TOP PHARMA LAUNCHES 2022
8 TOP PHARMA LAUNCHES ‘22 Αναστασία Σαράφη Με θετικό πρόσηµο αναπτύχθηκαν οι πωλήσεις OTC και καλλυντικών προϊόντων το 2022, αποδεικνύοντας ότι οι αλλεπάλληλες κρίσεις που θα µπορούσαν να σταθούν εµπόδιο στην ανάπτυξη (όπως η πανδηµία, ο πόλεµος στην Ουκρανία και οι βασικές ελλείψεις πρώτων υλών) δεν κατάφεραν να αναστρέψουν τη δυναµική που έχουν αυτά τα είδη στο φαρµακείο. Φαίνεται δε πως και το κοινό δεν σταµατά να επενδύει στην υγεία και στο ευ ζην. Η μεγάλη γκάμα σκευασμάτων που περιλαμβάνει ο όρος OTC, όπως είναι οι βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής, τα προϊόντα για το βήχα & το κρυολόγημα, τα αναλγητικά, τα γαστρεντερικά προϊόντα, τα βοηθήματα ύπνου, τα ωτικά-οφθαλμολο- γικά προϊόντα και τα προϊόντα φροντίδας στόματος, τα αντιόξινα, τα προϊόντα διακο- πής καπνίσματος κ.ά. σημείωσαν ανοδικούς τζίρους στην παγκόσμια αγορά, φτάνοντας σε αξία τα 121,13 δισ. δολάρια το 2022, ενώ αναμένεται να αναπτύσσονται με ρυθμό 5,6% έως το 2030, σύμφωνα με την Precedence Research. Είναι αξιοσημείωτο ότι από αυτά, τα 50,96 δισ. δολάρια προέρχονται από τα φαρμακεία λιανικής, με το υπόλοιπο να μοι- ράζονται τα οnline κανάλια και τα νοσοκο- μεία. Στην Ευρώπη, που θεωρείται η ήπειρος των μεγάλων ευκαιριών από τους αναλυτές, τα OTC έφτασαν τα 26,01 δισ. την ίδια χρονιά, με το μέλλον να διαγράφεται ευοίωνο, λόγω της διάδοσης της αυτοφροντίδας αλλά και της παρουσίας πολλών φαρμακευτικών εται- ρειών OTC στην περιοχή. Oι 10 εταιρείες που κυριαρχούν στην αγορά των OTC σκευασμάτων Μεγάλοι παίκτες στην παγκόσμια αγορά των OTC φαρμάκων αναδεικνύονται οι: Bayer AG, Takeda Pharmaceutical Company Ltd., Pfizer, Johnson & Johnson Services Inc., Sanofi S.A., Reckitt Benckiser Group PLC, Novartis AG, Boehringer Ingelheim International GmbH, GlaxoSmithKline PLC και Mylan. Tα δημοφιλέστερα σε πωλήσεις προϊόντα Οι τρεις κατηγορίες προϊόντων που κυρι- άρχησαν στην αγορά το 2022 ήταν τα συ- μπληρώματα διατροφής και οι βιταμίνες, τα προϊόντα για το βήχα και το κρυολόγημα και τα αναλγητικά. Ειδικότερα, οι βιταμίνες και τα συμπληρώ- ματα διατροφής υπολογίζεται ότι σημείωσαν πωλήσεις ύψους 58,66 δισ. δολάρια το 2022 και θα συνεχίσουν την ανοδική πορεία κατά 6,3% έως το 2030, καθώς το κοινό διεθνώς ευαισθητοποιείται ολοένα και περισσότερο στη διατήρηση της υγείας και του πιο «φυ- σικού» τρόπου ζωής. Ακολουθούν τα προϊόντα του βήχα/κρυο- λογήματος που έφτασαν σε αξία τα 16,34 δισ. δολάρια, καθώς και τα αναλγητικά (στα 14,88 δισ. δολάρια). Η αύξηση της κοινωνι- κοποίησης και των δραστηριοτήτων μετά την Covid-19 έφερε απότομη αύξηση των ιώσεων παγκοσμίως, ιδίως στα μικρά παι- διά και στους ηλικιωμένους, στους οποίους οφείλεται η μεγαλύτερη κατανάλωση των παραπάνω προϊοντικών κατηγοριών. Όσον αφορά την Ελλάδα, η αυξημένη ζήτηση σκευασμάτων για τον πόνο αποτυπώνεται και από την f.anazitisi, με τα σκευάσματα παρακεταμόλης, ιβουπροφαίνης και άλλων ΜΣΑΦ να είναι ανάμεσα στις 20 πιο δημοφι- λείς αναζητήσεις των φαρμακοποιών στην πλατφόρμα. Από την ίδια πηγή προκύπτει πως αυξημένο ενδιαφέρον υπήρχε εντός του 2022 για τα φάρμακα του καρδιαγγειακού συστήματος και της μείωσης της χοληστερί- νης, για αντιπηκτικά, για τους αναστολείς της αντλίας πρωτονίων (PPIs) που χορηγούνται σε ασθενείς με έλκος και γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, για αντιδιαβητικές θεραπεί- ες, για αγχολυτικά, αλλά και για σκευάσματα βιταμίνης D που ανήκουν στη θετική λίστα. Σε ανοδική τροχιά η αγορά των OTC και των καλλυντικών το 2022 Θετικές οι τάσεις και οι προοπτικές της τρέχουσας χρονιάς ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=