«Πυρά» δέχτηκε η γαλλική φαρμακοβιομηχανία Sanofi στις ΗΠΑ για ισχυρισμούς σχετικά με το γνωστό OTC φάρμακο κατά της καούρας με φαμοτιδίνη.
Η Johnson & Johnson (η οποία κυκλοφορεί στη χώρα ένα φάρμακο που περιέχει την ίδια δραστική ουσία), έχοντας στο «πλευρό» της και τον εποπτικό φορέα National Advertising Division (NAD), αμφισβήτησε το σλόγκαν που χρησιμοποιήθηκε για την προώθηση του φαρμάκου: «το #1 φάρμακο που συνιστούν οι γιατροί».
Σύμφωνα με την ομάδα marketing της Sanofi, ο ισχυρισμός βασίστηκε σε έρευνα της IQVIA για τις μέσες εβδομαδιαίες συστάσεις δραστικών ουσιών από τους γιατρούς σε αυτήν την κατηγορία φαρμάκων. Ωστόσο ο NAD δεν θεωρεί ότι τα εν λόγω δεδομένα επαρκή και καλεί την εταιρεία να αποσύρει κάθε τέτοιο μήνυμα από τις διαφημιστικές προβολές του προϊόντος.
Όπως είναι λογικό, η Sanofi δεν είναι ικανοποιημένη με το αίτημα του NAD και δήλωσε ότι θα ασκήσει έφεση. Τόνισε μάλιστα, σύμφωνα με το Fierce Pharma, ότι η απόφαση του NAD για τη μη αποδοχή των δεδομένων της IQVIA «εγείρει ανησυχίες για συνέπειες σε ολόκληρο το φαρμακευτικό κλάδο». Συμπλήρωσε ωστόσο πως θα σεβαστεί τις θέσεις του NAD για τις επόμενες διαφημίσεις της.