Η κοινωνική και οικονοµική πίεση που ασκείται σήµερα στα επαγγέλµατα υγείας, και κυρίως στο φαρµακείο, δεν αφήνουν το περιθώριο στο φαρµακοποιό να «πλοηγεί» ερασιτεχνικά την επιχείρησή του. Αυτό σηµαίνει ότι θα πρέπει να χρησιµοποιεί σε καθηµερινή βάση τα κατάλληλα εργαλεία έτσι ώστε να διαχειρίζεται αποτελεσµατικά το φαρµακείο του τόσο σε τεχνικό και λογιστικό όσο και σε επίπεδο ανθρώπινου δυναµικού.
Ο φαρµακευτικός κλάδος έχει συνειδητοποιήσει πια ότι η σωστή διαχείριση του φαρµακείου, και κυρίως του ανθρώπινου δυναµικού, αποτελεί ένα από τα κλειδιά για τη δηµιουργία ενός φαρµακείου «υψηλών επιδόσεων». Η διαπίστωση αυτή γίνεται ολοένα και εντονότερη στην εποχή µας που χαρακτηρίζεται από απρόβλεπτες πολλές φορές πολιτικές και οικονοµικές εξελίξεις.
Η διαχείριση του φαρµακείου, η κινητοποίηση του προσωπικού και οι υψηλής ποιότητας υπηρεσίες είναι πλέον τα κλειδιά της επιτυχίας.
Πώς απαντάει ο όµιλος Pierre Fabre σε αυτό το αίτηµα
Ο όµιλος Pierre Fabre, ιστορικός σύµµαχος του φαρµακείου στην Ευρώπη, έχει αποκτήσει πολυετή και εξειδικευµένη γνώση σε θέµατα διοίκησης και διαχείρισης φαρµακείου. Στα πλαίσια λειτουργίας του Πανεπιστηµίου του Carla, δηµιουργήθηκε ένα εξειδικευµένο σεµινάριο management, στο οποίο αναπτύσσονται 3 βασικά θέµατα: η διαχείριση του ανθρώπινου δυναµικού, η οικονοµική διαχείριση του φαρµακείου και η εµπορική πολιτική της επιχείρησης.
Μέσα από το σεµινάριο αυτό οι συµµετέχοντες προσδιορίζουν σε µια πρώτη φάση το προφίλ τους ως manager, σύµφωνα µε τη θεωρία που ανέπτυξαν οι Blake & Mouton.
Στη συνέχεια ενηµερώνονται για τα χαρακτηριστικά του «ιδανικού» manager. Πιο συγκεκριµένα για το πώς ο manager ορίζει το καταστατικό των αξιών και πώς χαράζει την εµπορική πολιτική του φαρµακείου κάνοντας τους συνεργάτες του να συµµετέχουν ενεργά.
Πώς παρακινεί το ανθρώπινο δυναµικό του λαµβάνοντας υπόψη την πυραµίδα των αναγκών του Μάσλοου, τους παράγοντες υγιεινής και τους παράγοντες παρακίνησης (θεωρία της υγιεινής-παρακίνησης του Frederic Herzberg).
Πώς επικοινωνεί µαζί τους ακολουθώντας την τεχνική του «ακούω και αφουγκράζοµαι, βλέπω και παρατηρώ». Και τέλος, για το πώς αποτελεί ο ίδιος µέλος της οµάδας αυτής µε συγκεκριµένες αρµοδιότητες ανάλογα µε τις ικανότητές του, όπως ακριβώς συµβαίνει και µε τους υπόλοιπους συνεργάτες.
|
Κατά τη διάρκεια του σεµιναρίου αναπτύσσονται επίσης οι βασικοί κανόνες οικονοµικής διαχείρισης και οι ιδέες εµπορικής πολιτικής του φαρµακείου µε στόχο την αύξηση της οικονοµικής απόδοσής του, αλλά και τη διαφοροποίησή του από τους ανταγωνιστές του. |
Πώς ανταποκρίνονται οι φαρµακοποιοί σε ένα τέτοιο σεµινάριο;
Κατά τη διάρκεια του σεµιναρίου, εκφράζονται πολλές και ενδιαφέρουσες απορίες από τους συµµετέχοντες. Ενδεικτικά δηµοσιεύουµε κάποιες από αυτές. Οι απαντήσεις τους δίνονται διεξοδικά κατά τη διάρκεια του σεµιναρίου.
1. Πώς µπορώ να είµαι αντικειµενικός απέναντι σε όλους τους συνεργάτες εφόσον είναι φυσικό να δηµιουργούνται συµπάθειες µε κάποιους;
2. Τι είδους εµπορική πολιτική να ακολουθήσω σε µια περίοδο κρίσης;
3. Με ποια κριτήρια να προσλάβω ένα νέο συνεργάτη;
4. Τι κίνητρα να δώσω στον υπάλληλο που κάνει την πιο µονότονη δουλειά από όλους;
5. Πόσο σηµαντικές είναι οι τακτικές συναντήσεις µε τους συνεργάτες; Μήπως είναι χάσιµο χρόνου;
6. Πώς µπορώ να πω όχι σε ένα αίτηµα ενός συνεργάτη µου χωρίς να τον αποθαρρύνω;
7. Τι αποδίδει περισσότερο, η έκπτωση ή η παροχή συµβουλών και υπηρεσιών στο φαρµακείο;