Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα


Φαρμακείο: Κατακτώντας τη γνώση για το πώς αγοράζει ο πελάτης

1/3/2018 12:20:24 μμ
Γράφει ο Ανδρέας Καλλιβωκάς, φαρμακοποιός και εκπαιδευτής
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Το σύγχρονο φαρμακείο, με την έμφαση στη διάθεση premium προϊόντων ομορφιάς, υγείας & ευεξίας, οφείλει να μελετήσει και να κατανοήσει την καταναλωτική συμπεριφορά. Κάθε φαρμακοποιός πρέπει να αναρωτηθεί ποια είναι η αλληλουχία γεγονότων σε μια τυπική αγοραστική διαδικασία. Πρέπει δηλαδή να εστιάσει στον πελάτη και να κατανοήσει ποιος παίρνει την αγοραστική απόφαση και με ποιον τρόπο. Έχοντας αυτή τη γνώση, πρέπει να εξασφαλίσει την ικανοποίηση του πελάτη/καταναλωτή στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

Ένας δυνητικός πελάτης μπορεί να «υποδυθεί» ένα ρόλο πριν καταλήξει στην αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας του φαρμακείου. Μπορεί να είναι ο «εισηγητής», αυτός δηλαδή που θα προτείνει πρώτος την αγορά του προϊόντος. Ενδεχομένως, όμως, να είναι αυτός που έχει το ειδικό βάρος να επηρεάσει την τελική απόφαση, ασχέτως αν είχε ο ίδιος ή κάποιος άλλος την ιδέα της αγοράς.

Μπορούμε επίσης να διακρίνουμε αυτόν που θα λάβει την τελική απόφαση από τους δύο προηγούμενους και, τέλος, αυτόν που θα αγοράσει το προϊόν. Ενδεχομένως, ο τελικός αγοραστής να μην ανήκει σε καμία από τις παραπάνω τρεις κατηγορίες.

Επιπλέον, ο πελάτης δεν παίρνει πάντοτε την τελική του απόφαση αβασάνιστα. Στην αρχή αναζητά πληροφορίες για το προϊόν που τον ενδιαφέρει και, στη συνέχεια, ζητά να δει και άλλα παρόμοια για να τα συγκρίνει. Αφού αξιολογήσει τις επιλογές που έχει στη διάθεσή του στο τέλος καταλήγει στην οριστική του απόφαση.


Συμπερασματικά, ο σύγχρονος φαρμακοποιός οφείλει να εκπαιδεύσει το προσωπικό του στους αγοραστικούς ρόλους και την καταναλωτική συμπεριφορά. Πρέπει όλο το προσωπικό να είναι σε θέση να αναγνωρίζει και να λειτουργεί ανάλογα με τον πελάτη που έχει απέναντί του.


Η υιοθέτηση ενός κοινού τρόπου εξυπηρέτησης για όλο το κοινό του φαρμακείου είναι λάθος.


Κάθε καταναλωτής πρέπει να αντιμετωπίζεται εξατομικευμένα και όπως εκείνος και οι ανάγκες του επιτάσσουν. Αυτό που παραμένει πάντοτε κοινός παρονομαστής για όλους και για κάθε περίσταση είναι η αληθινή ευγένεια στην εξυπηρέτηση και η διάθεση να καλύψουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες του ασθενή ή πελάτη μας.


To παρόν άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση.

Πηγή: http://www.pharmacy2020.gr/

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Στην ετήσια απονομή των βραβείων-θεσμού «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας 2024»
«Η ηγεσία του υπουργείου Υγείας δεν αντιλαμβάνεται τις καταστροφικές επιπτώσεις εφαρμογής του μέτρου», υποστηρίζει ο Σύνδεσμος






Σχετικά άρθρα

Για τη συνταγογράφηση στατινών οι πολίτες εμπιστεύονται τους φαρμακοποιούς τους
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύει το Journal of Pharmacy Practice
Δ. Κάλφα: Η Ξάνθη κτυπάει κόκκινο σε ελλείψεις φαρμάκων
Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως σε ινσουλίνες και παιδικά αντιβιοτικά, σύμφωνα με την πρόεδρο του Φ.Σ της περιοχής
Καμία σκέψη για αποζημίωση της διανυκτέρευσης στα φαρμακεία
Δεν υπάρχει περιθώριο περαιτέρω επιβάρυνσης του οικογενειακού προϋπολογισμού, σύμφωνα με την κυβέρνηση
Πρόστιμα φωτιά για όσους φοροδιαφεύγουν
Από 1000 έως 5000 ευρώ κατά περίπτωση