Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επιχειρείν

47,6% για τα super market, 21,4% για τα φαρμακεία τα μερίδια για την αγορά καλλυντικών

16/3/2017 11:55:06 πμ
Δραστηριοποιούνται συνεχώς νέες εταιρείες
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Ο κλάδος των καλλυντικών στην Ελλάδα περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων (παραγωγικών, εισαγωγικών), η πλειονότητα των οποίων ασχολείται με περισσότερες από μία κατηγορίες προϊόντων. Μεταξύ των παραγόντων που επηρεάζουν τη ζήτηση των καλλυντικών προϊόντων συγκαταλέγονται, κατά κύριο λόγο, οι τιμές πώλησης των προϊόντων σε συνδυασμό με το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. 'Aλλοι παράγοντες που διαμορφώνουν τη ζήτηση είναι οι τάσεις της μόδας, η διαφήμιση των προϊόντων κλπ. Τα παραπάνω προκύπτουν από την τελευταία έκδοση της κλαδικής μελέτης «Καλλυντικά» που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group ΑΕ.

Η αξία της συνολικής εγχώριας παραγωγής καλλυντικών παρουσιάζει αύξηση τα τελευταία 1-2 έτη, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, όπου ο ετήσιος ρυθμός μείωσης ήταν υψηλότερος, γεγονός το οποίο αποδίδεται αφενός μεν στην αυξανόμενη "εμπιστοσύνη” των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα, αφετέρου δε στην ενισχυμένη εξαγωγική δραστηριότητα.


«Οι συνολικές πωλήσεις καλλυντικών, σε τιμές χονδρικής αυξήθηκαν την περίοδο 2000-2009 με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 4,9%. Την περίοδο 2010-2013 οι συνολικές πωλήσεις καλλυντικών, εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης από τους καταναλωτές, παρουσίασαν μείωση. Ωστόσο, το 2014 παρουσιάστηκε ανάκαμψη της αγοράς, η οποία συνεχίστηκε και το 2015, αλλά με μικρότερο ρυθμό (0,6% το 2015/2014). Για το 2016 εκτιμάται περαιτέρω αύξηση κατά 1,3% περίπου σε σχέση με το 2015», σύμφωνα με τη Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group.

Ποια είναι τα πιο δημοφιλή προϊόντα περιποίησης

Με βάση τα αποτελέσματα της Κλαδικής Μελέτης, τα προϊόντα περιποίησης δέρματος αποτελούν διαχρονικά την κυριότερη κατηγορία καλλυντικών. Το 2015 εκτιμάται ότι κάλυψαν το 54,1% των συνολικών πωλήσεων, ενώ ακολούθησαν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με ποσοστό 29%. Το κανάλι της ευρείας διανομής (σούπερ μάρκετ) εκτιμάται ότι κάλυψε το 47,6% της συνολικής αξίας της αγοράς καλλυντικών το 2015 και ακολούθησε το κανάλι των φαρμακείων με 21,4%.


Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού ο οποίος συνετάχθη με βάση αντιπροσωπευτικό δείγμα 22 επιχειρήσεων του κλάδου (παραγωγικές, εισαγωγικές) προκύπτουν τα εξής: Το σύνολο του ενεργητικού των εταιρειών του δείγματος αυξήθηκε οριακά κατά 0,5% το 2015 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών του δείγματος αυξήθηκαν κατά 4,3% το 2015/2014 και παράλληλα το μεικτό κέρδος ήταν αυξημένο κατά 3,7%.

Πώς διαμορφώνεται η διεθνής αγορά καλλυντικών

Η ευρωπαϊκή αγορά αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας αγοράς καλλυντικών, ενώ ακολουθούν οι αγορές των ΗΠΑ (62 δισ. το 2015) και της Κίνας (41 δισ. το 2015). Η αξία της ευρωπαϊκής αγοράς καλλυντικών εκτιμάται το 2015 σε 77 δισ. € (σε τιμές λιανικής), παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (πηγή: COLIPA). Σύμφωνα με στοιχεία του ερευνητικού οίκου Hoovers, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Ιταλία είναι η χώρα με τις περισσότερες εταιρείες καλλυντικών και ακολουθούν η Γαλλία και η Ισπανία, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο δραστηριοποιούνται 3.082 εταιρείες στον κλάδο των καλλυντικών. Στις πρώτες θέσεις, όσον αφορά τον αριθμό των εταιρειών στον εξεταζόμενο κλάδο, βρίσκονται η Ιταλία, η Ιαπωνία, η Βραζιλία και η Ινδία.

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Σύμφωνα με έρευνα της Διεθνούς Φαρμακευτικής Ομοσπονδίας (FIP)






Σχετικά άρθρα

Ο Όμιλος ΠΡΟΣΥΦΑΠΕ ενδυναμώνει τον επιστημονικό ρόλο του φαρμακοποιού
Διοργάνωσε μια άκρως επιτυχημένη εκδήλωση σε συνεργασία με τη Win Medica
Novartis: Καταλαμβάνει την πρώτη θέση στον δείκτη Access to Medicine για το 2024
Οι δράσεις για την ελονοσία, η πρόσβαση στα φάρμακα και το επιχειρηματικό της μοντέλο οι λόγοι της επιβράβευσης
Η LDL χοληστερόλη στενεύει τα περιθώρια της ζωής σου
Η νέα καμπάνια από την Amgen
Η Novo Nordisk Hellas οδηγεί τη συνεργασία για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας
Συνδιαλέγεται με την πολιτεία, την ιατρική κοινότητα και τους συλλόγους ασθενών