Φαρμακευτικός Κόσμος, TOP PHARMA LAUNCHES 2021
TOP PHARMA LAUNCHES ‘21 Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ ΤΗΣ ΑΓΟΡΆΣ ΤΟ 2022 13 Δημήτρης Αλιμπέρτης Γενικος Διευθυντής Ομίλου ΣΥΦΑΚ Τα OTC αναβαθμίζουν τον φαρμακοποιό σε καθοριστικό σύμβουλο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Τα OTC αποτελούν μια αναπτυσσόμενη αγορά παγκοσμίως. Σχετικές έρευνες προβλέ- πουν ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη της τάξεως περίπου 5% μέχρι το 2027. Στη χώρα μας εν προκειμένω αναμένεται ακόμη υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης, καθώς η Ελλάδα ανήκει στις χώρες με τη μικρότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση στην κατηγορία. Η αγορά αυτή παρουσιάζει μοναδικές ευκαιρίες και προκλήσεις δεδομένου ότι: • Τα OTC ως προϊόντα Αυτοφροντίδας διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη αλλά και στη διατήρηση της Υγείας. • Η απελευθέρωση των τιμών οδηγεί στην εισαγωγή νέων προϊόντων. • Η διαφήμιση οδηγεί σε αύξηση της ζήτησης και των πωλήσεων της κατηγορίας. Η Αυτοφροντίδα συμβάλλει στη μείωση της πίεσης στο σύστημα Υγείας και αποτελεί βασικό παράγοντα μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής πρόληψης των σσθενειών. Μάλι- στα σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικών Υγείας κάθε περίπτωση Αυτοφροντίδας εξοικονομεί 13,28€ για την Εθνική Οικονομία, 11,66€ για τον Έλληνα πολίτη και μπορεί να αντικαταστήσει τα μη αναγκαία ιατρικά ραντεβού κατά 25%. Είναι προφανές ότι τα δυνητικά οικονομικά οφέλη από την ανάπτυξη των OTC ξεπερνούν για τη χώρα μας τα 550 εκ. €. Τα OTC συμβάλλουν στην αναβάθμιση του φαρμακοποιού σε καθοριστικό σύμβουλο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.Με τη συμβουλή και την καθοδήγησή του μπορούν να αντιμετωπιστούν ήπια συμπτώματα, χωρίς την παρέμβαση ιατρού. Το φαρμακείο της γειτονιάς αναδεικνύεται πλέον ως σημείο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας με ενι- σχυμένο ρόλο και ανάληψη νέων αρμοδιοτήτων, γεγονός που αναδείχθηκε περίτρανα στην περίοδο Covid-19. Η πολυδιάστατη επίδραση της πανδημίας λοιπόν σε συνδυασμό με την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού στο χώρο της Υγείας δημιουργούν νέες αγορές και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις σε όλη την αλυσίδα του φαρμάκου, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα με τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών να αναδια- μορφωθεί η εμπειρία του ασθενή. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό ειδικά για τα φαρμα- κεία, καθώς ήδη οι ασθενείς και οι πελάτες τους είναι περισσότερο ενημερωμένοι και συμμετέχουν πολύ πιο ενεργά στη διαχείριση της Υγείας τους, απαιτώντας υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών. Ο Όμιλος ΣΥΦΑΚ εγκαίρως είχε εντοπίσει τις αναδυόμενες ευκαιρίες στην εν λόγω αγο- ρά για τον κλάδο του φαρμακείου. Επένδυσε και συνεχίζει να επενδύει στην Αυτοφρο- ντίδα και στα OTC, αναδεικνύοντάς τα ως βασική Κατηγορία Ανάπτυξης στο φαρμακείο μέσω κεντρικών συμφωνιών για την επίτευξη ανταγωνιστικών τιμών και ενεργειών μεγαλύτερης προβολής τους. Παράλληλα ενισχύει την εκπαίδευση των φαρμακοποιών και των υπαλλήλων τους υλοποιώντας τακτικά εκπαιδευτικά σεμινάρια και δράσεις, προετοιμάζοντας τους φαρμακοποιούς να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τις προσ- δοκίες των νέων καταναλωτών που παρουσιάζουν πλέον μια διαρκώς εξελισσόμενη και περίπλοκη καταναλωτική συμπεριφορά, η οποία χρήζει ιδιαίτερης ανάλυσης.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=