Ανοίγει ο δρόμος για τη θεραπεία της οξείας μυελογενούς λευχαιμίας

28/11/2017 1:47:48 μμ
Βρέθηκε γονίδιο που είναι ιδανικός στόχος των νέων θεραπειών

Η αναστολή της δράσης ενός γονιδίου μπορεί να εξαλείψει τα κύτταρα με οξεία μυελογενή λευχαιμία (acute myeloid leukemia - AML), χωρίς να προξενεί βλάβη στα μη λευχαιμικά κύτταρα του αίματος.

Αυτή η σημαντική ανακάλυψη από Έλληνες και Κύπριους επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ και του Ινστιτούτου Γενετικής Wellcome Trust Sanger στη Βρετανία, ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο για την ανάπτυξη ενός νέου φαρμάκου που θα στοχεύει στο συγκεκριμένο γονίδιο (METTL3)!

Η AML είναι ένας επιθετικός καρκίνος του αίματος που πλήττει ανθρώπους όλων των ηλικιών, συχνά απαιτώντας μήνες εντατικής χημειοθεραπείας και παρατεταμένες εισαγωγές στο νοσοκομείο. Αναπτύσσεται στα κύτταρα του μυελού των οστών, σταδιακά αντικαθιστώντας τα υγιή κύτταρα και προκαλώντας απειλητικές για τη ζωή λοιμώξεις και αιμορραγίες. Οι υπάρχουσες θεραπείες είναι οι ίδιες εδώ και δεκαετίες, ενώ λιγότεροι από ένας στους τρεις ασθενείς επιβιώνουν...

Οι ερευνητές, αναγνωρίζοντας τη μεγάλη ανάγκη για την εύρεση νέας θεραπείας, καθώς οι υπάρχουσες μέθοδοι δεν έχουν καλή έκβαση για τους περισσότερους ασθενείς, αναζήτησαν ευάλωτα σημεία στα λευχαιμικά κύτταρα με μια τεχνική γονιδιακής επεξεργασίας. Έτσι ανακάλυψαν ότι γονίδιο METTL3 που παίζει ζωτικό ρόλο στην επιβίωση των καρκινικών κυττάρων, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι φάρμακα που θα αναστέλλουν τη δράση του μπορεί να οδηγήσουν στη θεραπεία του συγκεκριμένου τύπου λευχαιμίας και άρα στην επιβίωση και την ποιότητα ζωής των ασθενών.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Nature".

Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ