Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επιχειρείν

Έντονος ο ανταγωνισμός στον κλάδο καλλυντικών

8/1/2008
Συγκρατημένες ήταν οι αυξήσεις των πωλήσεων το 2007
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Αποδεικνύεται ότι οι πωλήσεις των καλλυντικών, που έφτασαν το 1,5 δισ. € (σε τιμές καταναλωτή), δεν έχουν περιθώρια για μεγάλες αυξήσεις, αλλά το κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η «μετακίνηση» του καταναλωτικού ενδιαφέροντος.

Στη βιομηχανία της ομορφιάς, οι αλλαγές, που γίνονται τα τελευταία χρόνια, αφορούν κυρίως στα δίκτυα διανομής. Τα καλλυντικά που πωλούνται από τα φαρμακεία, αλλά και εκείνα της ευρείας διανομής, όπως από σούπερ μάρκετ, αποσπούν σταδιακά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο έναντι εκείνων της επιλεκτικής διανομής.

Αξιοσημείωτη είναι η αυξητική τάση που ακολουθούν οι πωλήσεις των φυτικών καλλυντικών από τα φαρμακεία, ενώ τελευταία προστίθενται και μεμονωμένα καταστήματα με ιδιοπαραγόμενα φυτικά καλλυντικά.

Με συγκρατημένους ρυθμούς, που κυμάνθηκαν 3-4%, εκτιμάται ότι έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις στον κλάδο των καλλυντικών το 2007 και αναμένεται να διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα το 2008, έναντι του 5% που είχε φθάσει τα προηγούμενα χρόνια.

Αποδεικνύεται ότι οι πωλήσεις των καλλυντικών, που έφτασαν το 1,5 δισ. € (σε τιμές καταναλωτή), δεν έχουν περιθώρια για μεγάλες αυξήσεις, αλλά το κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η «μετακίνηση» του καταναλωτικού ενδιαφέροντος.

Τα παραπάνω επισημαίνονται από τους ισχυρούς «παίκτες» του κλάδου, οι οποίοι περιορίζονται πλέον σε μονοψήφιο αριθμό, συγκεντρώνοντας κάτω από την ομπρέλα τους ισχυρά ονόματα από το χώρο της κοσμετικής.

Στη βιομηχανία της ομορφιάς, οι αλλαγές, που γίνονται τα τελευταία χρόνια, αφορούν κυρίως στα δίκτυα διανομής. Τα καλλυντικά που πωλούνται από τα φαρμακεία, αλλά και εκείνα της ευρείας διανομής, όπως από σούπερ μάρκετ, αποσπούν σταδιακά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο έναντι εκείνων της επιλεκτικής διανομής.

Αξιοσημείωτη είναι η αυξητική τάση που ακολουθούν οι πωλήσεις των φυτικών καλλυντικών από τα φαρμακεία, ενώ τελευταία προστίθενται και μεμονωμένα καταστήματα με ιδιοπαραγόμενα φυτικά καλλυντικά. Αυτές οι αλυσίδες γνωρίζουν σημαντική άνθηση και στο εξωτερικό και συγκεκριμένα σε Ευρώπη, Ασία και Η.Π.Α., όπου ανοίγουν παραρτήματα. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα Apivita, Fresh Line, Μasticha Shop, Mastic Spa, Κορρές κ.ά. Επίσης τα Body Shop, που στην Ελλάδα αναπτύσσονται με το θεσμό του franchise, ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Μετά την ιδιοκτησιακή αλλαγή και την ένταξη του σήματος Body Shop στον όμιλο της L’Οreal, δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί τα επιχειρηματικά σχέδια για τη νέα επιχειρηματική δράση.

Στους «πωλητές» ειδών περιποίησης και ομορφιάς, τα τελευταία χρόνια προστίθενται και τα κομμωτήρια, ενώ ένα μέρος των πωλήσεων προέρχεται επίσης από τα Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών που λειτουργούν σε αεροδρόμια, μεθοριακούς σταθμούς και πλοία.

Ο έντονος ανταγωνισμός, που χαρακτηρίζει τον κλάδο, έχει ως αποτέλεσμα τη συγκράτηση των τιμών, αλλά και τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, οι οποίοι στρέφονται στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης που είναι φθηνότερα, για να μπορούν να συγκρατούν τις δαπάνες τους. Ανά κατηγορία το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων αφορά σε προϊόντα περιποίησης μαλλιών.

Αντίστοιχα, η πτώση που καταγράφει ο τομέας της επιλεκτικής διανομής αλυσιδωτά επηρεάζει τις πωλήσεις του κλάδου των καλλυντικών, αλλά και των εμπορικών επιχειρήσεων που εξειδικεύονται σε αυτής της κατηγορίας τα προϊόντα.

Οι πωλήσεις στα καταστήματα τύπου Hondos Center, Βeauty Shop, Sephora, Gallerie de Beaute, καθώς και στα πολυκαταστήματα, όπως Νotos Galleries και Attica, προσελκύουν το καταναλωτικό κοινό, λόγω της μεγάλης ποικιλίας που διαθέτουν και του περιθωρίου για καλύτερες προσφορές, λειτουργώντας εις βάρος των μεμονωμένων καταστημάτων που τείνουν να περιοριστούν.

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Σύμφωνα με μελέτη που παρουσιάστηκε στο Ετήσιο Συνέδριο της Βασιλικής Φαρμακευτικής Εταιρείας






Σχετικά άρθρα

ΒΙΑΝΕΞ & UBITECH: Αναπτύσσουν έναν προηγμένο ψηφιακό βοηθό
Προσαρμοσμένο στους υπαλλήλους της φαρμακοβιομηχανίας
DEMO: Δράση Εθελοντικής Αιμοδοσίας
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία σε συνεργασία με το Γ.Ν. Ευαγγελισμός
Ο Όμιλος ΠΡΟΣΥΦΑΠΕ ενδυναμώνει τον επιστημονικό ρόλο του φαρμακοποιού
Διοργάνωσε μια άκρως επιτυχημένη εκδήλωση σε συνεργασία με τη Win Medica
Novartis: Καταλαμβάνει την πρώτη θέση στον δείκτη Access to Medicine για το 2024
Οι δράσεις για την ελονοσία, η πρόσβαση στα φάρμακα και το επιχειρηματικό της μοντέλο οι λόγοι της επιβράβευσης