Τον αναλυτικό ετήσιο απολογισμό της ευρωπαϊκής αγοράς Καλλυντικών και Αρωμάτων έδωσε στη δημοσιότητα η Cosmetics Europe (Ευρωπαϊκή Ένωση Επαγγελματιών στον τομέα των Καλλυντικών και της Προσωπικής φροντίδας).
Σύμφωνα με αυτόν, το μερίδιο αγοράς των καλλυντικών και αρωμάτων
στην Ευρώπη των 30 διαμορφώθηκε το 2018 στα
78,6 δισ. ευρώ σε αξίες λιανικής ενώ τα αντίστοιχα
ποσά για τις ΗΠΑ είναι 67,2 δισ. και ακολουθεί η Κίνα με 47, 6 δισ.
Από αυτά τα ποσά που δαπανούνται κάθε χρόνο:
- το 25,9% αφορά προϊόντα περιποίησης του δέρματος
- το 25,4% αφορά είδη στοματικής υγιεινής
- το 19% αφορά την περιποίηση μαλλιών
- το 15,6% αρώματα και κολόνιες και
- τέλος το 14,1% αφορά είδη μακιγιάζ.
Ελλάδα
Όσον αφορά τις εισαγωγές, εντυπωσιακό είναι το στοιχείο ότι η Ελλάδα προχώρησε σε
επιπλέον εισαγωγές καλλυντικών και αρωμάτων από την Κίνα αξίας 7,9 εκατ. ευρώ κατά
τη διάρκεια του 2018, ενώ τέτοιου τύπου εισαγωγές χρειάστηκε και από τις ΗΠΑ, ύψους
4,9 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την Cosmetics Europe οι αξίες λιανικής των καλλυντικών
και των αρωμάτων στην Ελλάδα την προηγούμενη χρονιά ανήλθαν σε 861 εκατ. ευρώ
με πρώτη χώρα να αναδεικνύεται η Γερμανία με 13,8 δισ. ευρώ σε αξίες λιανικής.
Σε δηλώσεις του στο f. daily o πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων &
Αντιπροσώπων Αρωμάτων & Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), Θόδωρος Γιαρμενίτης τόνισε:
«Αναδιατάξεις στην αγορά των καλλυντικών με νέες συμμετοχές εταιρειών που
φιλοδοξούν να αποκτήσουν μερίδια από τη μεγάλη πίτα του λιανεμπορίου φέρνει
η ραγδαία ανάπτυξη της on line αγοράς και των Super Markets. Παράλληλα
κινητοποιεί τους παραδοσιακούς και καθιερωμένους μεγάλους παίκτες που
προωθούν πλέον νέες επενδύσεις, ώστε να ενδυναμώσουν και το κανάλι των
διαδικτυακών διανομών προκειμένου να δημιουργήσουν βάσεις στις νέες
καταναλωτικές συνθήκες. Είμεθα βέβαιοι ότι τώρα η on line αγορά τόσο του
Φαρμακείου όσο και των Super Markets θα ισορροπήσουν τις πωλήσεις από τις
αναταράξεις και τις αλλαγές εταιρικών κορμών που θα συμβούν εν μέσω του
2019. Η Όμορφη Βιομηχανία είναι σε σταθερή γραμμή λόγω των πολλών δικτύων
που την αποτελούν, όπως το Φαρμακείο, τα Super Markets, το Door to Door, τα
πολυκαταστήματα, τα ξενοδοχειακά τουριστικά καταστήματα, τα Mono Brands
καταστήματα, καθώς και οι εξαγωγές των ελληνικών εταιρειών. Το μόνο που μας
προβληματίζει είναι τα προϊόντα απομίμησης με μερίδιο σε ποσοστό 16,8% της
αγοράς καλλυντικών και η ανυπαρξία ελέγχων των αρμόδιων αρχών».