Κύριε Καραμπίνη, γνωρίζουμε πολύ καλά την εταιρεία σας αλλά θα θέλαμε να μας μιλήσετε με τα δικά σας λόγια για όσα έχετε καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια στην αγορά υγείας.
Η KARABINIS MEDICAL ξεκίνησε ως βιοτεχνία γάζας από τον παππού μου το 1967 και εν συνεχεία την εταιρεία ανέλαβε ο πατέρας μου, ο οποίος τη μετέτρεψε σε βιομηχανία γάζας, μεταφέροντας τα γραφεία και τη μονάδα παραγωγής στις εγκαταστάσεις μας στην Παιανία. Εγώ ανέλαβα την εταιρεία στα μέσα της δεκαετίας του ΄90 και την εξέλιξα σε μια μεγάλη παραγωγική, εισαγωγική και εξαγωγική εταιρεία, μεταφέροντας την παραγωγή στην Ασία για να είμαστε ανταγωνιστικοί και εμπλουτίζοντας την γκάμα μας με νέες κατηγορίες προϊόντων, πέρα δηλαδή από το στενό πυρήνας της φαρμακευτικής γάζας. Σήμερα, η KARABINIS MEDICAL είναι μια μεγάλη και δυναμική εταιρεία και έχουμε καταφέρει μέσα από σωστές στρατηγικές κινήσεις να την εξελίξουμε και να την αναπτύξουμε, πέρα από τα σύνορα της Ελλάδας.
Είναι πολύ σημαντικό για την ελληνική οικονομία και για τη χώρα μας η ύπαρξη εταιρειών σαν τη δική σας, που εκτός από την εμπορική τους δράση προσβλέπουν στην καινοτομία και στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι στην Ελλάδα του σήμερα να δημιουργούνται καινοτομίες;
Η εταιρεία μας δημιούργησε πριν περίπου από μια δεκαετία ένα εξειδικευμένο και άρτια καταρτισμένο Τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης με διακεκριμένους επιστήμονες, ιατρούς και καθηγητές, το οποίο δραστηριοποιείται στη δημιουργία προϊόντων υγείας, καθώς και προηγμένων υπηρεσιών υγείας. Σαφώς, προϋποθέτει μια μεγάλη επένδυση για κάθε εταιρεία που θέλει να δημιουργήσει καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες. Παρόλα ταύτα το αποτέλεσμα ανταμείβει, όταν μια ιδέα γίνεται καινοτόμο προϊόν ή υπηρεσία και συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής σύμφωνα με το δικό μας όραμα. Τρανά παραδείγματα αποτελούν το πρώτο αντιμικροβιακό θερμόμετρο παγκοσμίως που εφεύραμε, καθώς και οι βραβευμένες υπηρεσίες μας HD Corner & GET WELL Natural Corner.
Στην Ελλάδα έχουμε καταπληκτικούς διακεκριμένους επιστήμονες σε όλους τους τομείς και αξιόλογες επιχειρήσεις που τολμούν να καινοτομούν. Αυτό πιστεύω είναι το μέλλον της οικονομίας μας, η εξωστρέφεια και η καινοτομία. Είμαι πολύ αισιόδοξος ότι τόσο η δική μας εταιρεία, όσο και άλλες ελληνικές εταιρείες θα συνεχίσουν και στα επόμενα χρόνια την ανοδική τους πορεία και θα δημιουργούν ποιοτικά και χρήσιμα καινοτόμα προϊόντα.
Μια και αναφερθήκατε στο αντιμικροβιακό θερμόμετρο που έχετε κατασκευάσει, θα θέλαμε να μας ενημερώσετε πώς προήλθε αυτή η ιδέα;
Η αφορμή για την ιδέα αυτού του τόσο καινοτόμου και απόλυτα χρηστικού θερμόμετρου δόθηκε όταν το Ελληνικό Ινστιτούτο Ανάπτυξης Χαλκού με κάλεσε στο think tank που οργάνωσε για να διερευνηθούν εφαρμογές του αντιμικροβιακού χαλκού σε προϊόντα υγείας. Στη συνέχεια άρχισα να κάνω διάφορες σκέψεις πάνω σε αυτό και έτσι γεννήθηκε η ιδέα του θερμόμετρου με αντιμικροβιακό χαλκό. Σκέφτηκα πόσο θα βοηθούσε η δημιουργία ενός τέτοιου θερμόμετρου στην καταπολέμηση του cross infection, δηλαδή στη μετάδοση των μολύνσεων. Ξεκίνησα κάποιες μηχανολογικές εφαρμογές για να διαπιστώσω αν όντως μπορεί να εφαρμοστεί ο χαλκός στο θερμόμετρο. Έπειτα πραγματοποιήσαμε εργαστηριακές μελέτες για να διαπιστώσουμε κατά πόσο είναι όντως ωφέλιμο το αντιμικροβιακό θερμόμετρο σε σχέση με το συμβατικό.
Στην πορεία προχωρήσαμε στην παγκόσμια πατέντα για την κατοχύρωση του προϊόντος παγκοσμίως.
Σήμερα, το αντιμικροβιακό θερμόμετρο έχοντας κατοχυρώσει την ευρωπαϊκή και αμερικάνικη πατέντα διατίθεται σε Γερμανία και Ελλάδα με το brand Microlife και, κατόπιν της εμπορικής συμφωνίας με τη Microlife USA, θα λανσαριστεί σύντομα και στην αμερικανική ήπειρο.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι για την αποτελεσματική δράση του αντιμικροβιακού ψηφιακού θερμόμετρου, υλοποιήθηκαν κλινικές μελέτες στην Ελλάδα, οι οποίες δημοσιεύθηκαν στο American journal of Emergency Medicines. Με όλη αυτήν την κατάσταση της πανδημίας COVID-19 που ζούμε δυστυχώς τους τελευταίους μήνες, καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό είναι ένα θερμόμετρο που έχει την ιδιότητα να μειώνει τον κίνδυνο μετάδοσης μικροβίων και ιών μεταξύ των χρηστών.
Κύριε Καραμπίνη, ποια είναι τα μελλοντικά σχέδιά σας για την εταιρεία;
Τα επιχειρηματικά μας σχέδια αφορούν τόσο την ελληνική αγορά όσο και την παγκόσμια αγορά υγείας. Η εταιρεία μας θα εξακολουθήσει να επενδύει στην καινοτομία σε όλους τους τομείς ενασχόλησής της, με στόχο να εδραιώσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά. Φυσικά πάντα με γνώμονα τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων. Είμαστε εταιρεία υγείας και οφείλουμε σε κάθε μας δραστηριότητα να υπηρετούμε με αξιοπιστία και ασφάλεια αυτόν τον κλάδο και όσους εντάσσονται σε αυτόν, ασθενή, γιατρό, φαρμακοποιό και νοσηλευτικά ιδρύματα.