Η Alexa εμπλουτίζεται με νέες δυνατότητες και αναλαμβάνει πλέον και τη διαχείριση της φαρμακευτικής αγωγής των χρηστών της. Η Alexa είναι η συσκευή τεχνητής νοημοσύνης της Amazon που λειτουργεί με φωνητικές εντολές και ρυθμίζει το καθημερινό πρόγραμμα των χρηστών, ενημερώνοντάς τους για τα ραντεβού τους, θέτοντας σε λειτουργία το ξυπνητήρι κ.ά., ενώ απαντάει και σε ερωτήσεις σχετικές με την υγεία, όπως «πώς αντιμετωπίζεται η ημικρανία;», «ποια είναι τα συμπτώματα της γρίπης;».
Τώρα, οι χρήστες μπορούν να ενημερώσουν τη συσκευή με τις πληροφορίες για τη φαρμακευτική τους αγωγή και η Alexa θα τους θυμίζει να πάρουν τη δόση του φαρμάκου τους ή θα τους απαντήσει στην ερώτηση: «ποιο φάρμακο πρέπει να πάρω τώρα;».
Παράλληλα, μπορεί να κανονίσει ακόμα και την επανεκτέλεση μιας συνταγής, εφόσον της ζητηθεί. Η Amazon συνεργάστηκε με μια μεγάλη αλυσίδα λιανικής των ΗΠΑ, την Giant Eagle, που διαθέτει φαρμακεία, σούπερ μάρκετ και βενζινάδικα, για την εκτέλεση των συνταγών που «παραγγέλνει» η Alexa.
Οι φωνητικές εφαρμογές μπορεί να είναι ένα νέο κανάλι επικοινωνίας των εταιρειών με ασθενείς και επαγγελματίες υγείας.
Οι δυνατότητες των φωνητικών εφαρμογών είναι πολλές στο χώρο της υγείας και η φαρμακευτική αγορά, αν και παραμένει πολύ πίσω από την Amazon, αρχίζει να τις αξιοποιεί σταδιακά.
Ήδη η Pfizer Consumer Healthcare έχει δημιουργήσει -σε συνεργασία με την εταιρεία RAIN, ειδική στα φωνητικά συστήματα τεχνητής νοημοσύνης- σύντομα κομμάτια ήχου που καθημερινά δίνουν συμβουλές για την υγεία, π.χ. για τον καλύτερο ύπνο και τη διατροφή κτλ.
H RAIN έχει επίσης αναπτύξει ένα φωνητικό «οδηγό» που εκπαιδεύει τον ασθενή ή φροντιστή στον τρόπο χορήγησης μιας ένεσης. Αν και το συγκεκριμένο προϊόν δεν βγήκε ποτέ στην αγορά, οι φαρμακευτικές θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν αυτό το εργαλείο για να ενημερώνουν τους επαγγελματίες υγείας για τα προϊόντα τους αλλά και για να βοηθήσουν τους ασθενείς να διαχειρίζονται καλύτερα μια πάθηση ή να μάθουν να χρησιμοποιούν σωστά τα φάρμακα και τις ιατρικές συσκευές.