Έρχεται το «χάπι κατά της γήρανσης»

27/3/2017 10:19:47 πμ
Το μονονουκλεοτίδιο νικοτιναμίδης (ΝΜΝ) επιδιορθώνει το DNA

Σε 3-5 χρόνια μπορεί να είναι πραγματικότητα το «χάπι κατά της γήρανσης», καθώς σε ένα εξάμηνο αρχίζουν οι κλινικές του μελέτες σε ανθρώπους!

Συγκεκριμένα, επιστημονική ομάδα από το Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, στο Σύδνεϊ της Αυστραλίας, ανέπτυξε μια ουσία που δρα κατά των βλαβών που προκαλεί η γήρανση και η έκθεση σε ακτινοβολία. Πρόκειται για το μονονουκλεοτίδιο νικοτιναμίδης (ΝΜΝ), ένα ένζυμο, πρόδρομη μορφή του μεταβολίτη NAD+, το οποίο έχει την ικανότητα να συμβάλλει στην αυτοεπιδιόρθωση του DNA.

Σε πειράματα που έκαναν οι επιστήμονες σε ποντίκια διαπίστωσαν ότι το ΝΜΝ, μέσα σε μία εβδομάδα, βελτίωσε τη φυσική τους κατάσταση σε επίπεδα νεαρών ποντικιών και τους «χάρισε» ζωή, αυξάνοντας κατά 20% την επιβίωσή τους.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μελέτης δρ Ντέιβιντ Σινκλαίρ, καθηγητή Γενετικής και Μοριακής Βιολογίας της Γήρανσης, το ΝΜΝ αναδεικνύεται το «κοντινότερο επίτευγμα σε ένα ασφαλές και αποτελεσματικό αντιγηραντικό φάρμακο», εξηγώντας ότι με το πέρας του χρόνου η ικανότητα επιδιόρθωσης των βλαβών του DNA μειώνεται κατά 60%.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Science.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι παλαιότερες έρευνες με το ίδιο ένζυμο έχουν δείξει ότι βελτιώνει την όραση, την οστική πυκνότητα, τη μυϊκή μάζα, το ανοσοποιητικό σύστημα και την ηπατική λειτουργία στα ποντίκια.