Η ψηφιακή επανάσταση αλλάζει τον τρόπο που οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις επιλέγουν να επενδύσουν στη διαφήμιση αλλά και στην ενημέρωση των επαγγελματιών υγείας, σύμφωνα με έρευνα από το Reuters Events Pharma που πραγματοποίησε σε συνεργασία με την εταιρεία Elsevier σε περισσότερα από 200 ηγετικά στελέχη φαρμακευτικών και βιοτεχνολογικών εταιρειών. Στην έκθεση με τίτλο: «The new era of HCP Engagement» αναλύονται οι τάσεις και οι μεγάλες αλλαγές που έρχονται στο μάρκετινγκ και στις πωλήσεις μετά την πανδημία και αποκαλύπτεται ότι τα ψηφιακά κανάλια ήδη πρωτοστατούν.
Ειδικότερα, τα ψηφιακά μέσα προβλέπεται να καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο των διαφημιστικών προϋπολογισμών, ενώ μειώνονται οι επενδύσεις στις έντυπες καταχωρήσεις. Εκτιμάται ότι έως το 2025 οι δαπάνες στην ψηφιακή διαφήμιση θα αυξηθούν από 63% του συνολικού budget σε 78%, με το 44% των ερωτηθέντων να αναμένει αύξηση κατά 10% ή περισσότερο. Την ίδια στιγμή οι δαπάνες στα έντυπα αναμένεται να μειωθούν από 35% σε 21%.
Περισσότερες επενδύσεις στην εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας και ασθενών
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις θα αυξήσουν τα επόμενα 3-4 χρόνια τους προϋπολογισμούς τους στην εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας και των ασθενών, κυρίως μέσω διαδικτυακών συνεδρίων (σύμφωνα με το 66% των ερωτηθέντων). Άλλοι τρόποι θα είναι οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες (64%), προγράμματα/δράσεις συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (59%) και εκπαιδευτικό υλικό για τους ασθενείς (58%).
Ήδη οι διαδικτυακές πλατφόρμες που αφορούν είτε συγκεκριμένα προϊόντα είτε κάποια ασθένεια και απευθύνονται σε επαγγελματίες υγείας θεωρούνται mainstream, με το 78% των συμμετεχόντων στην έρευνα να λειτουργούν ήδη μία, ενώ ως τα τρία πιο σημαντικά είδη περιεχομένου αναδείχθηκαν οι κατευθυντήριες οδηγίες για τη θεραπεία (επιλέχθηκαν από το 78%), δράσεις συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (66%) και τα διαδικτυακά σεμινάρια (68%).
Σε ερώτηση σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τη λήψη αποφάσεων όσον αφορά το budget των προωθητικών ενεργειών, οι ερωτηθέντες επέλεξαν στη συντριπτική τους πλειοψηφία την ποιότητα του περιεχομένου (92%) και τις ανάγκες των γιατρών (85%). Ωστόσο αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις είναι κυρίως οι ομάδες μάρκετινγκ των προϊόντων (80%) παρά οι υπεύθυνοι του ψηφιακού μάρκετινγκ των εταιρειών (52%). Όσο για τα τμήματα πωλήσεων, αυτά επηρεάζουν τις αποφάσεις για τα διαφημιστικά budget μόνο κατά το 28% των συμμετεχόντων στην έρευνα.
Τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν στην εκδήλωση του Reuters «Pharma Customer Engagement 2022» που θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο στις 24-25 Μαΐου.