συστατικό για να αποδώσει ένα φαρμακείο το μάξιμουμ των δυνατοτήτων του. Ο στόχος της είναι απλός: αποσκοπεί στο να παρουσιάσει τα προϊόντα με τον πιο ελκυστικό τρόπο και με την πιο λειτουργική και χρηστική διάταξη στο χώρο, προσκαλώντας τον καταναλωτή να τα επιλέξει και να τα αγοράσει.
Η συνολική διαδικασία, αυτό που ονομάζουμε visual merchandising, αποτελεί τη δυναμική και σύγχρονη διαχείριση του τομέα της προσέλκυσης των πελατών. Αρχικά αποτυπώνεται ο χώρος, η επίπλωσή του, τα είδη και ο όγκος των προϊόντων. Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας που πρέπει πάντοτε να λαμβάνονται υπόψη είναι:
- o διαθέσιμος χρόνος του φαρμακείου για την εφαρμογή,
- το προφίλ του πελατειακού κοινού του φαρμακείου,
- η στόχευση του φαρμακοποιού ως προς το τι επιθυμεί να προβάλλει και να προωθεί,
- οι σχέσεις του φαρμακείου με τους προμηθευτές του,
- η εκπαίδευση του προσωπικού, ώστε να είναι ευθυγραμμισμένο με την πολιτική του φαρμακείου.
Περιττό να τονίσουμε ότι συνταγές γενικής χρήσεως δεν υφίστανται. Κάθε φαρμακείο απαιτεί τη δική του μελέτη που θα αξιοποιήσει στο μέγιστο το χώρο του και θα υπηρετήσει τα «θέλω» και τη γραμμή πλεύσης του φαρμακοποιού του.
Η εφαρμογή
του visual merchandising δεν είναι
πολυτέλεια. Αντιθέτως, αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για την επιτυχή εμπορική
πορεία του σύγχρονου φαρμακείου.