
Στη λογική των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, όπως ακριβώς γίνεται και με τις αλυσίδες λιανικής, μπαίνουν και τα φαρμακεία, με πολλές φαρμακοβιομηχανίες να έχουν ξεκινήσει ήδη την παραγωγή παυσίπονων, σιροπιών και άλλων μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων, αλλά και καλλυντικών προϊόντων. Τα private label παράγονται για συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία θα είναι υπεύθυνη κυκλοφορίας (έχοντας αναλάβει να καταθέσει το σχετικό φάκελο στον ΕΟΦ για την έγκριση τους), θα διακινούνται εντούτοις από κάθε φαρμακοποιό ξεχωριστά και στη συσκευασία θα αναγράφεται η επωνυμία του συγκεκριμένου φαρμακείου (μόνο για τα καλλυντικά).
Παράγοντες της αγοράς τονίζουν πως είναι έτοιμοι να κατατεθούν οι φάκελοι για 50 συμπληρώματα διατροφής και 20 καλλυντικά προϊόντα. Οι παραγγελίες έχουν ξεκινήσει. Περίπου 50 φαρμακεία σε όλη τη χώρα διακινούν τα private label, ενώ σε πρώτη φάση η εταιρεία προσδοκά να φτάσει τα 300 σημεία.
Σύμφωνα με όσα τονίζουν τα σκευάσματα ιδιωτικής ετικέτας, όπως γίνεται και τα υπόλοιπα καταναλωτικά είδη, είναι 30%- 40% φθηνότερα σε σύγκριση με τα επώνυμα, ενώ αφήνουν από 75% έως και 200% περισσότερο περιθώριο κέρδους στο φαρμακοποιό.
Η αγορά των βιταμινών και των μη συνταγογραφούμενων ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ, με την πώλησή τους από τα φαρμακεία να συνεισφέρει κατά πολύ στους τζίρους τους. Μπροστά στο ενδεχόμενο να χάσουν αυτήν τη σημαντική πηγή εσόδων, όπως σημειώνουν στελέχη της φαρμακευτικής αγοράς, πολλοί είναι οι φαρμακοποιοί που θα στραφούν στα private label.
Πληροφορίες από το : www.capital.gr