TOP PHARMA LAUNCHES 2022

Κατερίνα Συµεωνίδου Ιδρύτρια της eXnatura organic products Δηµιουργούνται πιο «πράσινα» οργανικά δερµοκαλλυντικά Ο κλάδος των οργανικών καλλυντικών δέχθηκε σημαντικές πιέσεις το 2022 στην Ελλάδα και διεθνώς, συνέχισε όμως να αναπτύσσεται συγκρατημένα και αυτό παρά την πανδημία και τον έντονο πληθω- ρισμό που μείωσαν το διαθέσιμο εισόδημα και οδήγησε πολλούς καταναλωτές σε οικονομικότερες επιλογές. Η παγκόσμια αγορά οργανικών καλλυντικών υπολογίζεται σε $9,8 δισ. για το 2022 και αναμένεται να επεκταθεί με ετήσιο ρυθμό 8,9% από το 2023 έως το 2030 (πηγή: IMCAS). Όλα δείχνουν ότι εντείνεται η τάση των καταναλωτών προς τα προϊόντα ομορφιάς χωρίς χημικά πρόσθετα, γιατί θεωρούνται πιο αποτελεσματικά, καθώς βασίζονται στην αποδεδειγμένη δύναμη της φύσης, έχουν λιγότερες παρενέργειες, ενώ είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Στο Στρατηγικό Σχέδιο της Ελλάδας για τη νέα ΚΑΠ 2023-2027 που εστιάζει στην έρευνα και στην καινοτομία, περιλαμβάνονται ζητήματα όπως οι αυξημένες αποδόσεις των αρωματικών και φαρμακευτικών καλλιεργειών, η γενετική βιοποικιλότητα και οι εναλλακτικές λύσεις σε αμφισβητούμενα προϊόντα, ενώ ήδη παρα- τηρείται στροφή στην καλλιέργεια τέτοιων φυτών. Αναμένουμε ότι οι μονάδες παραγωγής οργανικών καλλυντικών θα δείξουν έντονο ενδιαφέρον για τα αυτοφυή, ιθαγενή φυτά, ανοίγοντας το δρόμο για την εκμετάλλευση των φυτοκοινωνιών και τη δημιουργία πιο «πράσινων» δερμοκαλλυντικών. Η συγκρατημένη ανάπτυξη του 2022 αναμένεται να συνεχιστεί και το 2023. Πολλές επιχειρήσεις στράφηκαν ήδη στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου, εντείνοντας τον ανταγωνισμό και αναπτύσσο- ντας ενδιαφέροντα και καινοτόμα οργανικά καλλυντικά. Θεωρούμε βέβαιο ότι οι πωλήσεις μέσω του διαδικτύου ήρθαν για να μείνουν, καθώς οι καταναλωτές συμφιλιώνονται ολοένα και πιο πολύ με την αγορά προϊόντων από διαδικτυακά καταστήματα. Επίσης το κανάλι των φαρμακείων ακολουθεί ανοδική πορεία στην αγορά των καλ- λυντικών, κατέχοντας ήδη ένα μερίδιο 21% της ελληνικής αγοράς, κυρίως επειδή οι καταναλωτές αναπτύσσουν προσωπική σχέση με το φαρμακοποιό τους. Εμείς στην eXnatura θέλουμε να γινόμαστε ολοένα και καλύτεροι. Ετοιμαζόμαστε για μια ακόμα δημιουργική χρονιά με καινοτόμα αποτελεσματικά οργανικά καλλυντικά και ακό- μη πιο αποδοτική σε πωλήσεις. 49 TOP PHARMA LAUNCHES ‘22 Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΤΟ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=