Φαρμακευτικός Κόσμος, TOP PHARMA LAUNCHES 2021
TOP PHARMA LAUNCHES ‘21 Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ ΤΗΣ ΑΓΟΡΆΣ ΤΟ 2022 17 Το Φαρμακείο σε ένα νέο σταυροδρόμι Θανάσης Μουχτής Γενικός Διευθυντής Ομίλου ΠΕΙΦΑΣΥΝ Την τελευταία διετία η νόσος Covid-19 μετασχημάτισε τα πάντα: κοινωνία, οικονομία, έρευνα και ανάπτυξη. Στην Ελλάδα, πέρα από όλα αυτά, όχι μόνο ανέδειξε το ρόλο του φαρμακοποιού στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας αλλά οδήγησε στη θεσμοθέτηση της αμειβόμενης υπηρεσίας στα ελληνικά φαρμακεία έστω και με καθυστέρηση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στη νέα εποχή το ελληνικό φαρμακείο καλείται να γίνει πιο ανταγωνιστικό και να διεκδι- κήσει πολυδιάστατο ρόλο στη νέα αγορά της υγείας, σε θέματα όπως: στην εφαρμογή εξατομικευμένων θεραπειών, στην αύξηση της φροντίδας κατ’ οίκον και στην απομα- κρυσμένη φροντίδα με την ψηφιακή διασύνδεση μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων, με την εξάπλωση της ψηφιακής υγείας και με τη διαχείριση ηλεκτρονικών συσκευών και apps υγείας. Επιπλέον, η εστίαση στην περίθαλψη θα απομακρυνθεί από τη θεραπεία και θα στραφεί προς την πρόληψη. Ακόμα, αναμένεται εντονότερη παρουσία των εταιρειών ταχυμεταφορών στο χώρο μας, μέσω της διεθνούς εξέλιξης της τάσης του «last mile delivery», με επενδύσεις κε- φαλαίων σε υψηλή τεχνολογία, ενώ ταυτόχρονα θα ενισχυθούν οι δεσμοί τους με τους καταναλωτές, με παραδόσεις υψηλής ταχύτητας και εξαιρετικής ακρίβειας, φέρνοντας σε στενότερη επαφή το διανομέα με τον τελικό καταναλωτή. Τα μεγάλα ηλεκτρονικά φαρμακεία θα επενδύουν στη στρατηγική «Omni channel», ενώ παράλληλα θα παρέχουν και συμβουλές υγείας online. Είναι στόχος των κοινοτικών φαρμακείων να παίξουν ενεργότερο ρόλο στη μεγιστοποί- ηση των θεραπευτικών επιλογών των ασθενών, στη διαχείριση των παρενεργειών και των αλληλεπιδράσεων των φαρμάκων, στη χορήγηση όλων των εμβολίων, στη συμπλή- ρωση της ενημέρωσης του ηλεκτρονικού φακέλου ασθενούς, στις συμβουλές στους ασθενείς και στην επεξήγηση των εργαστηριακών τους ελέγχων. Οι νέες τεράστιες προκλήσεις για το 2022 Στο διαρκώς ανατρεπόμενο, οικονομικό, υγειονομικό και κοινωνικό περιβάλλον όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται γύρω από το φάρμακο έχουν να αντιμετωπίσουν την τρέχουσα χρονιά, εκτός από τις προκλήσεις που φέρνει η ψηφιακή επανάσταση, και την εισβολή στην Ουκρανία που πλέον σηματοδοτεί την έναρξη της γεωπολιτικής κρίσης και βάζει τον πλανήτη σε μια νέα τροχιά ψυχροπολεμικής περιόδου με ορίζοντα δεκαετιών. Οι αλλεπάλληλοι βομβαρδισμοί -εκτός των ανθρώπινων απωλειών- επιφέρουν ενεργει- ακή, διατροφική, οικονομική και κοινωνική κρίση, εκτοξεύοντας τις τιμές και δημιουρ- γώντας τεράστια προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, στην παραγωγή πρώτων υλών και προϊόντων. Ενώ είμαστε ακόμα στην αρχή μιας πολύ ισχυρής ύφεσης της παγκόσμιας οικονομίας με μεγάλο βάθος, στην ήδη προβληματική φαρμακευτική αγορά -από πλευράς των πολλών ελλείψεων φαρμάκων- θα δούμε τα προβλήματα αυτά να πολλαπλασιάζονται. Η αναμενομένη κούρσα των εξοπλισμών έρχεται να μειώσει κονδύλια από τους κρα- τικούς προϋπολογισμούς, όπως αυτά της δημόσιας υγείας και της φαρμακευτικής πε- ρίθαλψης, ενώ το ντόμινο των κρίσεων θα επιφέρει μείωση της αγοραστικής δύναμης των ασθενών-πελατών των φαρμακείων.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=