Ο Couch, διεθνής φορέας ιατρικής επικοινωνίας, αποκαλύπτει σε μελέτη του την πρόθεση των πολυεθνικών φαρμακοβιομηχανιών να ενισχύσουν δυναμικά τα εμπορικά σήματα (brand) των ακριβών εντός πατέντας φαρμάκων τους, ενόψει της τάσης της διεθνούς αγοράς για συνταγογράφηση με βάση τη δραστική ουσία.
Οι κολοσσοί της διεθνούς φαρμακοβιομηχανίας αντιλαμβάνονται ότι με τη λήξη της πατέντας των πρωτότυπων φαρμάκων τους και την είσοδο στην αγορά των οικονομικότερων γενοσήμων, χάνουν ένα μεγάλο μέρος των κερδών τους, οπότε θεωρούν τις στρατηγικές branding ως ένα ζωτικής σημασίας εργαλείο για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των φαρμάκων τους. ΓιΆ αυτό εξάλλου προτάσσουν και την πρόθεσή τους να θέσουν τον ασθενή στο επίκεντρο, επιχειρώντας την κατανόηση των αναγκών του και προσβλέποντας στη βελτίωση της ποιότητας ζωής του.
Σύμφωνα με την οικονομολόγο Υγείας, κ. Ιωάννα Παπαλά και το onmed.gr, δεν είναι εύκολο λοιπόν να θεωρηθεί τυχαία η στρατηγική απόφαση των πολυεθνικών φαρμακοβιομηχανιών να απομακρυνθούν από τη λογική των ομάδων πωλήσεων, πρακτική που εφάρμοζαν επί χρόνια για να προβάλλουν τα χαρακτηριστικά ασφάλειας και αποτελεσματικότητας των φαρμάκων τους, ιδίως τη στιγμή που -εν μέσω οικονομικής κρίσης- η είσοδος οικονομικότερων φαρμακευτικών θεραπειών στην αγορά έχει «δώσει το πάνω χέρι» στους ασθενείς και τους παρόχους υγείας, αυξάνοντας τη διαπραγματευτική τους δύναμη.