TOP PHARMA LAUNCHES 2023
72 TOP PHARMA LAUNCHES ‘23 ΡΕΠΟΡΤΑΖ φορίες για τις τάσεις, τις συμπεριφορές, τις προτιμήσεις αλλά και τις απόψεις τους –θετικές και αρνητικές– επί συγκεκριμέ- νων προϊόντων. ⊲ Να ενισχύουν την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση καταναλωτών και επαγγελματιών υγείας σε θέματα όπως είναι η αξία της πρόληψης, η διαχείριση παθήσεων, οι θεραπευτικές επιλογές και η ασφάλεια των φαρμάκων. ⊲ Να προωθούν τα προϊόντα τους και τις δράσεις τους: Δεν επιτρέπεται σε όλες τις χώρες, όπως και στην Ελλάδα, η διαφή- μιση συνταγογραφούμενων φαρμάκων, αλλά τα social media αποτελούν ιδανικούς «χώρους» πληροφόρησης για τα υπόλοι- πα προϊόντα υγείας και τις ενέργειες σε θέματα εργασιακά, εταιρικής κοινωνικής ευθύνης κ.ά. που όπως έδειξε η παραπά- νω έρευνα είναι σημαντικά για το κοινό. Όμως τα social media εκτός από οφέλη έχουν και αρκετούς περιορισμούς. Αυτά που πρέπει να προσέχουν οι φαρμακευτι- κές εταιρείες –και να εκτιμούν οι ακόλου- θοί τους– είναι η συμμόρφωση με τους κανονισμούς που διέπουν το μάρκετινγκ των φαρμάκων, η τήρηση των προτύπων ηθικής και αξιοπιστίας στους ισχυρισμούς τους ώστε να εμπνεύσουν και να διατηρή- σουν την εμπιστοσύνη, και η εξασφάλιση της διαφάνειας και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Οι «celebrities» συνδέουν το κοινό με τον φαρμακευτικό κλάδο Jennifer Aniston, Lady Gaga, Magic Johnson είναι ελάχιστα παραδείγματα παγκόσμιων διασημοτήτων που συμ- βάλλουν στη φήμη των φαρμακευτικών εταιρειών, προωθώντας τα προϊόντα ή συμμετέχοντας στις ενημερωτικές τους δράσεις. Πρόκειται για μια κλασική μέθοδο μάρκετινγκ που χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια και εξυπηρετεί συχνά και τη στόχευση σε συγκεκριμένη κατηγορία καταναλωτών (π.χ. οι αθλητές χρησιμοποιούνται για να ελκύσουν το ανδρικό κοινό). Αρκετά συχνά επίσης προβάλλουν πρόσωπα που έχουν δημοσιοποιήσει ότι πάσχουν από μια πά- θηση και έτσι οι ασθενείς «τους ακούν» διαφορετικά, νιώθουν ότι συμπάσχουν και ότι λένε την αλήθεια. Σε γενικές γραμμές όμως μια αγαπητή στο ευρύ κοινό διάσημη προσωπικότητα έχει τη δύναμη να επηρε- άσει σημαντικά την κοινή γνώμη αλλά και να φτάσει μέσω των social media κυριολε- κτικά σε όλον τον κόσμο. Ακολουθούν με- ρικά πρόσφατα παραδείγματα με «μεγάλα ονόματα» του εξωτερικού καλλιτεχνικού και αθλητικού χώρου: Η Jennifer Aniston ενημερώνει για την αϋπνία Με τη διάσημη σε όλη την υφήλιο Jennifer Aniston συνεργάστηκε η ελβετική φαρμα- κευτική εταιρεία Idorsia πριν από περίπου 2 χρόνια. Μαζί υλοποίησαν ενημερωτική καμπάνια για την αϋπνία που στόχευε να περάσει το μήνυμα ότι πρόκειται για μια πραγματική διαταραχή που απαιτεί ιατρική φροντίδα. Η καμπάνια, με την ονομασία Σχολιάζοντας τα ευρήματα των ερευνών, ο καθηγητής τόνισε ότι όσο οι άνθρωποι βρίσκονται σε απόσταση από τον φαρμακευτικό κλάδο τόσο η φήμη του χειροτερεύει, ενώ όσο είναι πιο κοντά στον κλάδο (με απλά λόγια χρησιμοποιούν φάρμακα και βλέπουν αποτέλεσμα στη βελτίωση της ζωής τους) έχουν θετικότερη άποψη. Τόνισε επίσης ότι η πανδημία λειτούργησε καταλυτικά για να βελτιωθεί η φήμη του κλάδου και ότι είναι σημαντικό οι εταιρείες να επικοινωνήσουν με το ευρύ κοινό και όχι μόνο με την ιατρική κοινότητα. Κυριάκος Σουλιώτης Καθηγητής Πολιτικής Υγείας, Διευθυντής του Ινστιτούτου Πολιτικής Υγείας Η διατήρηση ενός καλού ονόματος στη φαρμακοβιομηχανία απαιτεί αφοσίωση και προσπάθεια. Το κοινό εκτιμά όχι μόνο την καινοτομία αιχμής και τα ασφαλή, οικονομικά προϊόντα, αλλά και την ισχυρή αίσθηση του σκοπού που εκτείνεται πέρα από τα κέρδη των μετόχων. Η Haleon, η Takeda και η Novo Nordisk είναι μεταξύ των εταιρειών με την καλύτερη εικόνα στο κοινό παγκοσμίως, επειδή κατέχουν τεχνογνωσία και φέρνουν πραγματική αλλαγή στις ζωές των ασθενών. Soren Holm Ανώτερος σύμβουλος της Caliber
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=