Μια πρωτοπόρα ιδέα μάρκετινγκ έρχεται από την Bayer Consumer Health στο Ηνωμένο Βασίλειο που προωθεί συμπλήρωμα διατροφής μέσω της Alexa που εφηύρε η Amazon. Η Alexa είναι η συσκευή τεχνητής νοημοσύνης που λειτουργεί με φωνητικές εντολές και απαντά σε απορίες των χρηστών (ακόμα και για την υγεία), ρυθμίζει το καθημερινό τους πρόγραμμα, ενημερώνοντάς τους για τα ραντεβού τους, θέτοντας σε λειτουργία το ξυπνητήρι κ.λπ.
Το πιλοτικό πρόγραμμα της Bayer σε συνεργασία με την Amazon αφορά ένα σκεύασμα
βιταμινών και καφεΐνης που δίνει ενέργεια και τόνωση.
Ο χρήστης ακούει την Alexa να
μιλάει για ένα κρύο χειμωνιάτικο πρωινό Δευτέρας (αυτό μπορεί να αλλάζει ανάλογα με
την ημέρα και την ώρα της ακρόασης), στη συνέχεια να χασμουριέται και να απολογείται
που «αισθάνεται κουρασμένη» όταν είναι έτσι ο καιρός. Αμέσως μετά ρωτάει το χρήστη αν
νιώθει το ίδιο και αν ναι, του προτείνει να ανοίξει μια εφαρμογή που είτε δίνει πληροφορίες
για το προϊόν είτε το παραγγέλνει επιτόπου.
Τα πρώτα αποτελέσματα από την καινοτόμα
καμπάνια μάρκετινγκ του συγκεκριμένου προϊόντος δείχνουν ότι το 23% όσων άκουσαν το
μήνυμα αγόρασε τελικά το σκεύασμα, ενώ το 41% ζήτησε επιπλέον πληροφορίες.
«Είναι η ευκαιρία για εμάς να περνάμε στοχευμένα διαφημιστικά μηνύματα στους πελάτες
μας και να τους προσφέρουμε εύκολους τρόπους αγοράς, απλά με μια φωνητική εντολή
τους. Ακόμα και μετά τα lockdowns, είναι ξεκάθαρο ότι αυτές οι τάσεις των online
αγορών ήρθαν για να μείνουν», δήλωσε η Vicky Keenan, επικεφαλής του Τμήματος
Μarketing στην Bayer Consumer Health UK.
Όπως έχει δημοσιεύσει το f.daily στο παρελθόν, η Alexa εδώ και δύο χρόνια διαχειρίζεται
και τη φαρμακευτική αγωγή των χρηστών, θυμίζοντας την ώρα που πρέπει να ληφθεί το
φάρμακο ή απαντώντας στην ερώτηση «ποιο φάρμακο πρέπει να πάρω τώρα;». Επιπλέον
στην Αμερική, μπορεί να κανονίσει ακόμα και την επανεκτέλεση μιας συνταγής, εφόσον
της ζητηθεί, με την Amazon να συνεργάζεται με μια μεγάλη αλυσίδα λιανικής, την Giant
Eagle, που διαθέτει φαρμακεία, σούπερ μάρκετ και βενζινάδικα.
Θα μπορούσε λοιπόν αυτή
η κίνηση της Bayer να είναι μια ματιά στο μέλλον των πωλήσεων φαρμάκων; Οι αναλυτές
του Fierce Pharma λένε πως ναι, αν και η αγορά ενός συμπληρώματος διατροφής με αυτόν
τον τρόπο απέχει πολύ από την προμήθεια συνταγογραφούμενων φαρμάκων.
Είναι σίγουρα
πιο δύσκολο, εφόσον η διάθεση των φαρμάκων διέπεται από περιορισμούς και ειδικούς
όρους διότι θεωρείται αγαθό και όχι εμπόρευμα και πρέπει πάντα να συνοδεύεται από την
επιστημονική συμβουλή και καθοδήγηση του γιατρού και του φαρμακοποιού.