Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επιχειρείν

Εξωφρενικές αυξήσεις τιμών σε φάρμακα στις ΗΠΑ

13/12/2017 12:24:05 μμ
Βιταμίνη αξίας 5 ευρώ πωλείται 300!
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Περίπου 300 ευρώ κοστίζει μία συσκευασία συνταγογραφούμενων βιταμινών συγκεκριμένης εταιρείας στην Αμερική, τη στιγμή που την ίδια βιταμίνη θα μπορούσε να αποκτήσει κανείς μέσω διαδικτύου με 5 ευρώ!


Πρόκειται για το προϊόν Niacor (νιασίνη), το οποίο έχει πάρει έγκριση από τον FDA (Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων της Αμερικής) ως συνταγογραφούμενο φάρμακο για την υψηλή χοληστερόλη, ενώ άλλα σκευάσματα νιασίνης πωλούνται στη χώρα ως ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.


Σε αυτό το προϊόν, το οποίο συνταγογραφήθηκε πέρσι στις ΗΠΑ 19.000 φορές, η τιμή αυξήθηκε κατά 809%, αφού «πέρασε στα χέρια» μιας ύποπτης εταιρείας, της Avondale Pharmaceuticals. Η Avondale πήρε τα δικαιώματα του φαρμάκου από την Upsher Smith, παράρτημα της ιαπωνικής φαρμακευτικής εταιρείας Sawai Pharmaceutical, χωρίς να ανακοινωθεί από τις δύο εταιρείες ούτε η συμφωνία ούτε οι όροι αυτής.


Σύμφωνα με τους Financial Times, η Avondale έκανε συμφωνία του τύπου «αγόρασε-αύξησε», τακτική η οποία εφαρμόζεται σε φάρμακα που έχουν καθόλου ή ελάχιστους ανταγωνιστές. Ουσιαστικά, η εταιρεία αυξάνει απότομα και υπερβολικά την τιμή ενός φαρμάκου, με στόχο να αποκομίσει όσα περισσότερα μπορεί, εκμεταλλευόμενη αδυναμίες του συστήματος ελέγχου των τιμών των φαρμάκων.


Φαίνεται μάλιστα πως η Avondale ιδρύθηκε μόνο και μόνο για να αποκτήσει δύο προϊόντα της Upsher Smith, το Niacor και το SSKI, ένα φάρμακο για το αναπνευστικό σύστημα, στο οποίο αύξησε την τιμή από 11,48 δολάρια σε 295 δολάρια, δηλαδή κατά 2469%!


Η εταιρεία δεν διακινεί ούτε παράγει κανένα άλλο φαρμακευτικό προϊόν, σύμφωνα με τα αρχεία του FDA. Επίσης δεν έχει ιστοσελίδα ούτε διαδικτυακή παρουσία, ενώ η διεύθυνσή της είναι μέσα σε ένα επιχειρηματικό πάρκο στην Αλαμπάμα, σύμφωνα με τα κρατικά αρχεία. Επιπλέον, τα e-mail προς την εταιρεία επιστρέφουν λόγω «άγνωστου αποστολέα» και ο αντιπρόσωπός της, ο Mark Pugh, δεν έχει σχολιάσει τίποτα, μετά από αιτήματα, στο Linked-in. Σημειώνεται ότι ο Pugh έχει περάσει από διάφορες υψηλές θέσεις στη φαρμακοβιομηχανία που έχουν συνδεθεί με αντίστοιχα περιστατικά εξωφρενικών αυξήσεων.


Πάντως, αυτού του τύπου οι συμφωνίες αποφεύγονται πλέον από τις φαρμακευτικές εταιρείες, μετά το διασυρμό που έχουν δεχτεί καταρχάς ο επιχειρηματίας Martin Shkreli (δείτε εδώ σχετικά), ο πρώτος που συνέλαβε την ιδέα και την εφάρμοσε, και άλλοι παράγοντες της αγοράς που ακολούθησαν τη στρατηγική του.


Ωστόσο, φαίνεται πως η τακτική αυτή εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από λιγότερο γνωστές επιχειρήσεις, για παράδειγμα η περίπτωση μιας άγνωστης εταιρείας με έδρα το Σικάγο που απέκτησε τα δικαιώματα μιας κρέμας για την ακμή και άμεσα ανέβασε την τιμή στα 10.000 δολάρια περίπου το σωληνάριο.


Για την όλη ιστορία, τέλος, έχουν επιρριφθεί ευθύνες και στην εταιρεία που είχε τα δύο προϊόντα, την Upsher Smith, καθώς υπάρχει η περίπτωση να γνώριζε τη στρατηγική που θα ακολουθούσε στη συνέχεια ο νέος κάτοχος των δικαιωμάτων τους.

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Όλη η απαραίτητη πληροφορία στην f-anazitisi
Γράφει ο Κωνσταντίνος Μηλεούνης, Διευθυντής Δερματολόγος-Αφροδισιολόγος στο Metropolitan Hospital






Σχετικά άρθρα

Ο Όμιλος ΠΡΟΣΥΦΑΠΕ ενδυναμώνει τον επιστημονικό ρόλο του φαρμακοποιού
Διοργάνωσε μια άκρως επιτυχημένη εκδήλωση σε συνεργασία με τη Win Medica
Novartis: Καταλαμβάνει την πρώτη θέση στον δείκτη Access to Medicine για το 2024
Οι δράσεις για την ελονοσία, η πρόσβαση στα φάρμακα και το επιχειρηματικό της μοντέλο οι λόγοι της επιβράβευσης
Η LDL χοληστερόλη στενεύει τα περιθώρια της ζωής σου
Η νέα καμπάνια από την Amgen
Η Novo Nordisk Hellas οδηγεί τη συνεργασία για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας
Συνδιαλέγεται με την πολιτεία, την ιατρική κοινότητα και τους συλλόγους ασθενών