Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επιχειρείν

Δειλά βήματα ανάπτυξης για την αγορά των ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ στην Ελλάδα

8/5/2008
«Τα τελευταία χρόνια αρχίζει να διαφαίνεται μια αλλαγή στη νοοτροπία των καταναλωτών-ασθενών», επισημαίνουν οι γνώστες της αγοράς
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Παρά τη νέα πιο «υγιεινή» τάξη πραγμάτων που επικρατεί τα τελευταία χρόνια, τα OTC προϊόντα δεν έχουν καταφέρει ακόμη να εδραιωθούν στη συνείδηση των καταναλωτών ως συνώνυμα της υγείας και της ευεξίας. Αντιθέτως, οι καταναλωτές ελάχιστα έχουν συνειδητοποιήσει τη χρησιμότητα των συμπληρωμάτων διατροφής, το βαθμό ασφάλειας στη χρήση αυτών των προϊόντων και την αποτελεσματικότητά τους.

Παρότι η αγορά των OTC περιμένει ακόμα μια κρατική παρέμβαση που θα αναβαθμίσει το ρόλο της αυτοθεραπείας στη χώρα μας, έχει αρχίσει να διαφαίνεται η αλλαγή στη νοοτροπία των Ελλήνων καταναλωτών/ασθενών.

Μια γρήγορη ματιά στις κυκλοφορίες lifestyle περιοδικών με θέματα υγείας και διατροφής αποδεικνύει ότι η συγκεκριμένη κατηγορία εντύπων προσελκύει τελευταία δεκάδες χιλιάδες αναγνώστες. Και αυτό συμβαίνει γιατί ο στόχος για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής είναι πλέον επιθυμία όλο και περισσότερων Ελλήνων.

Γυμναζόμαστε, (θέλουμε να) προσέχουμε τη διατροφή μας, επιδιώκουμε ουσιαστικότερη και πληρέστερη πληροφόρηση σε θέματα που αφορούν την υγεία και την ευεξία, εντάσσουμε τα συμπληρώματα διατροφής στην καθημερινότητά μας και εν ολίγοις δε διστάζουμε να αφιερώσουμε χρόνο και χρήμα για να εξασφαλίσουμε μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

Και όμως, παρά τη νέα πιο «υγιεινή» τάξη πραγμάτων, τα OTC προϊόντα δεν έχουν καταφέρει να εδραιωθούν στη συνείδηση των καταναλωτών ως συνώνυμα της υγείας και της ευεξίας. Αντιθέτως, όπως επισημαίνουν οι Κώστας Μακρής και Έρση Κλημεντίδου, marketing manager και marketing director αντίστοιχα της Power Health, «οι καταναλωτές ελάχιστα έχουν συνειδητοποιήσει τη χρησιμότητα των συμπληρωμάτων διατροφής, το βαθμό ασφάλειας στη χρήση αυτών των προϊόντων και την αποτελεσματικότητά τους».

Παρόμοια είναι τα νέα και από το «μέτωπο» των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων καθώς, σύμφωνα με το Χάρη Μπαλάνο διευθύνοντα σύμβουλο της Omega Pharm Hellas, «η Αυτοθεραπεία στην Ελλάδα δε γνωρίζει την ίδια ανάπτυξη που υπάρχει σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Ποιο είναι λοιπόν το αποτέλεσμα της άγνοιας των Ελλήνων για τις ευεργετικές συνέπειες των ΜΗ.ΣΎ.ΦΑ; «Ότι μεγαλώνουν οι ουρές στα ιατρεία των ταμείων, διότι με την παραμικρή ενόχληση υγείας τρέχουμε στο γιατρό μας» αναφέρει προβληματισμένος ο Γιώργος Δόκιος, γενικός διευθυντής της Ένωσης Παρασκευαστών Αντιπροσώπων Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (Ε.Φ.Ε.Χ.), γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να «χάνονται εργατοώρες και ο γιατρός να ασχολείται με απλά περιστατικά».

Πρόκειται δε για μια πραγματικότητα η οποία, όπως τονίζει ο Χ. Μπαλάνος, «επιβαρύνει τους γιατρούς των ασφαλιστικών ταμείων από ασήμαντες επισκέψεις ασθενών». Και όλα αυτά, ενώ «το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας μας δεν έχει την πολυτέλεια να επωμίζεται το κόστος τόσων χαμένων εργατοωρών από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό».


Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Σύμφωνα με μελέτη που παρουσιάστηκε στο Ετήσιο Συνέδριο της Βασιλικής Φαρμακευτικής Εταιρείας






Σχετικά άρθρα

ΒΙΑΝΕΞ & UBITECH: Αναπτύσσουν έναν προηγμένο ψηφιακό βοηθό
Προσαρμοσμένο στους υπαλλήλους της φαρμακοβιομηχανίας
DEMO: Δράση Εθελοντικής Αιμοδοσίας
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία σε συνεργασία με το Γ.Ν. Ευαγγελισμός
Ο Όμιλος ΠΡΟΣΥΦΑΠΕ ενδυναμώνει τον επιστημονικό ρόλο του φαρμακοποιού
Διοργάνωσε μια άκρως επιτυχημένη εκδήλωση σε συνεργασία με τη Win Medica
Novartis: Καταλαμβάνει την πρώτη θέση στον δείκτη Access to Medicine για το 2024
Οι δράσεις για την ελονοσία, η πρόσβαση στα φάρμακα και το επιχειρηματικό της μοντέλο οι λόγοι της επιβράβευσης