Φαρμακευτικός Κόσμος, TOP PHARMA LAUNCHES 2021
TOP PHARMA LAUNCHES ‘21 Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ ΤΗΣ ΑΓΟΡΆΣ ΤΟ 2022 18 Διάχυτη η αισιοδοξία ανάπτυξης και επέκτασης για τα Συμπληρώματα Διατροφής το 2022 Σπύρος Τερζόπουλος Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος PHARMA CENTER – HEALTH AID Τα κύρια χαρακτηριστικά που συνέβαλαν στην ανάπτυξη και στην επικαιροποίηση του ρόλου των φαρμακοποιών τα τελευταία χρόνια είναι: α) Η πρώτη εμφάνιση της Covid-19 που έστειλε κυριολεκτικά τον κόσμο λιγότερο στα νοσοκο- μεία αλλά περισσότερο στα φαρμακεία που λειτουργήσαν 100% ως πρωτοβάθμια συμβουλευ- τικά κέντρα υγείας. β) Η συνέχιση χωρίς διακοπή της πανδημίας με εξελιγμένες αλλά πάντα νοσογόνες μορφές, που μαζί με την οικονομική και ενεργειακή κρίση δημιούργησαν τεράστια προβλήματα υγείας στους καταναλωτές σωματικά αλλά και ψυχικά – ψυχολογικά, οδηγώντας τους και πάλι στην πόρτα του φαρμακείου. Και στις δυο ανωτέρω περιπτώσεις η παρουσία των Συμπληρωμάτων Διατροφής (ΣΔ) ήταν καταλυτική και λειτούργησε στοχευμένα στο χώρο πρόληψης αλλά και προστασίας, εφόσον η πραγματική θεραπεία δεν ήταν άμεσα εφικτή. Βέβαια υπήρχαν οι προϋποθέσεις και είχε δημι- ουργηθεί στο φαρμακείο το κατάλληλο περιβάλλον με την προσφορά πολλών διαφορετικών σκευασμάτων και την ενεργό ζήτηση που ακολουθούσε τη συμβουλή του ιδίου του φαρμα- κοποιού. Παράλληλα, τα φαρμακεία έχουν οργανωθεί με διευρυμένα ωράρια λειτουργίας, τις σύγχρονες αρχές marketing, για την προσφορά και πώληση των ΣΔ, δημιουργώντας νέους χώρους για προβολές και merchandising, απασχολώντας όλο και περισσότερους ειδικούς συνεργάτες, διαιτολόγους, διατροφολόγους κ.λπ . Είναι γνωστό ότι με τους περιορισμούς των επαφών άνοιξαν περισσότερο οι πύλες της διαδικτυακής επικοινωνίας, ενημέρωσης, διαφήμι- σης και πώλησης των ΣΔ με στόχο όλους τους on line αγοραστές. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, τα διατροφικά αποτελούν το μέλλον για τα σύγχρονα προϊόντα φαρμα- κείου, που βοηθούν και στηρίζουν την υγεία αλλά δεν είναι φάρμακα, που συμπληρώνουν τη διατροφή αλλά δεν είναι τρόφιμα, που συνδυάζουν συνταγές παραδοσιακών βοτάνων χωρίς να είναι αφεψήματα, αλλά δημιουργούν τις συνδυαστικές συνθέσεις μεταξύ βιταμινικών, δια- τροφικών και φυτικών συστατικών. Τα ΣΔ δίνουν δυναμική ανάπτυξη και εξέλιξη στο φαρμα- κείο και κινούνται στο χώρο των OTC σαν κυρίαρχη κατηγορία που απευθύνεται σχεδόν σε όλα τα ηλικιακά κοινά, αφορά το συνολικό lifestyle της εποχής αλλά και τους vegan, vegetarian. Η συγκυρία της εποχής δημιούργησε νέες συνθήκες στην προσφορά και ζήτηση των ΣΔ έκανε κατανοητή την αναγκαιότητα και αποτελεσματικότητα των ανοσοποιητικών, των αντιοξειδω- τικών, των μετάλλων (μαζί με τις βιταμίνες), των προβιοτικών, των φυτικών συστατικών με λειτουργικές δράσεις (functional remedies) και των συνδυασμών που επιφέρουν τα συνεργιστι- κά αποτελέσματα (synergistic effects). Τα ΣΔ έχουν βγει ήδη από την περιθωριακή αγορά (niche market) και παρουσιάζονται δυναμικά στο ευρύ κοινό -με τη βοήθεια και των ΜΜΕ- ως σκευάσματα άμεσης ανάγκης για την πρόλη- ψη, την παράλληλη χρήση με τα φάρμακα, τη στήριξη και υποβοήθηση στις χρόνιες παθήσεις αλλά και στα πολλαπλά προβλήματα που δημιούργησε το σύγχρονο περιβάλλον διαβίωσης! Υπάρχει διάχυτη αισιοδοξία ανάπτυξης και επέκτασης στα 10.000 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα, που τα διευθύνουν επιστήμονες και γνώστες της υγείας, στους οποίους μπορεί να απευθυνθεί ο καθένας για τη δική του προφύλαξη, συντήρηση και διατήρηση της υγείας που αποτελεί το πολυτιμότερο αγαθό! Τέλος, πιστεύω πως πρέπει και εμείς να ευχαριστήσουμε τους φαρμακοποιούς γιατί η πολύτιμη συνεργασία μαζί τους, δίνει στον κλάδο μας την αίσθηση ότι εκτός από το εμπορικό επιτελεί και το κοινωνικό έργο που είναι χρήσιμο σε όλους!
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=